Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Testade Demo i dagarna men det var nå horibelt svårt att köra med min ratt Logitech G920. Gick i princip inte att köra rakt, provade ändra dödzon på ratten och även ställa ner känsligheten men tycker inte att den verkar reagera. Räcker med några enstaka graders rörelse för att ge fullt rattutslag. Läste någonstanns här i tråden tidigare om att det var problem med just känsligheten med G27 men kanske även berör G920? Är detta något som är fixat i senaste version och bara berör demot? Var 100 gånger lättare att köra med tangentbordet men lika många gånger tråkigare.

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81

Permalänk
Medlem

Inga problem alls om du följer inlägget i logitech tråden.

Skrivet av Segge:

Testade Demo i dagarna men det var nå horibelt svårt att köra med min ratt Logitech G920. Gick i princip inte att köra rakt, provade ändra dödzon på ratten och även ställa ner känsligheten men tycker inte att den verkar reagera. Räcker med några enstaka graders rörelse för att ge fullt rattutslag. Läste någonstanns här i tråden tidigare om att det var problem med just känsligheten med G27 men kanske även berör G920? Är detta något som är fixat i senaste version och bara berör demot? Var 100 gånger lättare att köra med tangentbordet men lika många gånger tråkigare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jaha vad tycker ni om nya expansionen "Blizzard Mountain"? Spelat kanske 1 timme och tycker att det är mycket trevligt! Mycket att göra och riktigt roligt att ploga runt i snön. Kartan kan kännas aningen liten dock men som expansion för 199:- är det inte mycket att klaga på för min del!

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk
Medlem

Sedan Expansionen Blizzard Mountain har släppt 13 dec går ej längre att ansluta till online multiplayer. 2 dagar sedan allt funkade bra. Verkar Expansionen har ställt till problem för PC användare eller något problem med deras online servers eller överbelastad ? säger DNS error kan ej ansluta.

De är många som har detta problem:
http://forums.forzamotorsport.net/turn10_postst85283_Teredo-s...

Permalänk

Är det bara jag och min kompis som har problem med skuggorna i skogen?
Skuggorna rör sig inte utan dem hackar? vad är problemet? har googlat men inte hittat något.
ser så horribelt dåligt ut.

Visa signatur

Spec Dator:
Chassi:Fractal Design Define S Mobo:ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING CPU:Intel Core i9 9900K stock Kylare:Cooler Master MasterAir Maker 8 RAM:16Gb DDR4 3000mhz GPU:2080Ti ROG STRIX GAMING OC SSD:Adata SX900 128GB M.2 SSD:Intel 660p 2TB HDD:1TB Seagate Baraquda 7200RPM SSHD:2TB Seagate Firecuda PSU:Corsair RM750x 80+ Gold OS:Windows 10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manett:

Jaha vad tycker ni om nya expansionen "Blizzard Mountain"? Spelat kanske 1 timme och tycker att det är mycket trevligt! Mycket att göra och riktigt roligt att ploga runt i snön. Kartan kan kännas aningen liten dock men som expansion för 199:- är det inte mycket att klaga på för min del!

Bara gasat runt i en timme ungefär men det är jäkligt snyggt och verkar roligt! Lite sega rally 2 nostalgi:

Permalänk
Medlem

@DreinLifeOfYou: Får bara det om jag står stilla i regnskogen, liksom det ser bra ut om man kör men om man står stilla är det som den växlar mellan 3 olika skugglägen men jämna mellanrum.

Permalänk
Skrivet av Simon^L:

@DreinLifeOfYou: Får bara det om jag står stilla i regnskogen, liksom det ser bra ut om man kör men om man står stilla är det som den växlar mellan 3 olika skugglägen men jämna mellanrum.

ja exakt... riktigt fult....

Visa signatur

Spec Dator:
Chassi:Fractal Design Define S Mobo:ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING CPU:Intel Core i9 9900K stock Kylare:Cooler Master MasterAir Maker 8 RAM:16Gb DDR4 3000mhz GPU:2080Ti ROG STRIX GAMING OC SSD:Adata SX900 128GB M.2 SSD:Intel 660p 2TB HDD:1TB Seagate Baraquda 7200RPM SSHD:2TB Seagate Firecuda PSU:Corsair RM750x 80+ Gold OS:Windows 10 pro

Permalänk
Skrivet av Zenon88:

Inga problem alls om du följer inlägget i logitech tråden.

Vilken Logitech-tråd? Har samma ratt och skulle gärna få lite tips om inställningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MclarenII:

Vilken Logitech-tråd? Har samma ratt och skulle gärna få lite tips om inställningar.

Forza forumet. Provat att googla?😃

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sök i den här tråden på logitech så får man fram det som behövs. Kollade forza forumet också så verkar inte vara några större problem. Kanske tar tag i det ikväll, beror på om barnen vill spela.

BTW, verkar som att det gick ner i pris under 300:- på black friday, vad är odsen att det gör samma dipp i mellandagarna? Om det händer slår jag till, har egentligen inte så mycket tid att spela men för 299:- kan det gott ligga på hyllan eller köras nån timme i veckan.

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81

Permalänk
Medlem

Skaffade det för någon vecka sedan för att köra med en polare, och det är grymt roligt! Fått pilla lite med inställningarna på min gamla Momo för att få till riktningssäkerheten, men nu funkar det prima. Favoritbilen so far är faktiskt Mini Cooper -65:an "Horizon Edition" som man kan få på wheel spin, fruktansvärt underhållande och oförlåtande! Co-Op Career är helt fruktansvärt roligt!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Angående Expansionen Blizzard Mountain Pris 199kr på Windows 10 Store fortfarande ingen nedsatt pris rea än om någon ser att de drar ner priset senare eller under jul informera oss här....

Ser att CDON har det men ingen rea än av de helller.

Permalänk
Medlem

Någon annan som har problem med att blizzard mountain är extremt lätt? Jag och en kompis testade det igår kväll, men det var ju verkligen ingen utmaning alls i racen. Kör på unbeatable men det verkar ju som att AI:n inte får ha vinterdäck. De bara snurrar till höger och vänster i kurvorna och det hände att vi varvade några i korta 5 min race. Hoppas innerligt att det va något som buggat ur med svårighetsgraden och att det funkar bättre nästa gång

Visa signatur

[4690k@4,7GHz] [Asus Z97-A] [Asus GTX 970 Strix] [Corsair 16GB DDR3 1600MHz] [Samsung 830 120 GB] [WD Green 3TB]

Permalänk
Medlem

Har hemska problem med Blizzard Mountain.
Det kraschar till desktop i 9 fall av 10 när jag försöker starta ett race och spelet försöker ladda ner "avatarer". Rent hopplöst

Permalänk
Medlem

Tänkte testa demot men hinner spela typ 1-2 min så kraschar det, lika men fulla versionen eller bara demot?

Samt får inte min ratt att fungera, Logitech force gt.
Samt går det att hitta billigare än på MS store ?

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Hedersmedlem

Vilken enorm skillnad det blev efter att jag bytte mitt 780 till ett 1070! Från ~50FPS på Mediumish inställningar till aldrig under 90 med allt maxat i 1080p, dessutom med regn i spelet. Hoppas på att spelet blivit lite mer stabilt, antingen i och med uppgraderingen eller med patcher under den månaden jag inte har spelat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Merlinen:

Tänkte testa demot men hinner spela typ 1-2 min så kraschar det, lika men fulla versionen eller bara demot?

Samt får inte min ratt att fungera, Logitech force gt.
Samt går det att hitta billigare än på MS store ?

Om det fryser eller krascher efter 2 min då är något problem med din dator eller grafikkort det ska inte blir så snabbt. Jag har spelat många timmar och det funkade bra för mig har spelat klart . Jag har MSI GTX 1060.
Det är normalt att Windows store appar eller spel stänger av sig själv och det är ingen krasch. För mig hände många gånger men inte ofta och efter 1 timme eller 2 timmar så stänger den av sig själv och man måste starta om spelet tar lång tid. Stängning har hänt i andra appar och Hugo spel eftersom Windows store är inte nativa exe och de programmeras som mobil appar de blir de inte stabila. Jag kommer inte köpa mer spel av Windows store på grund av detta.

Hugo Retro Mania i Microsoft Store ( var den stänger av sig själv också i bland inte ofta för mig, ett bevis att de flesta appar har samma problem!) Att Windows store appar stänger av sig är ett fenomen min teori är att kanske har med Nvidia driver eller dåligt mobil app programmering de är inte standard exe program... Eller Memory leak,?

Kanske i framtiden Windows 10 blir bättre med nya uppdatering det ska komma en Game Mode i Windows 10 enligt Nordichardware

Angående din fråga var man kan hitta billigare.. Jo på CDON var 50% rea när jag köptre den 299kr var black fredag runt jul drar de också ner priset på Windows store tillfälligt. Finns även Webhallen med de gör inge rea ofta.

Permalänk
Medlem

vad är det för patch som man behöver ladda ner nu på hela 53,88gb....

https://forums.forzamotorsport.net/turn10_postst88612_January...

dont do it folks, vänta tills dom fixar det.

Permalänk
Medlem

Hahaha, dom har laddat upp en dev version med debugger aktiv och dessutom är det okrypterat xD Hur man kan misslyckas såhär kraftigt är en rätt bra fråga. Bild här på spektaklet

Som en adderad bonus så kan man inte spela det hela och det finns en viss risk att det pesar ur profilen, samtidigt som spelet aktivt kräver att du uppdaterar det för att kunna spela alls...

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Hedersmedlem

https://forums.forzamotorsport.net/turn10_postsm654847_Januar...
Ladda inte ner uppdateringen utan låt dem fixa det här först.

Permalänk
Medlem

Tycker Blizzard Mountain-expansionen är riktigt, riktigt bra. Faktiskt precis så bra som så sällan några tillägg/expansionspaket av det här slaget är. Tänkte först att 200 spänn var i saftigaste laget, men frågan är om det inte är värt det. Tycker prissättningen på tillägg känns lite svår att bedöma rimligheten i överhuvudtaget, men känns som jag plöjt ner åtskilliga timmar redan och har ännu rätt mycket kvar.
Riktigt välgjort och kul är det, tycker det bryter av perfekt med snön (kontrasten kunde ju inte varit större mot de andra mer typiska Australien-miljöerna) och större fokus på offroad-delen. Är dessutom helt vansinnigt snyggt emellanåt...
Perfekt nu när det dessutom installerat sig ordentliga mängder snö utanför fönstret även i verkligheten!

Du som inte köpt ännu: gör't !

Permalänk
Medlem

Riktigt roligt spel MEN, blir inte klok på min ratt Logitech G920. Helt omöjligt att häva minsta sladd, som att köra på is med sommardäck. Trovade gamepaden och var som natt och dag, skriker från däcken i kurvorna men inga problem (nästan) att hålla bilen på vägen. Varför så olika köregenskaper beroende på vad jag väljer att styra med?

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81

Permalänk
Medlem

Forza horizon 3 på min xbox-one med g920 är helt ok, på PC däremot måste man manuellt pilla till allt för att få samma känsla, vette fasen varför. Generellt är det dock lättare med gamepad i mer arkad aktiga bilspel men i mer simulations aktiga föredrar jag ratt. FH3 faller väl mer åt arkad än simulation men känslan i bilarna är inte så tokig på konsolen iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

Har klarat Blizzard Mountain nu. Inte maxat varenda enskilt event nödvändigtvis men kört klart alla olika tävlingar som fanns och slutfört det slutgiltiga racet i expansion, så att säga.
Står fast vid det jag tidigare sagt: riktigt, riktigt bra expansion som jag definitivt kan rekommendera alla som gillade Horizon 3 att införskaffa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dysfunco:

Har klarat Blizzard Mountain nu. Inte maxat varenda enskilt event nödvändigtvis men kört klart alla olika tävlingar som fanns och slutfört det slutgiltiga racet i expansion, så att säga.
Står fast vid det jag tidigare sagt: riktigt, riktigt bra expansion som jag definitivt kan rekommendera alla som gillade Horizon 3 att införskaffa.

aaaa jag kommer definitivt köpa det när jag kommer hem om ett par veckor, kliar väldigt mycket i spelfingrarna just nu

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Finns det fortf folk som lirar? Jag och ett gäng från en Forzagrupp på facebook tänkte försöka oss på något liknande en "Topp-10 lista" för 1/4 mile dragrace. Ungefär som tv-serien Street Outlaws. (Se klipp)

Både rwd och awd bilar kommer finnas med men awd spärras till runt 650hp för att hålla det jämnt.

Är du sugen på att haka på eller bara vill ha nån att cruisa/köra drag race med är det bara o skicka pm eller adda Mr Svahn

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Finns det fortf folk som lirar? Jag och ett gäng från en Forzagrupp på facebook tänkte försöka oss på något liknande en "Topp-10 lista" för 1/4 mile dragrace. Ungefär som tv-serien Street Outlaws. (Se klipp)

Både rwd och awd bilar kommer finnas med men awd spärras till runt 650hp för att hålla det jämnt.

Är du sugen på att haka på eller bara vill ha nån att cruisa/köra drag race med är det bara o skicka pm eller adda Mr Svahn

https://www.youtube.com/watch?v=XyzkaiEMk3A

Kommer göra det definitivt när jag kommer hem jag har inte kört på 2mån så jag e superpepp just nu på att spela

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Kommer göra det definitivt när jag kommer hem jag har inte kört på 2mån så jag e superpepp just nu på att spela

Gjorde detsamma här för nån vecka sedan. Dammade av FH3 och började bygga drag tunes vilket är det enda jag gjorde back in the days i FM4.

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av DOGE:

Gjorde detsamma här för nån vecka sedan. Dammade av FH3 och började bygga drag tunes vilket är det enda jag gjorde back in the days i FM4.

Jag är gärna på någon kväll! Har inte kört det som multiplayer än, men börjat hitta mina favoriter..

Skickades från m.sweclockers.com