Tips på trådlösa hörlurar

Permalänk
Medlem

Tips på trådlösa hörlurar

Hej och hå på er. Jag sitter och fundera på att inskaffa ett par trådlösa hörlurar men vilka av alla ska man ta?

Har haft
Corsair H2100 ( Problemet var med sändaren, det var väldigt kort och dåligt )
Astro A50 ( Micken stängdes av när den inte användes, men det var 1 år sen? Har sett att det finns "Astro Gaming A50 Gen 3 7.1 Headset" men vet inte vad skillnaden är dock )

Pris: 0:- upp till 5000:- ~
Till för: Gaming

Permalänk
Medlem

Jag använder mig av Asus strix trådlöst.
Tycker det är ett slit bra headset med bra batteritid! Inte så dyrt häller! Det som är mindre bra är att det ör väldigt stort...
Man sätter in USB i datorns ich allt fungerar perfekt! Jag kan nästan gå lite utomhus med det och fortfarande ha kontakt xD

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag använder Logitechs G933.
Tycker dom är väldigt bra, de passar som bäst om man har ett lite mindre huvud.

RGB ledsen är det helt onödigt och drar bara batteri.
Batteri tiden är väldigt bra tycker jag, kommer upp till nästan 13 timmar per laddning och det går rättså snabbt att ladda det. Laddar man ngn timme räcker det typ 4-5 timmar.
Batteriet går också att byta så om man verkligen vill kan man hotswapa dom.

Lite sidetrack, hade problem med att ljudet försvann helt på den vänstra luren.
Supporten var jättebra och skicka mig ett helt nytt utan att behöva lämna tillbaka det gammla.

Ljudet är som andra Logitech produkter, inget speciellt utom att basen är lite bättre. Finns säkert bättre men det är tillräckligt bra för att jag inte ska klaga.

Räckvidden, den är awesome. Har haft ett annat trådlöst headset länge sedan och G933 krossar det, det startar och connectar snabbt. Säer till 30 min innan det laddar ur.

Man kan ha olika profiler och sånt, vilket inte är jätte användbart. G-knapparna är underbara.
Leden för när man har mutat micen sitter lite konstigt

Jag tycker du ska skaffa ett logtiech G933

Visa signatur

Intel I7-6700K 4.6GHz@1.320v | Ghost S1 MkII Limestone | Asus Z170I PRO | EVGA 3070 | Corsair 16Gb @2666MHz | Samsung 970 evo 500Gb + 860 evo 1TB | BenQ XR3501
Samsung S10+ | Bose QC35 | Lenovo X1 Yoga och dyslektiker

Permalänk

Bryter trenden lite och rekommenderar mina nuvarande lurar. B&W P7 W. Nu är det inga gaminglurar i dess sanna bemärkelse men det är ju kul att använda lurar till mer än endast spelande. Musik och film t ex. Mikrofonen är naturligtvis inte lika bra som en boommic så det får väl ses som en nackdel.

Mvh

Permalänk

Vad jag vet finns inga som har bra ljud + bra mic och är trådlösa. Däremot finns det trådlösa hörlurar som har bra ljud, typ Sony MDR-1000X.

Visa signatur

Every time I see some piece of medical research saying that caffeine is good for you, I high-five myself. Because I'm going to live forever.
~ Linus Torvalds (2010-08-03)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siickest:

Hej och hå på er. Jag sitter och fundera på att inskaffa ett par trådlösa hörlurar men vilka av alla ska man ta?

Har haft
Corsair H2100 ( Problemet var med sändaren, det var väldigt kort och dåligt )
Astro A50 ( Micken stängdes av när den inte användes, men det var 1 år sen? Har sett att det finns "Astro Gaming A50 Gen 3 7.1 Headset" men vet inte vad skillnaden är dock )

Pris: 0:- upp till 5000:- ~
Till för: Gaming

Tycker du ska ta ett par Astro A50. Grymt ljud och bra boom mic (Headsetet stänger bara av sig när det inte kommer något sorts ljud under 5 min för att spara batteri) Har själv ett par Astro A50, tycker dom är jättebra, med Gen 3 så är det bättre batteri och du kan nu ändra padding på lurarna till konstläder till exempel, byta mic och lite annat för att passa et färgtema samt så är den utbytbara lite bättre. Man kan även ändra skydden på sidan av lurarna till t.ex. en 3D printad eller en som går att köpa i butik eller specialbeställa. Har haft mitt Astro headset i 4 år nu och fungerar perfekt även idag (det mitt haft problem med är dock något som jag själv är skyldig till är att ett fäste till hörluren gått sönder) men ljudet är fortfarande lika bra som det man ska få för 3000kr.
Lycka till

Mvh

Edit: Kan säga att det är riktigt lång räckvidd så länge du inte har betongväggar mellan, kan själv gå runt i hela huset (180kvm) utan att tappa mottagning

Visa signatur

Win 10 PRO | I9 9900K | Asus Z390-F | Asus DUAL 4070| Deepcool Captain 240 RGB | Corsair Vengeance 32GB RGB PRO

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar. Det blev en Astro A50 för den långa batteri tiden, ljudet och alla positiva kommentaren som jag såg om Gen3