Du har rätt. PS4 och Xbox One må ha bättre hårdvara än Switch. Samtidigt har ju PC (i många fall) betydligt bättre hårdvara än PS4 och Xbox One.
Men om vi då ska fokusera på topic, där Titanfall-utvecklaren menar på att dålig hårdvara är skälet till varför Switch inte kommer bli någon succé. Men PS4 och Xbox One blev ju stora succéer fastän de hade bristande hårdvara? Och Titanfall släpptes till Xbox One respektive PS4 fastän dessa har bristande hårdvara?
PS4 hade ändå ganska bra hårdvara när den väl släpptes och var ett stort steg framåt från PS3. Nu kommer Switch nästan fyra år senare och erbjuder Wii U-nivå. Måhända kan Switch ändå bli en succé, men det är förståeligt att spelstudior vill avvakta innan de satsar på enheten.
Titanfall släpptes helt enkelt till PS4 och Xbox One för att de har en stor användarbas. Att släppa ett "high-end spel" till enbart PC anses inte hållbart för att de då utesluter en stor del av eventuella köpare. Konsolerna och PC är dessutom fortfarande tillräckligt nära varandra för att klara samma spel, bara att konsolerna nu får nöja sig med lägre inställningar.
Grejen är att "svag hårdvara" i detta fall är i jämförelse med PS4 och Xbox One, som nästan alla spel utvecklas till. Tredjepartsutvecklare vill nå en så stor användarbas som möjligt och satsar därför just nu på PS4, Xbox One och PC. Att de väljer att lägga resurser på en Switch-version är inget någon ska räkna med.