Inaktivera uppdateringar för vissa appar? (Android)

Permalänk
Medlem

Inaktivera uppdateringar för vissa appar? (Android)

Hur kan man göra för att inaktivera uppdatering för vissa appar på Android? Det gäller appar som jag aldrig använder och inte är intresserad av att använda, men som var installerade från början och inte går att avinstallera. Bästa vore om man kunde avinstallera dem, men går det? Om det inte går vill jag iaf inaktivera att de kommer upp som uppdateringar.

Jag hittar bara ett val att inaktivera uppdateringar för samtliga appar, men jag vill alltså enbart göra det för vissa.

Så hur kan man inaktivera uppdateringar för vissa appar? Alternativt hur kan man avinstallera dem när de fanns på telefonen från början och inte går att avinstallera på "vanligt" sätt.

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem

@Elektroman: Ja det går att inaktivera appar. Gå in i inställningar sedan appar och tryck på appen i fråga och välj inaktivera. Kan se lite olika ut beroende på vilken telefon du har. Det går även att stänga av automatiska uppdateringar för enskilda appar. I Play Store väljer du appen och trycker på de tre prickarna längst upp till höger och bockar av autouppdatering. Att avinstallera appar som var med från början tror jag bara går att göra om man ar rootad.