Cpu från malaysia, funkar det i Sverige?

Permalänk
Medlem

Cpu från malaysia, funkar det i Sverige?

Tja!

Sitter i nuläget i KL, Malaysia. Har varit här ett tag och nu är det snart dags att åka hem.

Då råkar jag surfa in på en malaysisk nätbutik och bara börjar slökolla på komponenter. Tänkte att prylar kanske e nån hundralapp billigare här.

Vad hittar man? Intel i5 6600k för dryga 800 SEK.

Lätt att man köper tänker jag. Men vad tänker ni? Borde inte vara några problem med olika hög spänning i elen osv, eller nåt sånt. Eller? Vill inte att man kommer hem och råkar spränga sin burk.

Är det good to go?

tacksam för hjälp!

Permalänk
Medlem

Cpuer/dator komponenter är nog rätt så identiska med undantag av nätagg? Ja tror det är good to go

Permalänk
Hedersmedlem

Det första jag tänker är att du måste gjort något fel när du växlade mellan valutorna.

Det andra jag tänker är att jag inte kan se någon anledning till att det inte skulle funka.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Det första jag tänker är att du måste gjort något fel när du växlade mellan valutorna.

Det andra jag tänker är att jag inte kan se någon anledning till att det inte skulle funka.

Skickades från m.sweclockers.com

haha ja, fan! jag är övertrött. det hamnar på närmare 1600

Permalänk
Medlem

12v i Malaysia är samma sak som 12v i Sverige Det är PSU'ns uppgift att konvertera från växelström (väggen) till likström (det som används i datorn). De flesta moderna PSU klarar 110v (t.ex. USA) och eller 230/240v (t.ex. Sverige).

Ett exempel är Corsairs AX760i som är speccat för "AC Input: 100V - 240V" med olika verkningsgrad för de olika inputsen..

Permalänk
Inaktiv

Men nej, alla datorkomponenter är samma i alla länder, så det ska fungera bra.

Permalänk
Avstängd

I övrigt så tillverkas Intel´s processorer i Malaysia.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tagit bort ohjälpsamt tramsinlägg.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...