Permalänk
Medlem

Dags för ny dator, Define Mini C

God kväll.

Äntligen är det dags för en ny dator
Min tanke är detta:
Chassi: Define Mini C (utan fönster)
Moderkort: ASUS STRIX Z270G GAMING
GPU: ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB
CPU: Intel Core i7-7700K
Disk1: Samsung SSD 960 PRO (Inte bestämt storlek)
Disk2: Större 2,5" SSD (möjlighet till en extra i framtiden är en bonus)
Disk3: Mekanisk 3.5"

Det är två saker jag inte är säker på:
Minne: 64GB har jag behov av då jag kör en hel del virtuella maskiner, därav tre diskar.
Nätagg: Bra kvalité och så tyst som det går, dock kör jag gärna datorn 24/7 EVGA PowerSupply (PSU) SuperNOVA G3 650W Gold Rated kanske?
CPU fläkt: Hydro Series™ H115i 280mm Extreme Performance Liquid CPU Cooler Kanske? Vad jag förstår så ska den få plats i fronten, men är slangen nog lång för det?

Målet är en tyst maskin som kan köra 24/7 så mycket som möjligt.
Jag har två NF-F12-PWM för luftflöde om så behövs.

Annan CPU-kylare.
Visa signatur

This is not the place for mindless aggression
NAT är fel!

Permalänk
Medlem

Hmm verkar inte kunna redigera mitt gamla inlägg (konstigt nog) men jag tittar att köra med en Corsair HX750i PSU, bra tyst läge samt inte så lång (150mm x 150mm x 86mm)

Visa signatur

This is not the place for mindless aggression
NAT är fel!

Permalänk

Funderade själv på ett Fractal Define mini C tidigare, men jag skall ha ett ljudkort också och tyckte att det blir lite väl trångt för luft mellan grafikkortet och ljudkortet. Så jag valde Define C modellen istället.

Tror att det är bra att du valde 750w istället för 650w. Och att det är en platinum PSU är extra bra om du skall köra den 24/7.

Samsung Evo 960 1TB finns inne nu. Köpte mig en tidigare i kväll. Det är så svårt att få tag på dom just nu. Så slå till innan dom tar slut.
https://www.inet.se/produkt/4300303/samsung-960-evo-1tb?utm_s...

Vattenkylning har jag noll koll på, men tycker att ganska många har klagat på pump ljud. Så jag har alltid valt vanliga CPU luft kylare.

Visa signatur

WORKSTATION (build winter/spring 2017):
Fractal Design C | Corsair Vengeance LPX 32GB 3000Hz | Intel i7 7700K | ASUS TUF Mark 1 | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair RM750x 750W | MSI GTX 1080 Ti Gaming X | Noctua NH-D15 | 2x120mm Noctua NF-F12 + 2x140mm Noctua NF-A14 + NF-A4x10 FLX 40mm | Soundblaster Z | Dell UltraSharp 30" U3014-A03 | Corsair SP2500 (speakers)

Photo: Panasonic G80 + 14-140mm | Olympus TG-4 | GoPro Hero3+ Silver

Permalänk
Medlem

@bigvanilla:

Min tanke är nog på att köra på 960 PRO till och med

Jag tänkte på ett HX850i först men det är lite längre, just längre tid man kan köra utan att fläkten används desto gladare blir jag.

Visa signatur

This is not the place for mindless aggression
NAT är fel!

Permalänk
Medlem

För mig som är gammal och gubbe, hur är det med hastighet på minnet, gör det en stor skillnad?

Visa signatur

This is not the place for mindless aggression
NAT är fel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veidit:

För mig som är gammal och gubbe, hur är det med hastighet på minnet, gör det en stor skillnad?

ja det gör det speciellt för nya plattformen.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

@Oneone: Tackar, mycket intressant!

Visa signatur

This is not the place for mindless aggression
NAT är fel!