Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Någon som har tips på prisvärd bänkdiskmaskin?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Logitech G403 Prodigy Wireless för ~630 kr inkl. frakt på Amazon.it
https://www.amazon.it/gp/product/B01KT8D7HK/ref=ox_sc_act_tit...

Närmast på Prisjakt 1099 kr:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3884182

Väldigt fin mus med bra passform (ganska lik Razer DeathAdder) och har en lägre latens än många trådade möss på marknaden, bl.a. Razer DeathAdder Chroma. Samma trådlösa teknik och sensor (3366, en av de bästa som finns) som i Logitech G900, väger ~107g (utan den medföljande vikten på 10g) och är endast ca 1.2 ms långsammare i trådat läge/än den trådlösa varianten.

Review med bra information:
https://www.youtube.com/watch?v=ogzOpkM_ouo&t=1s

Tack för tipset! Jag beställde en dirr och det blir leverans vecka 2 i Januari för den som undrar över frakttiden.

Permalänk

Grafikkort för ca 2500-3500.

Finns det några bra/ok deal, om man är ute efter att köpa ett grafikkort för runt 2500-3500?

Jag hittade denna på komplett.se
MSI GeForce GTX 1060 6GB OC för 2.649:- (Ord. pris 2.999:- )

Och som jag förstått, mostsvarar den prisjakt för 3099 som billigast.
Det billigaste GTX 1060 med 6GB är EVGA GeForce GTX 1060 Gaming ACX 2.0 HDMI 3xDP 6GB för 2 799:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ay caramba:

Finns det några bra/ok deal, om man är ute efter att köpa ett grafikkort för runt 2500-3500?

Jag hittade denna på komplett.se
MSI GeForce GTX 1060 6GB OC för 2.649:- (Ord. pris 2.999:- )

Och som jag förstått, mostsvarar den prisjakt för 3099 som billigast.
Det billigaste GTX 1060 med 6GB är EVGA GeForce GTX 1060 Gaming ACX 2.0 HDMI 3xDP 6GB för 2 799:-

Jag har inte läst något om det kortet men är generellt lite skeptisk mot "single fan".
Har du sett att Elgiganten har 10% rabatt på grafikkort, bland annat på Strix och Gaming X (där dom faktiskt även utan rabatt är billigast på prisjakt)?
Asus Strix GTX 1060 OC 6GB för 3141 kr Elgiganten prisjakt
MSI GTX 1060 Gaming X 6G för 2961 kr. Elgiganten prisjakt

MSI-kortet tycker jag känns väldigt intressant, förutom att dom av förklarliga skäl har en leveranstid på en månad på det kortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zablot:

Tack för tipset! Jag beställde en dirr och det blir leverans vecka 2 i Januari för den som undrar över frakttiden.

Roligt att höra! För min del blev det en wired G403 för ungefär samma pris efter att ha velat fram och tillbaka mellan trådad och trådlös Trådad vann till slut p.g.a. den mindre vikten (90g vs 107g) + kravet på att behöva ladda musen titt som tätt (ogillade att behöva koppla in sladden under långa spelsessioner med min gamla Performance Mouse MX) m.m. men ja, det är helt och hållet en personlig smaksak Du kommer väldigt säker att bli väldigt nöjd med den, slår alla (förutom G900) trådlösa möss!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Hur är Sony z5 som mobiltelefon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrHejgen:

Hur är Sony z5 som mobiltelefon?

Vilken tänker du på specifikt?
Premium, compact? Dom skiljer sig nämligen lite åt.
Pappan min har en Z5 Compact som han är nöjd med.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Vilken tänker du på specifikt?
Premium, compact? Dom skiljer sig nämligen lite åt.
Pappan min har en Z5 Compact som han är nöjd med.

Skickades från m.sweclockers.com

Oj, menar premiumen. Har en Iphone 6 som jag ännu inte bytt ut än och den är bra sliten. Vet inte vilken väg man ska ta i nästa mobilväg:)

Permalänk
Skrivet av MrHejgen:

Oj, menar premiumen. Har en Iphone 6 som jag ännu inte bytt ut än och den är bra sliten. Vet inte vilken väg man ska ta i nästa mobilväg:)

Jag är också lite sugen på att veta. Sitter på en nexus 6p som gör mig galen.

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrHejgen:

Hur är Sony z5 som mobiltelefon?

En vanlig z5 är helt ok om man inte använder bakre kameran så mycket, batteriet håller vid vanlig användning runt 1-1,5dag på en laddning. Rätt så snabb, snabb fingersensor. Ljudet i högtalarna är bra, samma gäller hörlursuttaget. Om det är något speciellt du undrar så är det bara att fråga!

Edit: z5 premium är en förstorad z5, fast med 4k vid vissa applikationer (typ videospelaren) annars 1080p som vanliga z5

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: i7 11700K | 64GB Corsair LP Vengeance 3000Mhz CL15 | Gigabyte Z590 Vision G | KFA2 RTX 3070 | 8TB SSD | Corsair 220T Airflow | Seasonic Focus Plus 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrHejgen:

Oj, menar premiumen. Har en Iphone 6 som jag ännu inte bytt ut än och den är bra sliten. Vet inte vilken väg man ska ta i nästa mobilväg:)

Synd att du missade dealen Inet hade på just premium igår, den gick för 3300:- och tog slut fram emot kvällen.
Den ska vara helt ok vad jag hört.
Sen kan man diskutera valet av en 4k display som knappt används utan då i princip allt visas i 1080p. Tror Sony gjorde det bara för att visa att dom kunde.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Synd att du missade dealen Inet hade på just premium igår, den gick för 3300:- och tog slut fram emot kvällen.
Den ska vara helt ok vad jag hört.
Sen kan man diskutera valet av en 4k display som knappt används utan då i princip allt visas i 1080p. Tror Sony gjorde det bara för att visa att dom kunde.

Skickades från m.sweclockers.com

Den finns fortfarande för 3.299 kr. Det är lite därför jag frågar:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Roligt att höra! För min del blev det en wired G403 för ungefär samma pris efter att ha velat fram och tillbaka mellan trådad och trådlös Trådad vann till slut p.g.a. den mindre vikten (90g vs 107g) + kravet på att behöva ladda musen titt som tätt (ogillade att behöva koppla in sladden under långa spelsessioner med min gamla Performance Mouse MX) m.m. men ja, det är helt och hållet en personlig smaksak Du kommer väldigt säker att bli väldigt nöjd med den, slår alla (förutom G900) trådlösa möss!

Jag har inte kört med trådlös mus sedan början av 00-talet så ska bli kul att prova det igen. Efter att ha läst och sett flera intressanta artiklar/videos så känns det som att tekniken faktiskt är mogen nu. Sedan att ladda musen tror jag inte blir ett så stort problem då jag just nu iaf väldigt sällan spelar mer än några timmar i taget (har för mycket att göra sista året på universitetet).

Du råkar inte ha några tips på musmatta att köra med? Jag har en hård plastmatta till min lasermus nu men den vill jag byta ut och gå tillbaka till tygmatta istället. Har en Steelseries qck liggandes jag kan köra med så länge men den är tänkt att uppgraderas vid tillfälle.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrHejgen:

Den finns fortfarande för 3.299 kr. Det är lite därför jag frågar:)

Ah ok. Den hade utgått sist jag kollade, knip den innan den dyker, otroligt mycket mobil för pengarna

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av zablot:

Jag har inte kört med trådlös mus sedan början av 00-talet så ska bli kul att prova det igen. Efter att ha läst och sett flera intressanta artiklar/videos så känns det som att tekniken faktiskt är mogen nu. Sedan att ladda musen tror jag inte blir ett så stort problem då jag just nu iaf väldigt sällan spelar mer än några timmar i taget (har för mycket att göra sista året på universitetet).

Du råkar inte ha några tips på musmatta att köra med? Jag har en hård plastmatta till min lasermus nu men den vill jag byta ut och gå tillbaka till tygmatta istället. Har en Steelseries qck liggandes jag kan köra med så länge men den är tänkt att uppgraderas vid tillfälle.

Oja, jag har själv testat G900 men kände ingen skillnad gentemot trådade möss (förutom min Corsair M65 som nu känns trög som sirap). Du får gärna återkomma med vad du tycker om den efter stt du testat musen

Ang. musmatta så skaffade jag en Fnatic Gear Focus (desktop versionen) från Inet under Black Friday:

https://m.prisjakt.nu/product/3470457

Hade tidigare en Steelseries WoW musmatta som jag gillade men denna.. Har aldrig någonsin rört en skönare, lenare musmatta med riktigt bra glid! 3 mm tjock (föredrar <=2 mm men denna är helt OK), väldigt lätt att rengöra och ta hand om och väldigt skön att röra vid helt enkelt. Det enda som jag stör mig på är att kanterna är lite vassa men detta går att åtgärda med lite sandpapper eller liknande

Har även testat nyare QcK mattor, några från QPAD och Corsair m.fl. men alla dessa är "grövre" på något sätt, inte lika fina som Fnatic's (vilket jag är förvånad över då jag trodde att detta vara bara ett överhypat/prisat gamingföretag).

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av yeahyouknow:

Jag gjorde två separata beställningar den 24:e och fick två värdecheckar igår.

Skrivet av Icte:

Samma här, fick en värdecheck igår efter att jag beställt vad-det-nu-var för 1 kr

Sedär! La tyvärr ingen beställning själv.

Permalänk
Medlem

@zablot: Ang. tips på musmattor: Jag köpte nyligen en tygmatta från Xtrfy på Media Markt (nedsatt 249 -> 149), och det är det bästa jag provat i musmatteväg. Har haft både mattor i plast och tyg från Steelseries tidigare, men denna är mycket bättre. Finns både i olika storlekar och med olika motiv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av freron:

https://www.dustinhome.se/product/5011004986/linx-8

Denna verkar ju nice? 999kr Linx Vision 8" windows 10 surfplatta.

Ordinarie pris över 2000kr.

Skickades från m.sweclockers.com

Har man en Xbox One är ju denna 1000 kr platta riktigt användbar

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Skrivet av kronwalled:

Sedär! La tyvärr ingen beställning själv.

Om du behöver en värdecheck så PMa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yeahyouknow:

Om du behöver en värdecheck så PMa.

Generöst av dig!

Inte kikat allt för noga på deras rea, men det jag främst var intresserad av var moccamaster som dock nu verkar vara slut både online och i butik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdAm25:

Logitech G502 Proteus Spectrum Gamingmus (svart)
399 kr (669kr)
http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/tillbehor-pc-g...
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3470915

*priset ändras till 399kr i kassan

Fungerar icke! Gått hela vägen fram till bekräfta betalning och priset står på 749kr.

Visa signatur

Sekvencia: "Va e papst? "
XFX 7900XTX

Permalänk
Medlem
Skrivet av dobber:

Fungerar icke! Gått hela vägen fram till bekräfta betalning och priset står på 749kr.

Om jag inte misstar mig börjar deras januari rea (av vilket ovan produkt är med i) imorgon, men om man är Elgiganten Plus medlem så startar den redan idag - kanske det som är problemet?

edit: har själv inte prövat att bli plus medlem..!

Visa signatur

c'est la baguette

Permalänk
Medlem

Sony xperia X5 för 3990:- via tele2.
Känns som en ganska bra deal va? Tröttnat på min G4 och funderar på att byta in den, ger inte så jättemycket men orkar inte sälja den och hålla på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

@Mix0r:
Du har helt rätt! Som plusmedlem så får man det billigare priset.

Visa signatur

Sekvencia: "Va e papst? "
XFX 7900XTX

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dobber:

Fungerar icke! Gått hela vägen fram till bekräfta betalning och priset står på 749kr.

Kryssa i att du vill va plus medlem på mina sidor så blir det rätt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Gäller värdechecken bara offline? I år var första gången jag missade det, brukar alltid köpa något och inte använda checken, så vill jag köpa hårddisken för 599

Visa signatur

Ryzen 2700x, Nvidia 2080, 32gb 3200CL14 B-Die, 970 Evo
"Limbo" burk: I52500k, Nvidia 560 ti, 16gb Ram.
Server: FSC PI 2664. Quad core, 4gb minne, lite hårddiskar och en hel del damm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arthur Bongo:

Gäller värdechecken bara offline? I år var första gången jag missade det, brukar alltid köpa något och inte använda checken, så vill jag köpa hårddisken för 599

Du kan använda värdechecken som ett presentkort när du ska betala online

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arthur Bongo:

Gäller värdechecken bara offline? I år var första gången jag missade det, brukar alltid köpa något och inte använda checken, så vill jag köpa hårddisken för 599

Hårddisk för 599 kr? Vilken då?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mix0r:

Om jag inte misstar mig börjar deras januari rea (av vilket ovan produkt är med i) imorgon, men om man är Elgiganten Plus medlem så startar den redan idag - kanske det som är problemet?

edit: har själv inte prövat att bli plus medlem..!

Blir nog att norpa en eller två om priset sjunker för icke-plussare imorgon. Vill inte gå med i deras klubb.

Jag har första versionen av G502 redan och vill ha en till åt en annan dator samt kanske en reserv. Inte helt lätt att hitta möss man trivs med.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

Blir nog att norpa en eller två om priset sjunker för icke-plussare imorgon. Vill inte gå med i deras klubb.

Jag har första versionen av G502 redan och vill ha en till åt en annan dator samt kanske en reserv. Inte helt lätt att hitta möss man trivs med.

Det är gratis och är en enda kryssruta på hemsidan, vara bocka ur igen när du beställt...

Skickades från m.sweclockers.com