Den stora Playstation 4-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

kan tipsa om att cdon har PS PRO inkl 3 mån + för 3990.

Någon mer som bokat Stardew till PS4 ?
https://www.youtube.com/watch?v=knnwoPvL784

EDIT: jag gick från vanliga PS4 vit till PRO , är grymt nöjd me uppgraeringen, dels bara ljudnivån va fan värt det :S

Riktigt mysigt spel. Kör det atm på ps4. Märks att det är skapt för pc(muspekaren) men det fungerar rätt så bra ändå. Lätt värt 130:- eller vad det nu kostade!

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Toivo83:

EDIT: jag gick från vanliga PS4 vit till PRO , är grymt nöjd me uppgraeringen, dels bara ljudnivån va fan värt det :S

Sjuk skillnad det där, hehe. Min Pro är verkligen inte tystare än min gamla "vanilla", möjligen på samma nivå.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Nu med skatteåterbäringen på gång, Boost Mode i firmware 4.5 och CDON med PS4 Pro + 3 mån PS+ är jag lite riktigt sugen på att uppgradera min vanliga PS4 till Pro.

Någon som kan övertyga mig att göra det eller inte göra det? Har ingen 4K skärm eller så, utan spelar endast på 1080p och är inte kräsen med grafik. Det är stabilare framerate jag är mest ute efter.

Och sen, vet någon vad man kan få för en PS4 MGSV-edition med 1 TB SSHD, tillhörande kontroll (defekt R2 dock) utan MGSV spelet? Behöver inte gå med vinst, vill bara ha bort den för att ha mer plats. Tänkte lägga ut på Tradera för 1500:- kanske, eller är det misstänksamt billigt?

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Sjuk skillnad det där, hehe. Min Pro är verkligen inte tystare än min gamla "vanilla", möjligen på samma nivå.

När jag körde witcher 3 så trodde jag min vita skulle lyfta.
Men nu så snurrar den mer tystare å lugnare så, här blev det bättre

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Nu med skatteåterbäringen på gång, Boost Mode i firmware 4.5 och CDON med PS4 Pro + 3 mån PS+ är jag lite riktigt sugen på att uppgradera min vanliga PS4 till Pro.

Någon som kan övertyga mig att göra det eller inte göra det? Har ingen 4K skärm eller så, utan spelar endast på 1080p och är inte kräsen med grafik. Det är stabilare framerate jag är mest ute efter.

Och sen, vet någon vad man kan få för en PS4 MGSV-edition med 1 TB SSHD, tillhörande kontroll (defekt R2 dock) utan MGSV spelet? Behöver inte gå med vinst, vill bara ha bort den för att ha mer plats. Tänkte lägga ut på Tradera för 1500:- kanske, eller är det misstänksamt billigt?

Såldes en med 100gb disk istället för 500gb för 1550

http://www.tradera.com/item/344248/275769031/sony-playstation...

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Såldes en med 100gb disk istället för 500gb för 1550

http://www.tradera.com/item/344248/275769031/sony-playstation...

Hah, lite lustigt med 100 GB. Trodde det var en typo först, att det var 1000 GB.
Det där är med spelet dock. Kanske slänger med det iaf, tror MGSV går på REA ganska ofta på PSN.
Kanske lägger ut den för 1500:- då om jag säljer den.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

kan tipsa om att cdon har PS PRO inkl 3 mån + för 3990.

Någon mer som bokat Stardew till PS4 ?
https://www.youtube.com/watch?v=knnwoPvL784

EDIT: jag gick från vanliga PS4 vit till PRO , är grymt nöjd me uppgraeringen, dels bara ljudnivån va fan värt det :S

Blev en pro, trots svart får bli en beställning från dbrand för att lösa det.

PS+ kan man nog sälja för att spara någon krona, sen 1.5% återbäring på kreditkortet och strax under 300 i bonus från CDON+ gör priset helt ok.

Permalänk
Medlem

Divinity original sin enhanced ed för under 200kr på PSN (70% rabatt)

Hojta till om nån vill köra coop

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om att CDON har nu kampanj:

http://cdon.se/jubileum/spel/ps4_uncharted_psn/

PS4 1TB SLIM + uncharted 4 + 3 mån ps+ för 2777 kr

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Min dotter på 13 år vill ha PS4. Några funderingar.

Hårddisk, räcker 500 GB eller ska man gå på 1 TB? Vi har kollat lite på PS4 slim och den verkar OK. TVn vi tänkte köra den på har inte ens full HD så PS4 plus verkar overkill. Vi kommer nog köra 720P i upplösning.

Ovanstående kampanj från CDON med uncharted 4 är det ett lämpligt spel för en 13-åring?
Hon testade demon till Resident Evil relevations på wii U och tyckte det var roligt (visst de skjuter lite och sådär men så farligt verkade det inte). Verkar som hon gillar när det är lite klurigt men också lite action emellanåt.

PS Plus, måste man ha det? Eller snarare, kommer man vilja ha PS4 utan det?

Onlinespel, kan man spela mot en PC på lokala nätverket eller är det bara mot andra PS4 över internet?

Visst har PS4 slim nätverksuttag? Kör helst trådat nätverk om möjligt

Hur många kontroller kan man ha samtidigt? Vi är 4 personer i familjen och kan tänka oss det blir tillfällen alla vill vara med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Min dotter på 13 år vill ha PS4. Några funderingar.

Hårddisk, räcker 500 GB eller ska man gå på 1 TB? Vi har kollat lite på PS4 slim och den verkar OK. TVn vi tänkte köra den på har inte ens full HD så PS4 plus verkar overkill. Vi kommer nog köra 720P i upplösning.

Ovanstående kampanj från CDON med uncharted 4 är det ett lämpligt spel för en 13-åring?
Hon testade demon till Resident Evil relevations på wii U och tyckte det var roligt (visst de skjuter lite och sådär men så farligt verkade det inte). Verkar som hon gillar när det är lite klurigt men också lite action emellanåt.

PS Plus, måste man ha det? Eller snarare, kommer man vilja ha PS4 utan det?

Onlinespel, kan man spela mot en PC på lokala nätverket eller är det bara mot andra PS4 över internet?

Visst har PS4 slim nätverksuttag? Kör helst trådat nätverk om möjligt

Hur många kontroller kan man ha samtidigt? Vi är 4 personer i familjen och kan tänka oss det blir tillfällen alla vill vara med.

1. Om ni inte ska köra en massa AAA-titlar så kommer 500 GB räcka. Jag körde på det och uppgraderade nyligen (körde med 500 GB i ca 2 år) till en 2TB.

2. Har hon kört RE så kan hon helt klart spela U4.

3. Du måste ha PS plus om du vill köra online. Du får även 10 GB i deras moln att spara speldata i (vilket är riktigt gött) ifall ens PS4 skulle crasha eller om du vill byta HDD. Du får även med 6 st spel i tjänsten (2st till vardera konsol, PS3/PS4/PSvita) där vissa är crossplay mellan konsolerna. Om ni/hon har tänkt köra online så är PS plus ett måste men annars hade jag avvaktat om man inte bryr sig om de övriga funktionerna.

4. Vissa spel kan man spela mot PC (så som Rocket league) men inte majoriteten utan det är bara mot andra Playstation ägare.

5. Japp.

6. 4st.

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

1. Om ni inte ska köra en massa AAA-titlar så kommer 500 GB räcka. Jag körde på det och uppgraderade nyligen (körde med 500 GB i ca 2 år) till en 2TB.

2. Har hon kört RE så kan hon helt klart spela U4.

3. Du måste ha PS plus om du vill köra online. Du får även 10 GB i deras moln att spara speldata i (vilket är riktigt gött) ifall ens PS4 skulle crasha eller om du vill byta HDD. Du får även med 6 st spel i tjänsten (2st till vardera konsol, PS3/PS4/PSvita) där vissa är crossplay mellan konsolerna. Om ni/hon har tänkt köra online så är PS plus ett måste men annars hade jag avvaktat om man inte bryr sig om de övriga funktionerna.

4. Vissa spel kan man spela mot PC (så som Rocket league) men inte majoriteten utan det är bara mot andra Playstation ägare.

5. Japp.

6. 4st.

Tack!

Känns som man får mycket för pengarna med CDON-erbjudandet. 1 TB hårddisk och 3 månader PS Plus kanske är värt 400 kr mer än vad 500GB kostar även om spelet inte gillas. Sedan tycker nog jag också det verkar lite roligt. Vi börjar tröttna på spelen till Wii U.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Tack!

Känns som man får mycket för pengarna med CDON-erbjudandet. 1 TB hårddisk och 3 månader PS Plus kanske är värt 400 kr mer än vad 500GB kostar även om spelet inte gillas. Sedan tycker nog jag också det verkar lite roligt. Vi börjar tröttna på spelen till Wii U.

kan rekomendera Diablo 3 till PS4.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1688780

4 pers kan sitta i soffan å lira samtidigt, eller om ni vill bara vara 2 å köra online osv.

179kr är inte stora pengar direkt + att det är både vanliga spelet och expasionpaketet på det

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Var köper ni erat PS plus, hatar att man måste betala för online...
Tydligen så har folk fått rabattkoder mailade till sig, så kolla erat PS newsletter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Var köper ni erat PS plus, hatar att man måste betala för online...
Tydligen så har folk fått rabattkoder mailade till sig, så kolla erat PS newsletter

Köpte ett år på Webhallen.com har jag för mig. Mest för att få de där gratis spelen varje månad. Tror inte jag kört något online än faktiskt.

Brukar ju även vara en del rabatter på Olika spel så känns ganska värt det tycker jag.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Var köper ni erat PS plus, hatar att man måste betala för online...
Tydligen så har folk fått rabattkoder mailade till sig, så kolla erat PS newsletter

Webhallen eller direkt i deras online affär. har mitt mest för just spelen varje månad då jag äger ps4, ps3 och vita samt rabatter i deras online affär. Har inga problem med att man måste betala för att få tillgång till online services, förhoppningsvis ska det leda till att det blir en bättre service samt att efter att ha spelat wow till och från i över 12 år samt andra mmo spel så stör det mig inte med månadskostnader för åtkomst till online funktioner eller liknande, även om t.ex wow inte är nått du kan spela utan att betala för det.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Medlem

jag köper mitt ps+ direkt i ps store.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Inaktiv

Ibland är det relativt bra erbjudanden direkt i PSN, så jag skaffade det för ett år sedan. Ett år senare idag så är det bara någon enstaka dag innan det går ut igen och kommer inte förlänga. Knappt använt PSN+ under året som gått, var i början då jag skaffat Bloodborne GOTY men kom av mig rätt tidigt med det spelet.

Permalänk

Införskaffade mig precis ett PS4 med två handkontroller och tänkte börja spela tillsammans med min sambo när vi har lust.

Har ni några tips på spel man kan spela som local co-op?
Plants vs Zombies köpte vi men tröttnade snabbt då det var väldigt enformigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hellboy94:

Införskaffade mig precis ett PS4 med två handkontroller och tänkte börja spela tillsammans med min sambo när vi har lust.

Har ni några tips på spel man kan spela som local co-op?
Plants vs Zombies köpte vi men tröttnade snabbt då det var väldigt enformigt.

Diablo 3: Ultimate Evil Edition

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem

PS4 pro Har nu support för 4k video via usb i media spelare appen
http://blog.us.playstation.com/2017/03/27/media-player-update...

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Keeper of Traditions

Kommer det kanske komma reor på PS4 nu när det skulle komma någon reveal för Xbox Scorpio? För att rikta blickarna mot PS4 istället, menar jag.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dunder:

Kommer det kanske komma reor på PS4 nu när det skulle komma någon reveal för Xbox Scorpio? För att rikta blickarna mot PS4 istället, menar jag.

De rear ju hela tiden något så inget utöver det ordinarie troligen. Skulle väl vara om Sony känner att de behöver börja läcka/presentera en ny PS4-modell eller något. PS4 Pro 2?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av anon5930:

De rear ju hela tiden något så inget utöver det ordinarie troligen. Skulle väl vara om Sony känner att de behöver börja läcka/presentera en ny PS4-modell eller något. PS4 Pro 2?

Det låter lite väl tidigt kanske?

"Läckor" kan ju iofs börja långt innan ett eventuellt släpp, så kanske...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dunder:

Det låter lite väl tidigt kanske?

"Läckor" kan ju iofs börja långt innan ett eventuellt släpp, så kanske...

Jag räknar med att Sony kommer ha svårt att acceptera att de inte har den snabbaste konsollen. E3 i år kan bli intressant.

Är ju redan möjligt att släppa väsentligt uppgraderade konsoller under samma generation. PS4 Pro ändrade spelreglerna. En Ryzen och Vega-baserad ny PS4 skulle nog ha sin plats med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag räknar med att Sony kommer ha svårt att acceptera att de inte har den snabbaste konsollen. E3 i år kan bli intressant.

Är ju redan möjligt att släppa väsentligt uppgraderade konsoller under samma generation. PS4 Pro ändrade spelreglerna. En Ryzen och Vega-baserad ny PS4 skulle nog ha sin plats med.

Skickades från m.sweclockers.com

Fast det spelar inte så stor roll vilken konsoll som är snabbast, något Nintendo har bevisat gång på gång.
Folk köper det dom vill ändå, och en vanlig konsument har ingen koll på vad som är snabbast eller inte, och det är dom som är stora marknaden, inte nördarna som sitter och räknar busshastigheten kontra minneshastigheten.

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Johnnymann:

Fast det spelar inte så stor roll vilken konsoll som är snabbast, något Nintendo har bevisat gång på gång.

Verkar ju dock inte gå alltför bra hos Nintendo.

Dold text
Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Johnnymann:

Fast det spelar inte så stor roll vilken konsoll som är snabbast, något Nintendo har bevisat gång på gång.
Folk köper det dom vill ändå, och en vanlig konsument har ingen koll på vad som är snabbast eller inte, och det är dom som är stora marknaden, inte nördarna som sitter och räknar busshastigheten kontra minneshastigheten.

Mitt inlägg handlade om Sony och deras behov av att framstå som bäst, inte konsumenter.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Mitt inlägg handlade om Sony och deras behov av att framstå som bäst, inte konsumenter.

Skickades från m.sweclockers.com

Och jag säger att Sony inte kommer bry sig så mycket så länge dom säljer konsoller.
Det är vad det handlar om, volym och vinst, inte vilka produkter andra bolag tillverkar.

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Johnnymann:

Och jag säger att Sony inte kommer bry sig så mycket så länge dom säljer konsoller.
Det är vad det handlar om, volym och vinst, inte vilka produkter andra bolag tillverkar.

Jag tror dock @anon5930 har en poäng. Det är dels en viss prestige i att ha den "bästa" produkten, men också väldigt bra i marknadsföringssyfte.
Och som visades i graferna här ovan så kanske inte Nintendo har bevisat så mycket, trots allt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.