Fråga om två spel (Namnen)

Permalänk
Medlem

Fråga om två spel (Namnen)

Jag letar efter ett spel som tydligen ska vara ett krigsspel "First shooter", du är en soldat som har vapen som är från framtiden, och du slåss mot "lag". Laget du möter är det datorn som styr, om du inte spelar online, dör du spawnar du igen och kan hjälpa ditt lag igen.

Det andra spelet är ett strategi spel, du spelar mot datorn, och du har tillgång till diverse fordon, såsom tanks, och sedan någon typ av lastbil som kan skjuta raketer. Men du har även fotsoldater.

Någon som vet namnen på spelen? Svårt att beskriva spel som jag själv fått beskrivna till mig, men hoppas någon förstår vad som menas.

Tack på förhand.

Visa signatur

Cpu: Intel Core i5 6600K | Ram: 16GB | HD: SSD SanDisk 128-GB | Western Digital 640-GB | Samsung 250-GB | Grafik: Nvidia Geforce GTX 760 Twin Frozr. | Moderkort: ASUSTeK COMPUTER INC. Z170-P. | PSU: 600w | Chassi: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Medlem

@mindflow: Tyvärr krävs det nog betydligt mer information om spelen, för just nu beskriver du tjogtals likartade spel. Kan den som beskrev dem för dig kanske ange ungefärligt utgivningsår? Detaljer om vapen och trupper?

Permalänk
Medlem

Andra spelet måste väl vara Company of heroes eller Command and conquer

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Medlem

Det andra spelet åter bekant

"någon typ av lastbil som kan skjuta raketer"
Det där är nog katyusha rocket trucks, finns i spelet command and conquer generals, även company of heroes. Dessa lastbilar finns även i spelet Rise of Nations om man spelar som ryssarna, men jag tvivlar på att det är det du söker för i sådana fall hade din beskrivning av spelet varit mer detaljerad.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Avstängd

Finns ett C&C first person shooter också. ~2005 kanske? Minns att jag tyckte det var kul. Renegade? Giyf, antar jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

Company of heroes var rätt efter en titt på youtube. Och tydligen var det andra spelet några slags robot soldater man sköt mot, alltså inte "människor" i den bemärkelsen..

Visa signatur

Cpu: Intel Core i5 6600K | Ram: 16GB | HD: SSD SanDisk 128-GB | Western Digital 640-GB | Samsung 250-GB | Grafik: Nvidia Geforce GTX 760 Twin Frozr. | Moderkort: ASUSTeK COMPUTER INC. Z170-P. | PSU: 600w | Chassi: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Medlem

Fråga om två spel (Namnen)

Det första kanske är paragon? Är ett FPS MOBA spel, är i open-beta just nu!