Permalänk
Relik 📜

FZ firar 20 år! #fz20

Spelmeckat FZ fyller 20 år, praktiskt taget en evighet med internetmått mätt. Det ska givetvis firas på olika sätt, bland annat med en stor fest på Skyddsrummet i Stockholm. Närmare 200 läsare, profiler och FZ-veteraner ska göra stockholmsnatten osäker, kryddat med allt från VR-stationer till Quake-tävlingar.

För den som inte kan vara på plats finns alla möjligheter att hänga med ändå. Kvällen kommer förevigas via en direktsändning på Twitch, samtidigt som redaktionen ser till att löpande ladda upp bilder till galleriet. För de extra engagerade finns även en officiell spellista på Spotify – den perfekta vännen för en mörk onsdagskväll!

Firandets officiella hashtag är #fz20. Material dyker upp på både Twitter och Instagram allt eftersom kvällen fortlöper. Till evenemanget hör även dagligt videomaterial på FZ:s specialsida.

Besök galleriet här

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Grattis hoppas att ni får en trevlig kväll.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Administrativ avgift

@emilakered: Tappade brevbäraren bort min inbjudan?

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Inte för att vilja förstöra något men det finns knappast ett gällande tillstånd till kameraövervakning.

Helt säkert finns det inget tillstånd (då det inte går att få) att visa potentiellt berusade människor på Internet (vilket dessutom kan räknas som förtal).

Det finns en anledning till att man inte kan följa live-streaming från krogar etc.

Hälsningar,
den trista juristen.

p.s. Sorry om jag förstör någons flukta-i-webbkameran-kväll men det är bättre än att FZs och sweclockers ansvariga åker dit för förtal och brott mot kameraövervakningslagen när de bara ville ha lite kul.

edit: http://www.lansstyrelsen.se/Stockholm/Sv/manniska-och-samhall...

Permalänk
Avstängd

Nej tack!

Håll 99mac och FZ borta från Sweclockers!
Jag kom hit för Sweclockers, inte för 99mac eller FZ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henkka:

Inte för att vilja förstöra något men det finns knappast ett gällande tillstånd till kameraövervakning.

Helt säkert finns det inget tillstånd (då det inte går att få) att visa potentiellt berusade människor på Internet (vilket dessutom kan räknas som förtal).

Det finns en anledningar till att man inte kan följa live-streaming från krogar etc.

Hälsningar,
den trista juristen.

p.s. Sorry om jag förstör någons flukta-i-webbkameran-kväll men det är bättre än att FZs och sweclockers ansvariga åker dit för förtal och brott mot kameraövervakningslagen när de bara ville ha lite kul.

edit: http://www.lansstyrelsen.se/Stockholm/Sv/manniska-och-samhall...

Detta är en privat tillställning och bör således inte jämföras med krog eller annan offentlig miljö

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

@crew seven: ..och alla har lämnat sitt tillstånd till att bli filmade och publicerade?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henkka:

@crew seven: ..och alla har lämnat sitt tillstånd till att bli filmade och publicerade?

Säkert inte men alla som kommer till festen vet nog exakt vad som gäller.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Säkert inte men alla som kommer till festen vet nog exakt vad som gäller.

Dra den för integritetsextremisterna på datainspektionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henkka:

Dra den för integritetsextremisterna på datainspektionen.

Jag önskar bara att jag hade fått gå verkar va mycket trevligt, om man inte vill visa sig kan man ju ta på sig stormtrooper hjälmen

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Nej tack!

Håll 99mac och FZ borta från Sweclockers!
Jag kom hit för Sweclockers, inte för 99mac eller FZ.

Strunta i att läs då...

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Säkert många idag som kommer bli förvirrade och inte fatta vad en shambler är eller vilka vapen som är mest effektiva mot en sådan.