Tipsa om dina podcastfavoriter!

Permalänk
Medlem

Mycket spel och specifikt Blizzard-podcasts för mig, men inte bara.

The Instance
Azeroth Roundtable
Blizzard Watch
Lore Watch
Convert to Raid
The Angry Chicken
P3 Spel
Current Geek
Daily Tech News Show
The Game Informer Show
Nintendo Voice Chat
Boop
CORE
Fulkultur
Hypothetical Help
No Such Thing As A Fish
Pixels
Stuff They Don't Want You To Know
Sweclockers Podcast
Swedroid Podcast
The Morning Stream
The N3RDFUSION Podcast

Permalänk
Medlem

http://www.bitartillkaffet.se/

Gamla chiptunes, med underhållande host.

Permalänk

http://radio.bubb.la/

Vettigt om det mesta inom politik / nyheter. Lite stelt, men det vägs upp av annat tycker jag.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27" / Ipad Pro 11" 2024

Permalänk

Gry & Anders med Gäster

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Hedersmedlem

Om man som mig är en övervintrad gammal rollspelare så kommer man finna mycket nöje att lyssna på den här podcasten.

http://www.vispelarrollspel.se/

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

http://poddenpatiden.se/

Staffan Dopping och Christer Sturmark diskuterar och filosoferar kring saker i vår nutid och dåtid

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Hedersmedlem

Är det alltså ingen som har nämnt Snedtänkt än? Skandal.

Permalänk

Hemma hos Strage: http://podtail.com/podcast/hemma-hos-strage/
För er som gillar musik

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Hardcore History av Dan Carlin. Fruktansvärt intressant podcast som handlar om stora händelser, t ex Första världskriget, Ghinjis Khan med mera med stor inlevelse. Avsnitten varierar i längd, några är 1 timme, vissa är 4h. Finns alltid några avsnitt gratis: http://www.dancarlin.com/hardcore-history-series/

Permalänk
Medlem

Den enda podcast jag lyssnar på varje vecka, medan jag lagar mat på kvällarna, är Giant Bombcast.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk

Snedtänkt, lilla drevet, februaripoden (en psykomarxistisk könshumoressäpod), della sport, palmemordspoden, en varg söker sin pod, spela spel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Spår
Lite olika kriminalfall som undersöks, bevis granskas och man får lite olika vinklar på det hela.

Krull & kriminell
Bobbo krull intervjuar kriminella personer.

Podd72
Handlar om säkerhetspolitik och prepping.

P3 Dokumentär
Dokumentärer i vilt skilda ämnen.

Rättgångspodden
Man får höra ljudupptagningar från rättegångsförhandlingar.

Filip & Fredriks podcast
Anekdoter från deras liv som sticker iväg mot andra olika händelser.

Historiepodden
Två historielärare som sitter och pratar om olika historiska händelser.'

Allt du velat veta
En sakkunnig person intervjuas om vilt skilda ämnen.

Permalänk

Alla mina ligg

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk

Giant Bombcast
Giant Beascast
P3 Spel
The Co-optional podcast
Kinda funny gamescast
8-4 Play
Adventrure rider radio

Permalänk

@swenorth1: Skrev fel, podden heter Alla våra ligg

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk

En pod om teknik, även om det blir lite väl mycket snack om apples produkter ibland. kanske inte så konstigt då dom medverkande uteslutande använder apple. Men oftast så är balansen bra.

The smoking Tire, en slapp podcast om bilar med intressanta gäster inom den industrin.

Lyssnar ibland på P3 spel, filip och fredrik och Srs dokumentärpoddar.

Permalänk

Framgångspodden

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Inaktiv

EFN Börslunch
Börspodden
Macro Voices

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Creepypodden
NoSleep-podcast
Things they don't want you to know (den enda how stuff works podden jag hittat jag kan lyssna på utan att vilja slå de som pratar)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag gillar brädspel och Spel

Breaking into Boardgames. Interviewer med designers av brädspel
Cthulhu & Friends
The Co-Optional Podcast
The Dice Tower
The Nerd3 Podcast

Permalänk

Joe rogan experience
Fighter and the kid
TigerBelly

Permalänk

HET podcast

Öppet Hjärta med Marcus Birro

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Nördigt, ioförsig den ända jag följer, men riktigt rolig och får film/speltips varje vecka. handlat om spel/filmer/serier som kommit senaste veckan och brukar spåra ut rätt rejält, ett gäng mördar som tjötar om sin passion i 2-4h helt enkelt

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Den enda podden jag verkligen följer och lyssnar på varje avsnitt av är Mordpodden som jag tycker ger en intressant blandning av fakta, narrativ och diskussioner vilket gör att det blir lite mer lättlyssnat än de krimpoddar som enbart berör fakta och tekniska detaljer och man ges även mer bakgrundshistoria som kan förklara varför saker och ting skett eller varför folk agerat på ett visst sätt.

Det är dessutom endast svenska brott som tas upp vilket gör det extra intressant eftersom man oftast får större inblick i fall man redan kände till och man påverkas även en del av den geografiska närheten. Ibland kan man störa sig lite på hur de väljer att berätta historierna men jag tycker att det positiva ändå uppväger det negativa och det är som sagt den enda podden jag verkligen följer men det har kommit många bra tips i tråden som jag ska ta mig en titt på.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

Nördigt, ioförsig den ända jag följer, men riktigt rolig och får film/speltips varje vecka. handlat om spel/filmer/serier som kommit senaste veckan och brukar spåra ut rätt rejält, ett gäng mördar som tjötar om sin passion i 2-4h helt enkelt

Vill du ha en spelpodd till att lyssna på, och som samtidigt pratar passionerat om sitt intresse, så kolla in trekraften. Jag trillade över den strax innan jul och den är härlig och trevlig!

Permalänk
Medlem

Dekonstruktiv kritik - Aron Flam samtalar med gäster om allt möjligt https://www.acast.com/dekonstruktivkritik

En bra ursäkt att träffas - Normaliseringspodden som tar upp allt som har med cannabis att göra http://enbraursakt.libsyn.com/

Visa signatur

...

var fri

...

Permalänk

Alex & Sigge
Filip & Fredrik (Engelska och svenska)
Adam & Kompani
P3 Dokumentär
UFO-podden (både P3 och Radioplays variant)
E-sportpodden
Fördomspodden
Spår
Wahlgren & Wistam
Viktor och Faraos Podcast

Permalänk

Ronnys rullar
Markus och Malcolm

Permalänk
Medlem

Topp 3:
1. Andrew Klavan Show - 45 min amerikansk politik fem dagar i veckan.
2. Ben Shapiro Show - 1 timme amerikansk politik fem dagar i veckan.
3. Monday Morning Podcast - Ett längre och ett kortare avsnitt samhällskommentar/rant av Bill Burr varje vecka.

Andra podcasts som går varmt inkluderar:
- Everyday Driver Car Debate - Debatterar bilköp efter villkor uppsatta av lyssnare.
- Cox n' Crendor Show - Djupdykning in i huvudet på två.. speciella individer. En upplevelse.
- Hollywood Babble-On - Inspelad liveshow av Kevin Smith of Ralph Garman, kommenterar Hollywood-bubblan.
- SModcast - Kevin Smith och Scott Mosier drömmer tillbaks om allt och inget som de varit med om i filmbranschen. Gått kraftigt utför allt eftersom Smiths drogberoende tagit över.
- Co-Optional Podcast - Spelpodd som sänder inspelningen live på Twitch, följer slaviskt där så kan inte placera den högt bland "podcast", är mer av ett program för min del.

Slutligen följer jag även tre svenska spelpoddar:
- Nördigt
- P3 Spel
- Overkligt

Det blir ett 20-tal avsnitt i veckan, podcasts har till stor del ersatt musik i min vardag.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro