SpelClockers testar färska Paragon!

Permalänk
Geeks Gaming

SpelClockers testar färska Paragon!

Strömmen var aktuell under kvällen, Youtube-klippet ovan är en inspelning.

Paragon är Epic Games tagning på moba-stilen och körs ur ett tredjepersonsperspektiv. Under eftermiddagen lyftes embargo och spelet släpps som Early Access, där vi som spelat Alpha-versionen tillåts både spela och streama. På fredag får de som köpt sig in komma in i spelet, som är tänkt att släppas skarpt till sommaren.

Med det sagt har det blivit dags för SpelClockers att livesända och dela med oss av våra åsikter och intryck av Paragon. Klicka dig in och delta i konversationen, häng på Teamspeak och ställ frågor! Vår livestream pågår till åtminstone 22:00.

Permalänk
Medlem

Känns som ett riktigt tryhard spel, tror itne det lär slå igenom något enormt

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Jag var med under Alphan, men det lockade inte mig. Det har ett par intressanta nya tag, men FPS MOBA blir lätt grindigt om det följer för mycklet MOBA och för lite FPS i min mening. Kan nog vara en kul variant för de som gillar MOBA och vill ha något nytt.

Permalänk
Medlem

Guuud vad seg movement. Jag tror inte jag förstår vad detta har att erbjuda jämfört med Smite.

Permalänk
Inaktiv

Det krävs något radikalt för att slå igenom. Tror knappast att spelet slår igenom efter att ha återuppfunnit hjulet likt så många andra. Moba är ju lika urvattnat som alla gratis MMO.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Det krävs något radikalt för att slå igenom. Tror knappast att spelet slår igenom efter att ha återuppfunnit hjulet likt så många andra. Moba är ju lika urvattnat som alla gratis MMO.

Det krävs ju inget nytänkande, det är det som är grejen!

Vad som Rift, Eso, tsw, warhammer online, etc misslyckades fatalt med var att hantera flera personer på en viss yta och buggar och by to win (rift). Hur kul är det i rift när någon i pvp zoonen dyker upp från ingenstans för att de grafiskt begränsat antalet spelare du ser? Hur sköj var det i eso med alla buggade quests och för att inte tala om det super puckade stamina/magica + weapon/spell crit systemet.. Ett så stort lir som eso med så bra potential med så har något barn kläckt ur sig stridssysemet och servermotorn...

Nej det som får mig att tex just nu lira BD i stället för ovan nämnda, det är kvalitet. Jag tycker storyn är rätt klen och skulle föredra ett västerländskt lite mörkare mmo men det finns inga sådana av kvalitet och har inte heller kommit några genomtänkta stabila på många år heller, med facit i hand som vi nu har.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

Fan vilket meningslöst spel.
Ni som spelar, vad är så kul med det?

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 FURY Beast
AMD Radeon RX 7900 XTX, LG 34'' UltraGear 34GN850P QHD Curved
XONAR U7
LIAN LI D600, Moddat, 2 x 420mm ALPHACOOL 60 mm radiatorer
QPAD MK-85, RAZER Basilisk mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattanmattan:

Fan vilket meningslöst spel.
Ni som spelar, vad är så kul med det?

Vad krävs för att ett spel ska vara meningsfullt enligt dig?

Visa signatur

Asus Prime X370-Pro / AMD Ryzen 7 3700X / Corsair Vengeance LPX 32 GB DDR4 3000 CL15 / Asus Dual GeForce GTX 1070 OC (1912 MHz) / Fractal Design Define C / Cooler Master Hyper 212 Evo / EVGA SuperNOVA G2 650W ATX 80+ Guld

Permalänk
Medlem

verkligen inget som lockade mig iaf.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Orber:

Vad krävs för att ett spel ska vara meningsfullt enligt dig?

@Orber:

Första anblicken var att de sprang runt o slog ner fiender helt random.
Lät streamen ticka på i bakgrunden och förstod att det är lite teamspel, "decks", utveckling av förmågor mm involverat i det.
Inget i min smak.

Ett meningsfullt spel är Eve online, som svar på din fråga.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 FURY Beast
AMD Radeon RX 7900 XTX, LG 34'' UltraGear 34GN850P QHD Curved
XONAR U7
LIAN LI D600, Moddat, 2 x 420mm ALPHACOOL 60 mm radiatorer
QPAD MK-85, RAZER Basilisk mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattanmattan:

@Orber:

Första anblicken var att de sprang runt o slog ner fiender helt random.
Lät streamen ticka på i bakgrunden och förstod att det är lite teamspel, "decks", utveckling av förmågor mm involverat i det.
Inget i min smak.

Ett meningsfullt spel är Eve online, som svar på din fråga.

Det var inte ett svar på frågan dock.

Permalänk
Medlem

Har spelat en del paragon och är inte alls lockad att fortsätta. Väldigt långsamt spel. Är ett stort fan av MOBAs men detta var inte alls roligt...

Visa signatur

helooooo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yomster:

Det var inte ett svar på frågan dock.

😅

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Richard aka inkui

Permalänk

Om man hade fått en slant varje gång någon tittat på och påpekat hur meningslöst, tråkigt och bortkastad tid det är att spela titlar som WOW och CS....
Och ändå spelas dem av miljoner.
Att döma ut spel innan man testat det eller när det inte ens är släppt i skarp version sänker bara din cred till 0.

Visa signatur

Desktop: Chassi: NZXT H2(4+2 fläktar), Nätagg: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär, Moderkort: ASROCK Z68 Extreme4 GEN3, CPU: Intel Core I5 2500k, CPU-kylare: Corsair Hydro H80, Internminne: Corsair 8GB (2x4096MB) CL8 1600Mhz VENGEANCE, Grafikkort: MSI GeForce GTX 560Ti TF III 448 Core OC PE, SSD: Intel SSD 320 120GB, Hårdiskar: 1st Seagate Barracuda 7200rpm 120GB(Gammal), 1st Extern WD 1TB, Monitor: BenQ TFT 24" XL2420T 120Hz.

Permalänk
Medlem

Någon mer på sweclockers som spelar? Efter att ha spelat några matcher måste jag säga att det är otroligt underhållande. När fler heroes kommer tror jag att det kommer bli riktigt bra. Trevligt med lite mer eftertänksamhet när man bygger egna "decks" också om man jämför med "vanliga" moba som dota och hon.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Geeks Gaming

@Mizccc:
Jag har faktiskt inte spelat på väldigt länge!
Men testar det gärna igen, gillade deras deck system, hört att den blivit lite omgjord men testar gärna igen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheMadPanda:

@Mizccc:
Jag har faktiskt inte spelat på väldigt länge!
Men testar det gärna igen, gillade deras deck system, hört att den blivit lite omgjord men testar gärna igen!

Hoppas att dom bygger vidare spelet i rätt riktning och att det drar till sig lite folk.
Det är BTW öppen beta atm så det är bara att prova för den som är nyfiken: https://www.epicgames.com/paragon/news

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem

Ingen som spelar detta längre? Jag kör en hel del och dom har ändrat väldigt mycket till det bättre! Movement är rejält ändrat, något som tidigare gjorde att spelet kändes segt.

Finns väldigt många heroes och nya kommer med jämna mellanrum, tycker det är riktigt bra balanserat om folk håller sig till sina positioner också!

Spelar det väldigt ofta numera, tycker att de som testat och inte gillade det pga movement och andra mindre saker ska testa igen. Kartan är förmodligen ändrad sen sist du/ni spelade också.

Visa signatur

EVGA Z77 FTW, Intel i73770K@3,8GHz, Strix GTX970 OC 4gb, 16GB Corsair Vengeace, Razer Deathadder, Steelseries Apex 350, Plantronics Rig, Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem

Har spelat sen första dagen early access och spelar det ibland fortfarande. Tycker det är riktigt kul, skulle dock behövas en ordentlig patch till Monolith som styr upp vissa saker. Det som får mig att spela mindre och mindre är, tyvärr samma som med andra mobas, communityn.
Det är inte ens rankat än, och i merparten av matcherna som körs är det någon/några som hackar på varandra med absolut 0 självinsikt

Permalänk
Medlem
Skrivet av easy_j:

Har spelat sen första dagen early access och spelar det ibland fortfarande. Tycker det är riktigt kul, skulle dock behövas en ordentlig patch till Monolith som styr upp vissa saker. Det som får mig att spela mindre och mindre är, tyvärr samma som med andra mobas, communityn.
Det är inte ens rankat än, och i merparten av matcherna som körs är det någon/några som hackar på varandra med absolut 0 självinsikt

Ja det finns några rikspuckon där kan man lugnt säga. Folk som slutar spela mitt i matchen för man ligger under, votar att man ska ge upp osv osv.
Men när alla gör som dom ska så är det riktigt skoj Hoppas på ranking av något slag, det skulle absolut behövas.
Spelar du på PC?

Visa signatur

EVGA Z77 FTW, Intel i73770K@3,8GHz, Strix GTX970 OC 4gb, 16GB Corsair Vengeace, Razer Deathadder, Steelseries Apex 350, Plantronics Rig, Windows 10 64bit

Permalänk

Tror spel som LoL och Dota2 är för stora och etablerade så ett nytt liknande spel lär få svårt att lyckas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jockeappel:

Tror spel som LoL och Dota2 är för stora och etablerade så ett nytt liknande spel lär få svårt att lyckas.

Fast LOL och Dota2 är ju långt ifrån samma spel som Paragon, så det drar ju inte nödvändigtvis samma publik så att säga.

Visa signatur

EVGA Z77 FTW, Intel i73770K@3,8GHz, Strix GTX970 OC 4gb, 16GB Corsair Vengeace, Razer Deathadder, Steelseries Apex 350, Plantronics Rig, Windows 10 64bit