Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Gender Bender:

Så ingen fix för Joycons i Day 1-patchen?

Inte vad jag kan se. Jag kommer att köra med prokontroller men lite surt att de inte har med det i morgondagens patch.

Permalänk
Medlem

Beställde mitt Switch från Spelbutiken.se 16/1. Mitt paket skickas tydligen från Danmark - Taulov Pakkecenter - TLP. Postnord beräknar att leveransen är framme om fyra dagar.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av roast:

Beställde mitt Switch från Spelbutiken.se 16/1. Mitt paket skickas tydligen från Danmark - Taulov Pakkecenter - TLP. Postnord beräknar att leveransen är framme om fyra dagar.

Spelbutiken har sitt lager I Danmark men du bör förhoppningsvis få det imorrn:

Mitt paket från spelbutiken är ju i jönköping senast jag kollade sp jag räknar med att få mitt imon

Den skickades från danmark, men imoraes när jag ringde postnord så va den i jönköping. Jag kan inte se det själv, så du borde inte vara orolig. Sidan uppdateras så sjukt långsamt. Kanske uppdateras kl 3 inatt

Permalänk
Medlem

Sjukt irriterad just nu. Jag beställde en Switch från Inet i början av december och fick mailet om att jag var en av de som bokat tidigt nog för att få den på release. Fick sen ett SMS i morse om att min order plockas. Med 2 dagars postgång så innebär det att jag kommer få vänta till på måndag innan jag får min! 😡
Hörde av mig till Mediamarkt som eventuellt skulle kunna ordna fram en till imorgon.
isåfall blir det vändande post till Inet!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Har de skickat idag? Jag har fått mitt skickat idag från Inet kommer trolightvis hämta ut det imorrn.

Du menar retro spelbutiken, spelbutiken kan man inte hämta upp på men deras lager är samma som retro:s lager och det ligger i Varberg? Kunde du hämta ut det idag?

Samt frågade via mail häromdagen och då sa de att de tyvärr inte kunde skicka min fören den 7'e bor i Orsa, Dalarna

https://gyazo.com/8ceff0de2e5c932902e79223709a0f91 <- ifall img länken inte fungerar som den ska.

Visa signatur

<i7-8700K CPU><Crucial 2x8GB DDR4 3000MHz><ZOTAC GAMING GeForce RTX 3080 Ti Trinity OC><Fractal Design Celsius S24 240mm><Fractal Design Define R6 Black>

Permalänk
Medlem

Mitt paket från elgiganten blev skickad igår med Bring och tog sig hela vägen till
Östersund idag. Utkörning till DHL ombud imorgon. Trodde jag skulle bli tvungen att dras med bring vid uthämtning men tydligen kör DHL mycket åt bring enligt deras support.

Permalänk
Skrivet av Tiamat:

Har de skickat idag? Jag har fått mitt skickat idag från Inet kommer trolightvis hämta ut det imorrn.

Du menar retro spelbutiken, spelbutiken kan man inte hämta upp på men deras lager är samma som retro:s lager och det ligger i Varberg? Kunde du hämta ut det idag?

Gah, var otydlig. Menar att Postnord hämtat upp det på deras lager i Danmark

Visa signatur

GTX970 --Intel i5-10600K

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av linkon18:

https://gyazo.com/8ceff0de2e5c932902e79223709a0f91
Samt frågade via mail häromdagen och då sa de att de tyvärr inte kunde skicka min fören den 7'e bor i Orsa, Dalarna

https://gyazo.com/8ceff0de2e5c932902e79223709a0f91 <- ifall img länken inte fungerar som den ska.

Jaha ok du beställde från den andra vågen då eller? Jag fick mina amiibo:s I Tisdags från Inet det tog ett dygn innan jag hade dem hemma.

Skrivet av tribute87:

Gah, var otydlig. Menar att Postnord hämtat upp det på deras lager i Danmark

Jaha fick lite panik där då jag ska hämta upp mina från Retro spelbutiken I VBG och trodde du menade idag och de stängde kl 16:30

Permalänk
Medlem
Skrivet av antinho:

Har någon som valt att hämta ut konsolen någon av webhallens butiker fått en bekräftelse från butiken i fråga? Har ju fått ett mail från webhallen där de förklarade att jag kommer få en konsol på releasedagen men att jag skulle vänta på ett mail från min butik. Ordern står nämligen fortfarande i "mottagen".

Undrar samma sak! Först fick jag besked att jag skulle få på release. Sen för 3-4 v sen att jag inte skulle få, men nu i måndags åter besked om att få den på release men vänta mail från butiken. Dock bokade jag Zelda separat och senare, där har de inte mailat alls.. Borde gå att få tag på i annan butik under helgen i värsta tänkbara scenario hoppas jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Antar att de det går iväg innan 17-18:00 för att det ska levereras till imorgon.
Fick mail vid 6 tiden imorse:

Imorgon släpps äntligen Nintendo Switch (inkl. Neon Färgade Kontrollers & Bergsala), efterlängtat! Du har bokat Nintendo Switch (inkl. Neon Färgade Kontrollers & Bergsala) hos oss och du har redan betalat varan, vi kommer skicka det så fort vi kan och du kan hämta ut den hos posten.

Ps Inet har bokat för mina beställningar med och komplett men de har inte skickats iväg än.

Fan nu börjar jag få lite smått panik här alltså.. Ligger fortfarande som "Bokat" och inte fått någon vidare info via mail. Hört något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DocStargazer:

Fick också mail nu från elgiganten om att paketet är skickat med bring. Bring känns dock ännu inte vid paket2.Hopas det kommer fram imorgon.

Nu blev mitt skickat också! Får väl se om det kommer imorgon, håller tummarna för oss alla!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Jaha ok du beställde från den andra vågen då eller? Jag fick mina amiibo:s I Tisdags från Inet det tog ett dygn innan jag hade dem hemma.

Jaha fick lite panik där då jag ska hämta upp mina från Retro spelbutiken I VBG och trodde du menade idag och de stängde kl 16:30

Japp, är nog det. Andra vågen :/ rip helgen, se alla andra köra switches o Zelda etc

Visa signatur

<i7-8700K CPU><Crucial 2x8GB DDR4 3000MHz><ZOTAC GAMING GeForce RTX 3080 Ti Trinity OC><Fractal Design Celsius S24 240mm><Fractal Design Define R6 Black>

Permalänk
Medlem

Kanske lite sent ute, men jag har en förhandsbokning på webhallen på en Switch Neon och Zelda botw limited edition som jag inte vill ha, Så om någon är intreserad av någon av dessa och kan möta mig utanför webhallen i stockholm runt 00:00 ikväll kan ni få ta över min bokning.
Skicka PM om intresse finns.

Permalänk
Medlem

Pratade med Dustin tidigare under dagen och konsolen var paxad och skulle skickas idag så att den skulle komma fram i morgon. Såg nyss att de inte fick in Zelda BotW idag som planerat så jag ringde dit och skulle avboka bara spelet och se om jag kunde köpa det själv i morgon istället.

Det visar sig att konsolen inte heller har blivit skickad eftersom att spelet låg på samma order och fanns inte inne. En aning besviken.

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av toobypls:

Fan nu börjar jag få lite smått panik här alltså.. Ligger fortfarande som "Bokat" och inte fått någon vidare info via mail. Hört något?

Samma här men testa att ringa till dem och se vad som händer. Jag har så många bokningar nu och en del går inte att stoppa.

Permalänk
Medlem

Info till er som beställt från Spel&Sånt:
Ringde precis och frågade om status på min order, som för tillfället ligger som "Bokat" på webbsidan, och de sa att de har skickat den. De jobbar för fullt att uppdatera orderstatusar men det verkade som att de låg i fas. De hade mycket och stå i nu verkade det som med alla bokningar och så. Har fått faktura på mail också, vilket tydligen innebär att det är skickat.

Han tipsade även om att man kan ladda ner Postnord-appen och spåra paketet med erat telefonnummer som avin kommer skickas till.

Så jag håller tummarna :)!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Samma här men testa att ringa till dem och se vad som händer. Jag har så många bokningar nu och en del går inte att stoppa.

Skrivet av tahmady:

Info till er som beställt från Spel&Sånt:
Ringde precis och frågade om status på min order, som för tillfället ligger som "Bokat" på webbsidan, och de sa att de har skickat den. De jobbar för fullt att uppdatera orderstatusar men det verkade som att de låg i fas. De hade mycket och stå i nu verkade det som med alla bokningar och så. Har fått faktura på mail också, vilket tydligen innebär att det är skickat.

Han tipsade även om att man kan ladda ner Postnord-appen och spåra paketet med erat telefonnummer som avin kommer skickas till.

Så jag håller tummarna :)!

Se mitt inlägg

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Gender Bender:

Så ingen fix för Joycons i Day 1-patchen?

Såg nu att problemet verkar vara löst:

Update: having the joy-cons attached to the device during a reboot applies the update and solves the issue.

Källa

Källa II

Skrivet av toobypls:

Se mitt inlägg

Ok najs

Permalänk
Medlem
Skrivet av solemn:

Jag får inte ihop detta. Berätta gärna varför din zelda-tokiga sambo väljer att ingå en vadslagning om att INTE spela just nu när Zelda släpps?!? Hmm.. begriper inte! Som att plussa ihop 1 och 1 för att på något sätt få det till 3.....

Det går inte att begripa hjärnsläpp, dom bara händer

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk

Angående VIKT på beställningar från ICA:

ICA har 0.6kg som default men nu när det har nått Segeltorp ser jag att vikten blivit uppdaterad till 1.9kg.

2017-03-02 16:57 Sverige
Segeltorp

Försändelsen är på väg

HÖJD
40 cm
BREDD
33 cm
DJUP
10 cm
VIKT
1,9 kg

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Hur/var skaffar man Zeldas säsongspass? Måste det göras direkt i Switchen? Har inte sett något i deras webbaserade eShop.

Permalänk

Postnord Appen

Hade inte fått någon bekräftelse om leverans från Netonnet. Skrev ett mail tidigare om dom skulle skicka i tid så den skulle dyka upp till fredagen även i Norrland. De sa att enligt direktiv från Nintendo så fick de inte börja skicka ut några enheter för än på torsdag (2/3). Men nu gick jag in och kollade Postnords app och där var sändelsen som är förväntat att dyka upp imorgon, skickad onsdag (1/3).

Permalänk
Medlem
Skrivet av toobypls:

Info till er som beställt från Spel&Sånt:
Ringde precis och frågade om status på min order, som för tillfället ligger som "Bokat" på webbsidan, och de sa att de har skickat den. De jobbar för fullt att uppdatera orderstatusar men det verkade som att de låg i fas. De hade mycket och stå i nu verkade det som med alla bokningar och så. Har fått faktura på mail också, vilket tydligen innebär att det är skickat.

Han tipsade även om att man kan ladda ner Postnord-appen och spåra paketet med erat telefonnummer som avin kommer skickas till.

Så jag håller tummarna :)!

Ah tackar för tipset, mycket riktigt fanns information om den på postnords appen nu.

Nu är det bara att hålla tummarna att paketet kommer imorgon, i 9/10 brukar postnord hålla tiderna.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenerezza:

Ah tackar för tipset, mycket riktigt fanns information om den på postnords appen nu.

Nu är det bara att hålla tummarna att paketet kommer imorgon, i 9/10 brukar postnord hålla tiderna.

Hur trackade du via ditt telefonnummer? Lyckas inte få fram den.

Permalänk
Skrivet av pandana:

Fortfarande inte hört något från Media Markt som gick ut i tisdags med att dem skulle skicka det på onsdag

Kolla skräpposten. Båda mina mejl från MM hamnade där. Jag fick samma mejl som dig, sen kom nästa idag med kollinr. De skickade idag menar dom, medans posten menar att de inte har fått in paketet för leverans ännu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av toobypls:

Hur trackade du via ditt telefonnummer? Lyckas inte få fram den.

Telefon och epost i den appen, står att den hittade den från mitt telefonnummer.

Edit: Värt att nämna att det bara står förhandsinformation än så länge.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Såg nu att problemet verkar vara löst:

Update: having the joy-cons attached to the device during a reboot applies the update and solves the issue.

Källa

Källa II

Ok najs

Skönt att det verkar vara löst. Frågan som kvarstår nu är väl om detta kan ha påverkat batteritiden eller inte? Vi får nog siffror på detta inom kort.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenerezza:

Telefon och epost i den appen, står att den hittade den från mitt telefonnummer.

Ah hittade, tackar.

Permalänk
Medlem

Tänkte ge stor eloge till CDON, förbokade från Webhallen men visade sig att jag inte fick så tänkte att det hela var kört och jag skulle få vänta till andra vågen, kontaktade ett antal butiker och visade sig att CDON hade switchar kvar att köpa så köpte en idag efter lunch och är nu skickad.

Så ett stort tack till CDON som verkligen räddade min helg, så otroligt skönt att slippa undvika internet en hel helg och istället spela Zelda BotW.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Denna veckans Nintendo dl-spel på Switch Nintendo

The Legend of Zelda: Breath of the Wild (Nintendo) - €69.99

1-2-Switch (Nintendo) - €49.99

Snipperclips - Cut it out, together! (Nintendo) - €19.99 (demo also available)

Just Dance 2017 (Ubisoft) - €59.99

Super Bomberman R (KONAMI) - €49.99

FAST RMX (Shin'en) - €19.99

I Am Setsuna (Square Enix) - €39.99

Shovel Knight: Spector of Torment (Yacht Club Games) - €9.99

Shovel Knight Treasure Trove (Yacht Club Games) - €24.99

ACA NEOGEO THE KING OF FIGHTERS '98 (HAMSTER) - €6.99

ACA NEOGEO METAL SLUG 3 (HAMSTER) - €6.99

ACA NEOGEO WAKU WAKU 7 (HAMSTER) - €6.99

ACA NEOGEO WORLD HEROES PERFECT (HAMSTER) - €6.99

ACA NEOGEO WORLD SHOCK TROOPERS (HAMSTER) - €6.99

Othello (Arc System Works) - €4.99

New Frontier Days ~Founding Pioneers~ (Arc System Works) - €9.99

VOEZ (Flyhigh Works) - €20.99

Vroom in the night sky (POISOFT) - €8.99

The Legend of Zelda: Breath of the Wild - Expansion Pass (Nintendo, Add-on Content) - €19.99
Just Dance 2017 - Just Dance Unlimited 1 day (Ubisoft, Add-on Content) - €3.99
Just Dance 2017 - Just Dance Unlimited 30 days (Ubisoft, Add-on Content) - €4.99
Just Dance 2017 - Just Dance Unlimited 90 days (Ubisoft, Add-on Content) - €9.99
Just Dance 2017 - Just Dance Unlimited 365 days (Ubisoft, Add-on Content) - €29.99