Den stora Playstation 4-tråden

Permalänk
Medlem

@Kethsi: Plus behövs framför allt för att kunna spela online med några fler bonusar som gratis spel vage månad.
Men du behöver det inte om för att köpa spel i PSN store och sedan dom spela offline.

Edit: Spelen du får (måste du köpa/ladda ner eller lägga i biblioteket för noll kr annars har du dom inte när dom byts till nya) varie månad från plus, kan bara spelas så länge du har plus. Om du slutar så har du kvar spelen men dom går inte att starta tills du börjar med plus igen.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Spela på din dator är nog det mer ekonomiska valet. Finns knappt några exklusiva titlar till PS4 och din PC duger ju mer än väl för spelande.

haha jo jag vet jag spelar mest på datorn men som sagt ps4 har några bra exklusiva titlar, nioh, bloodborne, uncharted, horizon zero dawn är dom jag är mest intresserad av just nu.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

@Kethsi: Plus behövs framför allt för att kunna spela online med några fler bonusar som gratis spel vage månad.
Men du behöver det inte om för att köpa spel i PSN store och sedan dom spela offline.

Edit: Spelen du får (måste du köpa/ladda ner eller lägga i biblioteket för noll kr annars har du dom inte när dom byts till nya) varie månad från plus, kan bara spelas så länge du har plus. Om du slutar så har du kvar spelen men dom går inte att starta tills du börjar med plus igen.

ok tack, så spelen går inte automatiskt till biblioteket när man köper de? låter ju en aning konstigt men ok.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Varför måste det ena utesluta det andra?
Ketshi vill väl antagligen spela vissa exklusiva PS4-titlar.

Sedan håller jag verkligen inte med dig angående antalet exklusiva titlar.
De är inte kopiöst många men kvalitet framför kvantitet, det levererar definitivt PS4's exklusiva titlar.

precis det finns ju några som verkar riktigt bra och ps4 för 2000kr är ju inte så farligt pris

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sisyfos:

Varför måste det ena utesluta det andra?
Ketshi vill väl antagligen spela vissa exklusiva PS4-titlar.

Sedan håller jag verkligen inte med dig angående antalet exklusiva titlar.
De är inte kopiöst många men kvalitet framför kvantitet, det levererar definitivt PS4's exklusiva titlar.

Nu lät det ju dock som att det var lite tight ekonomiskt, att kosta på både PS4 och kanske en TV för ett fåtal spel när nästan hela utbudet är tillgängligt på PC redan är nog inte det bästa alternativet. Men upp till personen ifråga förstås, jag gav min input helt enkelt.

Jag tycker personligen det är rätt få, och då har jag köpt typ allt exklusivt som, för mig varit värt att kolla närmare på. Långt ifrån alla av dessa är exklusiva eller titlar jag ens gillar efter att ha spelat en stund men detta är vad jag har i mediahyllan idag:

Skrivet av Kethsi:

haha jo jag vet jag spelar mest på datorn men som sagt ps4 har några bra exklusiva titlar, nioh, bloodborne, uncharted, horizon zero dawn är dom jag är mest intresserad av just nu.

Det är väl frågan om det är värt att lägga ut alla pengar för detta. Jag uppfattade det, som jag nämnde ovan, att budgeten var rätt tight. Blir rätt mycket pengar för ett fåtal spel, även om just Uncharted 4 är ett av de spel jag personligen gillade på PS4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Nu lät det ju dock som att det var lite tight ekonomiskt, att kosta på både PS4 och kanske en TV för ett fåtal spel när nästan hela utbudet är tillgängligt på PC redan är nog inte det bästa alternativet. Men upp till personen ifråga förstås, jag gav min input helt enkelt.

Jag tycker personligen det är rätt få, och då har jag köpt typ allt exklusivt som, för mig varit värt att kolla närmare på. Långt ifrån alla av dessa är exklusiva eller titlar jag ens gillar efter att ha spelat en stund men detta är vad jag har i mediahyllan idag:

http://i.imgur.com/8SJlyX6.jpg

Det är väl frågan om det är värt att lägga ut alla pengar för detta. Jag uppfattade det, som jag nämnde ovan, att budgeten var rätt tight. Blir rätt mycket pengar för ett fåtal spel, även om just Uncharted 4 är ett av de spel jag personligen gillade på PS4.

jag kanske var lite missvisande jag har råd men jag vill inte lägga ut hur mycket som helst heller, var mest pga ps4 kostar 2000kr och jag har väntat på en prissänkning ett bra tag.

visade sig dock att min gamla skärm har massa döda pixlar efter att hunden tyckte skärmen skulle ta en flygtur så nu funderar jag på om det är värt investera i en tv eller köpa en billig skärm. kan tillägga att jag är 22 bor fortfarande med föräldrarna så jag har ju pengar sparade.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

@anon5930: ursäkta men måste fråga, vad har ps4 kontrollen för uttag för ljud? är det någon mini usb eller?

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

ok tack, så spelen går inte automatiskt till biblioteket när man köper de? låter ju en aning konstigt men ok.

Jo om du köper så gör dom det. Bara det att man kan köpa spel utan att behöva ladda ner dom direkt (för det tar plats på HDD) om man inte vill och då finns alternativet att lägga dom i biblioteket för att ladda ner dom vid ett senare tillfälle. Jätte bra för alla PSN plus spel man får men inte hinner spela den månaden.
Kanske lite dåligt förklarat, men du kommer nog förstå när du väl har ett PS4 och PSN Store framför dig

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

@anders190: ursäkta men måste fråga, vad har ps4 kontrollen för uttag för ljud? är det någon mini usb eller?

Vanlig hederlig 3.5mm hörlurskontakt. Kan va det bästa som hänt världen.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Jo om du köper så gör dom det. Bara det att man kan köpa spel utan att behöva ladda ner dom direkt (för det tar plats på HDD) om man inte vill och då finns alternativet att lägga dom i biblioteket för att ladda ner dom vid ett senare tillfälle. Jätte bra för alla PSN plus spel man får men inte hinner spela den månaden.
Kanske lite dåligt förklarat, men du kommer nog förstå när du väl har ett PS4 och PSN Store framför dig

okej vad bra och sen när man väl laddar ner antar jag att man kan pausa och start som man vill? har segt internet så måste ladda ner när jag är själv här hemma

Skrivet av N_Micke:

Vanlig hederlig 3.5mm hörlurskontakt. Kan va det bästa som hänt världen.

hallelujah!

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Jätte bra för alla PSN plus spel man får men inte hinner spela den månaden.

Tips, om man som jag har en PS3 också (som av någon anledning inte har denna smidiga funktion) så kan man använda playstation appen för att "köpa" sina ps+ spel.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

ok tack, så spelen går inte automatiskt till biblioteket när man köper de? låter ju en aning konstigt men ok.

Dom som du köper har du så länge du har kvar din mail adress, men det är Playstation plus spelen du måste in och bekräfta att du vill ha varje månad som måste markeras, för annars har du inte dom när månaden är slut

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

okej vad bra och sen när man väl laddar ner antar jag att man kan pausa och start som man vill? har segt internet så måste ladda ner när jag är själv här hemma

Japp det kan du. Du kan även låta den ladda ner under natten i standby mode om du tillåter det

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonthan:

Dom som du köper har du så länge du har kvar din mail adress, men det är Playstation plus spelen du måste in och bekräfta att du vill ha varje månad som måste markeras, för annars har du inte dom när månaden är slut

Skickades från m.sweclockers.com

ok nu förstår jag.

Skrivet av Mega-Dark:

Japp det kan du. Du kan även låta den ladda ner under natten i standby mode om du tillåter det

det låter ju riktigt bra!

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

Nån som har koll på om det går att använda sig av en extern hårddisk t.ex WD my Book som kräver extern ström adapter till ps4an efter patch 4.50 där de introducerar de som användning för t.ex spel osv och inte bara backup som det är nu.

hittar nämligen inte nått svar som säger att det går eller inte går när jag kollar runt på nätet. bara det självklara att t.ex wd my passport som försörjs med ström via usb kabeln fungerar.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad i enlighet med §9 (all handel hör hemma i marknaden)*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Vet nån om man kan köpa spel från andra länder digitalt? (alltså kod) eller finns det nån regionslåsning

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Vet nån om man kan köpa spel från andra länder digitalt? (alltså kod) eller finns det nån regionslåsning

Bara att köpa på, finns inga regionlås, men med det sagt så måste du skapa ett konto för landet i fråga och registrera spelen/köpa det på det kontot. Sätter du kontot som primary på din konsoll kan du spela spelen från vilket konto som helst på den.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Ryktas att nya firmwaren släpps imorgon, hoppas det stämmer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pessimismo:

Ryktas att nya firmwaren släpps imorgon, hoppas det stämmer!

stöd för externa hårddiskar och lite VR stöd läste jag, trevligt.. hoppas på mera saker.

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

stöd för externa hårddiskar och lite VR stöd läste jag, trevligt.. hoppas på mera saker.

En "boost mode" för icke pro patchade spel med och 3d bluray i VR vilket är det jag är mest sugen på. Hoppas ryktet stämmer bara.

Permalänk
Medlem

Snart igenom Uncharted 3 så fick bli att beställa nummer 4, resident evil 7 åkte med i farten. Se om jag törs spela det nu när jag blivit gubbe.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Tänkte komplettera min Xbox One med en PS4 Slim White men missade när de låg under 2k, vilket jag är lite lätt bitter över. Men behöver stilla min Uncharted 4 hunger.

Min fråga är, är det samma version som säljs i hela europa? På tex ShopTo.Net så får man en för samma pris som i sverige, men Horizon Zero Down ingår samt No Man Sky.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Tänkte komplettera min Xbox One med en PS4 Slim White men missade när de låg under 2k, vilket jag är lite lätt bitter över. Men behöver stilla min Uncharted 4 hunger.

Min fråga är, är det samma version som säljs i hela europa? På tex ShopTo.Net så får man en för samma pris som i sverige, men Horizon Zero Down ingår samt No Man Sky.

https://i.imgur.com/lGaEg3x.png

Jepp, PS4 har inbyggt PSU som automatiskt justerar sig.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Gött, tackar!

Då får det nog bli en därifrån med de spelen, Uncharted 4 och The Last of Us remastered, gick aldrig igenom det helt på Ps3.

Permalänk
Konsolgrävare

Riktigt trevligt med Boost mode till PS4 PRO!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

Någon annan som har ett PS4 PRO och en OLEDB6V och problem med Horizon Zero Dawn?

Permalänk
Medlem

Är Pro det självklara valet om man har en 65" 4k HDR tv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Är Pro det självklara valet om man har en 65" 4k HDR tv?

Absolut ☺️ 👍
(tycker jag)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

kan tipsa om att cdon har PS PRO inkl 3 mån + för 3990.

Någon mer som bokat Stardew till PS4 ?
https://www.youtube.com/watch?v=knnwoPvL784

EDIT: jag gick från vanliga PS4 vit till PRO , är grymt nöjd me uppgraeringen, dels bara ljudnivån va fan värt det :S

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |