Microsoft: "Windows 7 är inte längre säkert"

Permalänk
Medlem

Nu förstod jag nog inte...
Windows 7 är inte säkert medans Windows 10 är det, och det blir ännu säkrare med Creators Update för den fokuserar på "skapande, bland annat i företagets nya version av Paint med stöd för 3D-modeller."

Ehhh.....

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av lord_vasagos:

jo att sluta och dö


https://sciencefictionruminations.wordpress.com/2013/10/07/bo...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Kör redan Windows 10 och tycker att det är ett bra OS, men deras desperata försök att få folk att uppgradera är ju skrattretande

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Frågan är hur säkert Windows 10 är? Det hade flest sårbarheter jfm Windows 7 och Windows 8.1 enligt graferna nedan (under 2016).

Windows 10:
https://www.cvedetails.com/product/32238/Microsoft-Windows-10...

Windows 8.1:
https://www.cvedetails.com/product/26434/Microsoft-Windows-8....

Windows 7:
https://www.cvedetails.com/product/17153/Microsoft-Windows-7....

Permalänk
Medlem

Jag riskerar hellre att kanske bli keyloggad än att garanterat bli keyloggad.

Permalänk
Inaktiv

Riktigt tuffa Windows 7-fanboys här inne som ska "sluta andas" och "lever hellre farligt". Intelligensen är hög också med argument som att "bättre att stanna inomhus så att man inte blir påkörd". Skämt eller inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Min gamla laptop med Pentium 700MHz och Windows XP utan service pack startar på 10 sekunder, men skulle jag surfa på Internet med den? Knappast! Om några år skulle det kännas likadant för Windows 7 tyvärr ...

Visa signatur

TE Computer-1|B550|5600X|NH-D9L|2x8GB|980 Pro|RTX 3060|SF600|Benq 21:9|B&W MM-1|B&O H95

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Riktigt tuffa Windows 7-fanboys här inne som ska "sluta andas" och "lever hellre farligt". Intelligensen är hög också med argument som att "bättre att stanna inomhus så att man inte blir påkörd". Skämt eller inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Tja, internet i ett nötskal...

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

Tur man bytte till Windows 10 för ett år sedan då.

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Inte direkt något nytt under solen. Dock finns det ju alltid en skara som kommer hävda att sådant här är "lögner för att passa in med Microsofts agenda", så det lär inte ändra något i praktiken. Finns ju fortfarande folk som sitter på XP och tycker att det funkar fint.

Själv sitter jag och hoppas att det uppdagas en stor säkerhetsbrist i systemet som inte går att patcha, typ det som hände med 9.x, för då måste ju folk in i nutiden liksom. Fast det är klart. så som det har varit hittils så kommer väl folk hävda att det också är "lögner" och ändå hänga kvar på Windows 7.

Varför är det för dig viktigt att få folk att uppdatera sina system? Folk ska väl få göra som dom vill utan att bli tvingade till något, att hoppas det går åt pipan för dom som inte gör som du är bara elakt och visar på en tråkig attityd. Jobbar du för Microsoft möjligtvis?

Och lögner är väl att ta i, Win 10 kanske är bättre vad vet jag, men jag ser det som en absolut självklarhet att Microsoft försöker göra allt för att pusha folk till att välja Win10, är inte det ganska uppenbart? Då kan ju Msoft installera vad dom vill på din dator och kontrollera mer och få mer makt.

I nya Anniversery så har en jävla massa människor fått 3e parts program installerade, var några spel från playstore som Msoft AUTOMATISKT installerade på din maskin, 3e parts program som Msoft inte ens har gjort själva. Tar du bort spelen så installeras dom åter tillbaka igen, du måste fucking in och ändra registry keys för att slippa att dom är inne och rotar i din maskin. Nämnde jag att allt som installerats är 'köp i app' produkter?

Agendan som har satts är vidrig, och att folk på forum försöker pusha andra till byta till W10 och hoppas att w7 skiter sig rejält, ni måste ju ha någon dold agenda? Låt folk välja själv om dom vill byta operativsystem för fan.

O nu går dom ut och försöker reparera skadan genom att komma med massa 'positiva' nyheter. En sak är uppenbart, förtroendet har för många blivit totalt förstört, och 2017 är nog året då mest människor migrerar till Linux, många människor som tagit det steget nu, så Tack Windows för att ni gör andra system mer attraktiva!

https://www.youtube.com/watch?v=wgKJMsJ-6XU&t=2s

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem

OK!
Microsoft Windows (7) är omodernt och osäkert... Uppfattat.
Har gått över till Linux Mint.

Väntar på vad Google kommer med för Desktop OS framöver...

Microsoft hade ju stor konkurrenskraft, när Microsoft skulle konkurrera med Google om mobilOS marknaden... Inte.

Efter 2 misslyckade Windowsversioner (8.x och 10), så finns det en uppdämt behov av att ersätta MS Windows 7, hittills har Microsoft misslyckats fånga upp "behovet av ett nytt OS för PC-datorer". Google kanske kan lyckas bättre.

Google Fuchsia

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk
Medlem

Hos oss testas kompabiliteten av våra mjukvaror mot win 10, tyvärr är inte allt kompatibelt så är ett tufft läge då. Men det kanske löser sig om några år

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Avstängd

Haha ja man blir lite dystopisk av att börja nya året med vinterkräksjuka sen influensa och ska nog faktiskt gå förbi biblioteket och beställa in boken för den kändes som något jag skulle gilla och matchar sinnesstämningen

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepyoh:

Varför är det för dig viktigt att få folk att uppdatera sina system? Folk ska väl få göra som dom vill utan att bli tvingade till något, att hoppas det går åt pipan för dom som inte gör som du är bara elakt och visar på en tråkig attityd. Jobbar du för Microsoft möjligtvis?

Och lögner är väl att ta i, Win 10 kanske är bättre vad vet jag, men jag ser det som en absolut självklarhet att Microsoft försöker göra allt för att pusha folk till att välja Win10, är inte det ganska uppenbart? Då kan ju Msoft installera vad dom vill på din dator och kontrollera mer och få mer makt.

I nya Anniversery så har en jävla massa människor fått 3e parts program installerade, var några spel från playstore som Msoft AUTOMATISKT installerade på din maskin, 3e parts program som Msoft inte ens har gjort själva. Tar du bort spelen så installeras dom åter tillbaka igen, du måste fucking in och ändra registry keys för att slippa att dom är inne och rotar i din maskin. Nämnde jag att allt som installerats är 'köp i app' produkter?

Agendan som har satts är vidrig, och att folk på forum försöker pusha andra till byta till W10 och hoppas att w7 skiter sig rejält, ni måste ju ha någon dold agenda? Låt folk välja själv om dom vill byta operativsystem för fan.

O nu går dom ut och försöker reparera skadan genom att komma med massa 'positiva' nyheter. En sak är uppenbart, förtroendet har för många blivit totalt förstört, och 2017 är nog året då mest människor migrerar till Linux, många människor som tagit det steget nu, så Tack Windows för att ni gör andra system mer attraktiva!

https://www.youtube.com/watch?v=wgKJMsJ-6XU&t=2s

Du säger att det är att ta i att säga att det är lögner och sedan går du "Full force konspirationsteori". Jag drar vissa slutsatser av det.

Du fortsätter med att klaga på att en massa program installers du inte bett om med "in app köp".... Det är inget konstigt, det är så operativsystem ser ut idag. Har du ingen smartphone eller vad då??

Min "agenda" är att alla ska köra det senaste från Microsoft för att så mycket resurser som möjligt skall kunna läggas på det och inte att underhålla gammal skit. Nej, jag jobbar inte på Microsoft. Jag gör musik. Det är liiiite skillnad,

Har du fler frågor diskuterar jag gärna, men jag är totalt ointresserad av domedagsprofetsior och konspirationsteorier som att Microsoft vill ha "makt" och "spionerar" på oss och sådant där dagis. Det är väldigt tramsigt tycker jag. Är man så himla orolig för sådant så fattar jag inte varför man ens kör Windows alls, eller tror sig vara säkrare med Windows 7... Tänk lite.. OM Microsoft hade planer på världsherravälde och ville spionera på alla så finns det inget alls som hindrar att de patchar in sådan funktionalitet i Windows 7. Det har ju redan skrivits om att uppgraderingen till W10 las in utan folks vetskap, så Windows 7 är ju helt klart precis lika motagligt för uppdateringar som inte kräver användarens vetskap.... Huuuu vad läskigt va?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BobMarley:

Debian och Ubuntu ligger 2:a och 3:a på listan för mest osäkra mjukvara 2016, så Linux är inte så säkert som alla tror.
Nummer ett är Android. Windows 10 är på 14:e plats och Windows 7 på plats 20

http://www.fudzilla.com/news/42517-android-most-insecure-os-o...

https://community.spiceworks.com/topic/1954025-2016-s-most-vu...

http://techviral.com/android-was-2016s-most-vulnerable-os/

Ju mer Linux växer i popularitet ju mer virus och annat skit kommer att kodas mot plattformen och vips så är Linux exakt lika osäkert (om inte mer) än Windows. Det är samma myt att Apple inte kan få virus.. verkligheten är snarare att få kodar virus till apple eftersom de fokuserar på den dominerande plattformen.. som är Windows.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

finns firewalls och antivirus och antimalware program.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gadgety:

Om de sålt ett avtal om underhåll av systemet en viss tid så är det en avtalsmässig skyldighet.

Och viss tid ska vara för evigt eller vad menar du??

Om en programvara är utdaterad och inte hänger med hårdvaruutvecklingen finns det ingen anledning att ha support på den produkten.Gäller ju alla företag inte bara Microsoft.

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenKenny:

De ska ha en eloge för att de törs säga att deras eget system inte är säkert, istället för att lägga locket på och inte kommentera det.

Knappast. De har ju inget att förlora på att påstå att deras föregående operativsystem är "föråldrat". Hade de sagt detsamma om Windows 10 däremot så hade jag blivit imponerad. Var det inte gnäll för ett tag sedan när Google "avslöjade" någon säkerhetsbrist som inte var fixat i Windows 10 än?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Hjälpsam

Tycker som många andra, inget konstigt att Windows 7 inte är lika säkert som Windows 10.
W10 har designats med en högre säkerhet i åtanke.

https://www.youtube.com/watch?v=yAm0nq6NwH8

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

Finns en del "if it ain't broken, don't fix it" attityd hos många.
Om nu häst och vagn fungerade så bra, varför kör vi då bil idag?

Visa signatur

YOLO is Carpe Diem for idiots.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon56869:

Det var ju synd, dags att byta till Linux då.

Skrivet av xpanterx:

Ok dags att byta till Linux då menar de?

Skrivet av Rymdkryddan:

F@n Va less jag blir på microsoft.
Slita va dem huvudet och pissa ner i halsen asså.

Lunix here we come.

Skrivet av LAO:

Windows har aldrig varit säker...Nu ska de tvinga på en windows 10...Kör på windows 7 tills jag uppgraderar datorn då blir det Linux....

Jaja pågar o flickor

Glöm nu inte "Lunix here we come" löftet

Alla ni som sitter på windows 7 idag, och som ska gå över till linux, hoppas ni har tidigare erfarenheter av alla Linuxdistributionerna
Och att ni verkligen tar er till tiden att lära er det!

Det hade ju varit häftigt, om ni nu gör det.

Själv gissar jag på....... att ni sitter på Win 10 om 2 till 3 år

Men kudus till er alla om ni står på er !!!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av BobMarley:

Finns en del "if it ain't broken, don't fix it" attityd hos många.
Om nu häst och vagn fungerade så bra, varför kör vi då bil idag?

För att häst och vagn INTE fungerade bra, en veckas restid mellan gbg och st.holm är inte bra.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

@fermia: För jag har betalat för windows och att det ska hålla till 2020

Permalänk
Skrivet av frankof:

För att häst och vagn INTE fungerade bra, en veckas restid mellan gbg och st.holm är inte bra.

Nu var det inte tiden jag syftade på utan funktionen.
Även fast det tog en vecka så kom man i alla fall fram.
Även fast det kan ta flera minuter att starta en dator så startar den i alla fall.

Visa signatur

YOLO is Carpe Diem for idiots.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LAO:

@fermia: För jag har betalat för windows och att det ska hålla till 2020

De sista 5 åren av supportcykeln täcker bara kritiska säkerhetspatchar, så det beror väl på hur man definierar saker och ting, men det ingår inte i priset att stöd för ny hårdvara, prestandaförbättringar och sådant skall hållas uppdaterat de sista 5 åren. Microsoft kommer säkert släppa kritiska säkerhetsuppdateringar, så som de gjort med andra produkter, men jag tycker inte att ett OS som saknar stöd för de senaste processorerna och inte kommer med native-stöd för t. ex NVME och USB 3 "håller".

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av ThomasLidstrom:

Nu förstod jag nog inte...
Windows 7 är inte säkert medans Windows 10 är det, och det blir ännu säkrare med Creators Update för den fokuserar på "skapande, bland annat i företagets nya version av Paint med stöd för 3D-modeller."

Ehhh.....

Precis min tanke...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

"Han meddelar också att operativsystemet idag har stora säkerhetsrisker och innebär därmed onödiga kostnader för företag, som måste lägga resurser på att åtgärda problemen som uppstår i och med virusattacker och liknande."

Skulle nog säga att det kommer bli större kostnader, med alla buggar och tvångsinstallationer av t.ex. fel drivrutiner, oväntade omstarter etc. etc. etc... än av en chans att få ett virus eller något, på ett annars stabilt OS.

Var i alla fall därför jag gick över till OSX och Linux, då jag inte fick bestämma själv vad jag ville ha för OS för MS...

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

Knappast. De har ju inget att förlora på att påstå att deras föregående operativsystem är "föråldrat". Hade de sagt detsamma om Windows 10 däremot så hade jag blivit imponerad. Var det inte gnäll för ett tag sedan när Google "avslöjade" någon säkerhetsbrist som inte var fixat i Windows 10 än?

Det är skillnad att peka på något som specifikt går att utnyttja och att säga att ett (äldre) system inte längre är säkert.

Jag vidhåller starkt att det är bra att Microsoft själva går ut och meddelar att deras gamla operativsystem är osäkra, det finns allt för många som inte förstår sig på säkerhet och använder t.ex. Windows XP än idag, självklart har de inte haft något virus heller. Dessa okunniga människor kanske borde lita på tillverkaren av programmet om någon, och därav är det bra att Microsoft går ut med det officiellt.

Det har varit mycket gnäll fram och tillbaka med säk brister, det kommer knappast bli bättre heller. Har för mig att Google hade väntat ett bra tag på att Microsoft skulle fixa till det hålet (om vi tänker på samma incident) och att de till slut gick ut officiellt med att det problemet fanns. Jag tycker inte att Google skulle väntat så länge, de som vill veta om säkerhetsbrister i syfte av att utnyttja dem tenderar till att få reda på det långt innan det blir officiellt.. så det blir knappast mer skada av att meddela något offentligt.

lite -> lita
Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

"Han meddelar också att operativsystemet idag har stora säkerhetsrisker och innebär därmed onödiga kostnader för företag, som måste lägga resurser på att åtgärda problemen som uppstår i och med virusattacker och liknande."

Skulle nog säga att det kommer bli större kostnader, med alla buggar och tvångsinstallationer av t.ex. fel drivrutiner, oväntade omstarter etc. etc. etc... än av en chans att få ett virus eller något, på ett annars stabilt OS.

Var i alla fall därför jag gick över till OSX och Linux, då jag inte fick bestämma själv vad jag ville ha för OS för MS...

Tvångsinstallationer osv går att stänga av helt via GPO på serversidan för pro versioner av Windows, lika så för hur uppdateringar trycks ut via WSUS. Tänk på att meddelandet var riktat mot företagskunder. Om ett företag har en IT admin som inte har koll på det så har de större problem än att Windows används.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudstone:

Alltid kommer det kommentarer som kritiserar kapitalismen för enstaka individers/korporationers girighet. Kapitalism =/= girighet. Det går att agera enligt kapitalismens regler och samtidigt bibehålla god moral och etik. Det är girighet som är problemet, inte kapitalism, precis som att det är inget fel med att agera egoistiskt, men gör man det på bekostnad av andras hälsa/välmående/frihet så agerar man moraliskt fel. Det är tack vare kapitalism som antalet fattiga människor i världen sjunkit, hälsostandarden ökat och teknologin går framåt.

Era sossar.

Vill ni debattera detta så vänligen hänvisar jag er till någon annan då jag inte argumenterar på internet längre.

"Guns don't kill people" jomen tjena nyliberalen. Newsflash: människor agerar oftast efter känslor, inte rationalitet.
Människor är människor, finns det verktyg som underlättar eller underbygger grundläggande beteenden och/eller känslor så kommer de att användas förstås. Och sen vill du inte höra motargument. Att kapitalism inte är jämlikt och inte heller lika med demokrati låtsas vi inte som. Jaja, hejdå.

Skrivet av jawik:

Orelaterat av virusskydd så kan ett operativ vara mer eller mindre säkert i sin grunduppbyggnad/kärnan. Dvs saker som inte går att patcha bort via uppdateringar. Som ett grovt exempel kan man jämföra säkerheten i Windows 7 32 bit mot 64 bit.

Vad är det för skillnad? Genuint undrande.

Skrivet av perost:

Nya säkerhetshål upptäcks ständigt, gör man inget åt dem så blir OS:et mindre säkert med tiden. Om man känner sig lite filosofisk så kan man ju iofs. fråga sig om säkerhetshål existerar innan de upptäckts eller ej. Men det handlar alltså inte om att de försämrat Win7, utan bara om att hoten ökar samtidigt som de inte längre jobbar lika hårt med att fixa säkerhetshål.

Skrivet av fermia:

Väl ingen som tvingar dig att köra Windows 10..Är en uppmaning till företag alltså inget tvång..

Varför ska Microsoft bli tvingad att underhålla ett 7 år gammalt system som dessutom inte stöder ny hårdvara fullt ut..

Var dessutom gratis att uppgradera till Windows 10..

Så ni medger att avtalsbrott från Microsofts sida är okej?

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian