Streama från MacBook Pro till Apple TV laggar

Permalänk
Medlem

Streama från MacBook Pro till Apple TV laggar

Hejsan

Jag undrar har någon samma problem som jag. När jag streama från olika sidor den laggar som i helvete.
Netflix och HBO fungerar som det ska men resten inte. Kollade min router och fick 75 download och 65 upload.
Så det är inte fel med internet eller WIFI. Spelar ingen roll om jag kör med sladden eller WIFI.

mvh
Njanja

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB

Permalänk
Medlem

Vad är det du streamar som inte funkar?

Permalänk
Medlem

Riktig Airplay eller Mirroring?

Permalänk
Medlem

Samma problem här. När man speglar. Airplay direkt ifrån tex quicktime fungerar felfritt. Men allt man speglar laggar...
Läst en hel del som har samma problem men aldrig riktigt stött på en lösning.
Rätt absurt att en telefon kan spegla en streamingsite via safari utan lagg men inte en svindyr macbook pro...

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Riktig Airplay eller Mirroring?

Hejsan

Vad är skillnaden mellan AirPlay and Mirroring?

mvh
Njanja

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blofeld:

Vad är det du streamar som inte funkar?

Filmer och serier

mvh
Njanja

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB

Permalänk
Medlem

@njanja:
AirPlay - om app/tjänst har stöd för det gör att din Apple TV plockar upp strömen - t.ex Netflix, Youtube, HBO har stöd för det.
Mirroring - speglar skärmen på laptop/dator till Apple TV, brukar sällan vara helt smärtfritt oavsett Wifi/nätverkskapacitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av njanja:

Hejsan

Jag undrar har någon samma problem som jag. När jag streama från olika sidor den laggar som i helvete.
Netflix och HBO fungerar som det ska men resten inte. Kollade min router och fick 75 download och 65 upload.
Så det är inte fel med internet eller WIFI. Spelar ingen roll om jag kör med sladden eller WIFI.

mvh
Njanja

Jag har exakt samma problem, vet inte varför det laggar.. Jag har försökt att hitta någon bra lösning med det funkar inte.

Visa signatur

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015

Permalänk
Medlem

När jag försöker kolla på fotboll via ViaPlay så laggar det men inte när jag kör via min iPhone. Varför är det så?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4, Moderkort: AsRock Z77 Pro4, PSU: Antec VP650PM 650W, CPU: Intel Core i5 3570K @ 4.3Ghz, HDD: 500GB Western Digital Caviar Green 3,5, SSD: Samsung 840 Pro Series 128GB, OS: Windows 7 Ultimate 64 Bit

Permalänk
Medlem

Upplösningen från det ni speglar, MacBook PRO har betydligt högre upplösningen än iPhone därav lagg

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av dabman:

Upplösningen från det ni speglar, MacBook PRO har betydligt högre upplösningen än iPhone därav lagg

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har En Air från 2013, borde jag inte kunna kolla utan lagg eller är det menat att använda iPhone för sånt?
Grejen är ju att Airplay på Mac och iPhone är olika. På iphonen går jag ju in i viaplay appen och kör airplay, alltså ingen spegling. Men på Mac måste det speglas som jag förstått det som?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4, Moderkort: AsRock Z77 Pro4, PSU: Antec VP650PM 650W, CPU: Intel Core i5 3570K @ 4.3Ghz, HDD: 500GB Western Digital Caviar Green 3,5, SSD: Samsung 840 Pro Series 128GB, OS: Windows 7 Ultimate 64 Bit

Permalänk
Medlem

ViaPlay och sådana appar finns juh på AppleTVn. Vill du se på film/serie från datorn(hemladdat) så rekommenderar jag att du köper en app som har stöd för AirPlay(Skicka endast bild/ljud, källan). Själv använder jag mig av Beamer, mycket lättsamt och smidigt. Finns gratis testversion på deras hemsida. Sen finns det fler liknande appar men för mitt behov så kändes Beamer rätt.

Men som jag förstod ovan så försöker du streama från typ swefilmer etc? Då fungerar inte dessa program men drar du hem filerna på datorn så kommer det funka..

För skicka bilden fungerar inte utan lagg, används mest för presentationer och extra skärm vid arbete antar jag.

Permalänk
Medlem

Lag

Hej.

Löste lagg problem med att slå av bluetooth på apple tv:n och macbooken.
Hoppas detta löser ditt problem.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av keyser:

@njanja:
AirPlay - om app/tjänst har stöd för det gör att din Apple TV plockar upp strömen - t.ex Netflix, Youtube, HBO har stöd för det.
Mirroring - speglar skärmen på laptop/dator till Apple TV, brukar sällan vara helt smärtfritt oavsett Wifi/nätverkskapacitet.

Har verkligen Netflix och Youtube etc stöd för Airplay från Mac? Är det inte iOS du menar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hugligan:

Har verkligen Netflix och Youtube etc stöd för Airplay från Mac? Är det inte iOS du menar?

Youtube iallafall har stöd för AirPlay i OSX. Säkert Netflix också men har inte kollat

Skickades från m.sweclockers.com