Permalänk

Hej. Skrev här tidigare om att jag hade FPS problem, vilket jag löste med lite inställningar. Nu har jag 60-70 FPS på ultra med 16 GB ram, ASUS GTX 1070 8GB, i5 6600k 3.5 gHz som är klockad till 4.1.

Som sagt, fpsen ligger på 60-70. CPU prestandan ligger mellan 80-90% stadigt med en temp på 50-60C. Eftersom det inte är några fps drop i övrigt så utgår jag ifrån att grafikkortet klarar av spelet gott och väl.

Till problemet: jag får fryslagg. Flyter på hur bra som helst men ibland så fryser spelet i 3-4 sec. Det jag tycker är knepigt är att det inte sker kontinuerligt. Ibland i hårda eldstrider, ibland när man flyger, ibland när man står på plana backen utan att ha något "fps-höjande" i närheten. Ibland sker det 1-2 gånger per match, ibland 8-12 gånger per match, och det finns ingen karta där det fryser oftare.

Så jag tänker, är det min klena processor som ställer till det? Har prövat att ställa ner grafiken till High, men fryslagget är kvar. Har ni några idéer om vad det kan bero på och vad jag kan göra åt det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallepnken:

Hej. Skrev här tidigare om att jag hade FPS problem, vilket jag löste med lite inställningar. Nu har jag 60-70 FPS på ultra med 16 GB ram, ASUS GTX 1070 8GB, i5 6600k 3.5 gHz som är klockad till 4.1.

Som sagt, fpsen ligger på 60-70. CPU prestandan ligger mellan 80-90% stadigt med en temp på 50-60C. Eftersom det inte är några fps drop i övrigt så utgår jag ifrån att grafikkortet klarar av spelet gott och väl.

Till problemet: jag får fryslagg. Flyter på hur bra som helst men ibland så fryser spelet i 3-4 sec. Det jag tycker är knepigt är att det inte sker kontinuerligt. Ibland i hårda eldstrider, ibland när man flyger, ibland när man står på plana backen utan att ha något "fps-höjande" i närheten. Ibland sker det 1-2 gånger per match, ibland 8-12 gånger per match, och det finns ingen karta där det fryser oftare.

Så jag tänker, är det min klena processor som ställer till det? Har prövat att ställa ner grafiken till High, men fryslagget är kvar. Har ni några idéer om vad det kan bero på och vad jag kan göra åt det?

Kanske CPU som inte får tillräckligt med kräm ? Ett fenomenen när spänningen är för låg är att det fryser till ibland. Kanske värt att testa bara för att utesluta.

Permalänk
Medlem

@belarus_84: hur mycket bättre prestanda fick du av dedär? Har inte experience installerat.

Visa signatur

| Mobo: Asus Z390-F | CPU: i9 9900k | GPU: RTX 2080 ti | RAM: 16GB | PSU: Corsair RM750x | Chassi: Lian Li pc o11 dynamic | CPUkylare: Fractal Celsius s36 | SSD: 970 Evo plus 500gb. 860 evo 500gb | Monitors: XB271HU . u2715h

Permalänk
Avstängd

@blackis:

I close quarters är det ju världens jävla fördel att ha auto aim med mus. SPringa runt ett hörn högerklick instakill.... shotgun och smg.....

Går dessutom att aktivera på mus....

DICE.................................

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Skrivet av Myllerman:

Kanske CPU som inte får tillräckligt med kräm ? Ett fenomenen när spänningen är för låg är att det fryser till ibland. Kanske värt att testa bara för att utesluta.

Det ska jag prova! Återkommer med resultatet

Ingen skillnad. Blir så satans förbannad när man som fattig student lägger 11000 spänn på moderkort, GPU, SSD, CPU, RAM och så ska det inte räcka för BF... Är det meningen? Vad vill DICE mig egentligen?

Jag verkar inte vara ensam på internet som har problem med dessa förbannade CPU peakar, så jag hoppas att det är något som kan patchas bort.

Nu kör jag på win7, kan det göra någon skillnad att uppgradera till win10? Även fast jag har noll lust med att lägga ytterligare pengar på datormaskiner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lucifr:

Söker fler folk att spela med! (PC)
OriginID: Snowplower

Brukar använda mig av Discord.

Hej du,

Du får gärna hänga på här om du vill.

https://m.facebook.com/ZEll.Infantry.Fighters/

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D Black Case, ASUS ROG VIII Extreme/Assembley Z170, Intel® Core™ i7-6700K, Hydro Series™ H115i Extreme Perfomance CPU Cooler, Corsair Link Cooling and Lighting Kit, Geforce GTX Titan X Pascal, Corsair AX1200i, OCZ RD400 1TB M.2, Corsair Venegeance LPX DDR4 3000MHz 4X16 GB, Astro Gaming A50, SoundBlaster X Katana, TrackIR5, HTC VIVE, SteelSeries Apex, Logitech G502, Thrustmaster Hotas Warthog, Thrustmaster T300 Ferrari, ASUS ROG Swift PG278Q, Alienware AW3420DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallepnken:

Det ska jag prova! Återkommer med resultatet

Ingen skillnad. Blir så satans förbannad när man som fattig student lägger 11000 spänn på moderkort, GPU, SSD, CPU, RAM och så ska det inte räcka för BF... Är det meningen? Vad vill DICE mig egentligen?

Jag verkar inte vara ensam på internet som har problem med dessa förbannade CPU peakar, så jag hoppas att det är något som kan patchas bort.

Nu kör jag på win7, kan det göra någon skillnad att uppgradera till win10? Även fast jag har noll lust med att lägga ytterligare pengar på datormaskiner.

Såg din setup. Sitter också på ett 1070, men jag har en i7-6700K. Det är CPU:n som bottleneck:ar i BF1. Processorn ligger på 8-10ms i snitt, men går ofta upp till 13-19ms. Grafikkortet ligger på 8-10ms i snitt, går upp till 12-15ms. Grafen visar att processorn 80-90% av tiden är den som orsakar låga fps. 1000ms = 1 sekund. Räknar man då när processorn hoppar upp till 19ms så hamnar vi på en FPS på 52fps. Lägsta fps jag har haft är 42fps.

Detta händer mig ofta när det är lite rök och mycket rörelser i närheten. St Quentin är värst. Hoppas att detta är något DICE kan patcha. Att en dator med GTX1070, 16GB ram och en i7-6700K inte kan hålla BF1 på ultra i 1080p ovanför 60fps hela tiden känns konstigt. Annars ligger spelet och cirkulerar runt 100-140fps.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

------------------------------------------------------
Gigabyte RTX 4090 Gaming OC # Samsung Odyssey Neo G7 4K 32" Mini-LED # Ryzen 7 7800X3D # Kingston 32GB DDR5 5600MHz CL36 # Gigabyte B650 GAMING X AX # Noctua NH-D15 # Samsung 980 PRO M.2 NVMe 2TB # Samsung 850 EVO 1TB SSD # SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Någon som vill lira (20+)?

Dundercalle @Origin

Permalänk
Medlem
Skrivet av martincool:

Det har hänt så många gånger att jag med support vapen smugit upp i ryggen på en kille som ståt och skjutit sen har jag skjutit killen runt 15 20 gånger från 1-2 meters håll han i sin tur vänder sig om skjuter mig 2 gånger med pistol eller gevär dödar mig direkt....

Jag ligger uppe på ett hustak hör hur killen går upp från stegen så fort jag ser han skjuter jag han kommer upp på stegen skjuter mig 1-2 gånger jag dör direkt fast jag satte 15 20 kulor i han innan han ens kom upp..... osv osv osv osv

Påstår inte att BF-motorn är perfekt med lag osv, särskilt inte när folk klättrar på stegar. Men det är lätt att luras av att skotten inte alltid går nära siktet alls när man paniksprayar i vissa situationer.

Jag kollade på min replay i Battlefront efter ett par sådana där situationer. Men i slowmotion såg jag att ett antal skott som jag trodde var träffar faktiskt missade med några pixlar bara. I normal hastighet ser det ut som att det borde vara träffar men nix, de skotten gick precis utanför hitboxen. Genom hålet mellan armen och kroppen osv. I övrigt några korrekta träffar men inte tillräckligt för att döda honom. Många av skotten gick lååångt utanför med full auto.

Om skotten/träffarna gör skada i mer kontrollerade situationer, varför skulle 20 "träffar" plötsligt sluta göra skada?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallepnken:

Hej. Skrev här tidigare om att jag hade FPS problem, vilket jag löste med lite inställningar. Nu har jag 60-70 FPS på ultra med 16 GB ram, ASUS GTX 1070 8GB, i5 6600k 3.5 gHz som är klockad till 4.1.

Som sagt, fpsen ligger på 60-70. CPU prestandan ligger mellan 80-90% stadigt med en temp på 50-60C. Eftersom det inte är några fps drop i övrigt så utgår jag ifrån att grafikkortet klarar av spelet gott och väl.

Till problemet: jag får fryslagg. Flyter på hur bra som helst men ibland så fryser spelet i 3-4 sec. Det jag tycker är knepigt är att det inte sker kontinuerligt. Ibland i hårda eldstrider, ibland när man flyger, ibland när man står på plana backen utan att ha något "fps-höjande" i närheten. Ibland sker det 1-2 gånger per match, ibland 8-12 gånger per match, och det finns ingen karta där det fryser oftare.

Så jag tänker, är det min klena processor som ställer till det? Har prövat att ställa ner grafiken till High, men fryslagget är kvar. Har ni några idéer om vad det kan bero på och vad jag kan göra åt det?

Det är fortarande fruktansvärt dåligt. Du borde ha 110-120 FPS i snitt och aldrig gå ned under 80-85 FPS som värst. Har du Windows 10 eller Windows 7? Om du redan har Windows 10, du borde göra en clean install of Windows 10, moderkort senaste drivrutinerna, senaste Nvidia drivrutinerna, installera inget annat än origin och spelet, alltså ingen Geforce experience, fraps ingenting... Gå in och testa några banor och ser om det blir natt och dag...

Också vem monterade datorn? Är du säkert att cpu kylaren inte sitter för tight? Att ram minnena sitter på rätt plats? Har du pillat i biosen? I så fall nollsätta den och aktivera bara XMP.

Visa signatur

Ryzen 5 7600- 4070S- Alienware AW2723DF- LCD2C
MacBook Pro M1
Everybody has a plan until they get their mouthgard punched out of the ring in the first round!

Permalänk
Skrivet av pg_ice:

gäller det där även i BF1?
det där skiten är även jag trött på från BF4
har klåparna på dice inte fixat det i BF1 då blir det inget köp.
fan vad irriterande det där är alltså haha

vad beror det på ?
nån som har koll?
rysk idiot fuskare in action eller?

enligt mig själv tror jag att det beror på att skadezonerna på gubben är totalt åt helvete. Lite som gamla cs tiden där man var mer eller mindre tvungen att skjuta i huvudet för att döda en person. sen att vapen i spelet är fruktansvärt obalancerade som nämnt tidigare.

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallepnken:

Hej. Skrev här tidigare om att jag hade FPS problem, vilket jag löste med lite inställningar. Nu har jag 60-70 FPS på ultra med 16 GB ram, ASUS GTX 1070 8GB, i5 6600k 3.5 gHz som är klockad till 4.1.

Som sagt, fpsen ligger på 60-70. CPU prestandan ligger mellan 80-90% stadigt med en temp på 50-60C. Eftersom det inte är några fps drop i övrigt så utgår jag ifrån att grafikkortet klarar av spelet gott och väl.

Till problemet: jag får fryslagg. Flyter på hur bra som helst men ibland så fryser spelet i 3-4 sec. Det jag tycker är knepigt är att det inte sker kontinuerligt. Ibland i hårda eldstrider, ibland när man flyger, ibland när man står på plana backen utan att ha något "fps-höjande" i närheten. Ibland sker det 1-2 gånger per match, ibland 8-12 gånger per match, och det finns ingen karta där det fryser oftare.

Så jag tänker, är det min klena processor som ställer till det? Har prövat att ställa ner grafiken till High, men fryslagget är kvar. Har ni några idéer om vad det kan bero på och vad jag kan göra åt det?

Har du lust att fixa screenshot på dina inställningar? 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Varken jag eller några utav mina polare har varit med om att "skott inte träffar". Fungerar hur bra som helst.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

Varken jag eller några utav mina polare har varit med om att "skott inte träffar". Fungerar hur bra som helst.

Jag tycker också att man träffar bra, mycket bättre än i bf3 och bf4!
Men det kan hända problem med "packet loss" eller "server performance".
För mig är det inte mer än 4-5 gubbar per dag, som inte tar sina kullor, när det var 3-4 per bana i bf4! Så jag är skitnöjd med "network code"!
Sen de som själv sitter med dåliga bredband eller spelar på Wifi och har hemsk mycket "packet loss", de kanske inte har så kul.

Visa signatur

Ryzen 5 7600- 4070S- Alienware AW2723DF- LCD2C
MacBook Pro M1
Everybody has a plan until they get their mouthgard punched out of the ring in the first round!

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinceAkStyle:

Jag tycker också att man träffar bra, mycket bättre än i bf3 och bf4!
Men det kan hända problem med "packet loss" eller "server performance".
För mig är det inte mer än 4-5 gubbar per dag, som inte tar sina kullor, när det var 3-4 per bana i bf4! Så jag är skitnöjd med "network code"!
Sen de som själv sitter med dåliga bredband eller spelar på Wifi och har hemsk mycket "packet loss", de kanske inte har så kul.

Upplever också mycket mer problem i BF4 om man skall jämföra. Hittills så är BF1 felfritt.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av VinceAkStyle:

Jag tycker också att man träffar bra, mycket bättre än i bf3 och bf4!
Men det kan hända problem med "packet loss" eller "server performance".
För mig är det inte mer än 4-5 gubbar per dag, som inte tar sina kullor, när det var 3-4 per bana i bf4! Så jag är skitnöjd med "network code"!
Sen de som själv sitter med dåliga bredband eller spelar på Wifi och har hemsk mycket "packet loss", de kanske inte har så kul.

Problemet med skott som inte träffar upplever jag att minskar för varje dag. Var mycket vanligare vid lanseringen och dagarna efter. Men så blinkade hela tiden varningssymbolerna också.

Själv upplever jag spelet mer eller mindre perfekt nu, och har kommit in i spelet och har börjat närma mig toppen i varje runda. Support + BAR Telescopic FTW!

Permalänk

@wimon: inte jättemycket mer än när jag kör en äldre drivers men nu flyter det på mycket bättre, men du hade ju redan den nyaste. Men man får nog laborera lite o testa vilken drivrutin som funkar bäst med sli

Visa signatur

i7 4770k @ 4.3Mhz
Z87-G45 Gaming
16 Gb DDR3
Gigabyte 980 Ti G1 @ 1500Mhz
Acer XB270HU 1440p

Permalänk

Nån här som blir av med sin "klass poäng" efter man stängt av datorn, tills man spelar nästa gång? Menar alltså den klassen som man låter upp vapen med. Hänt 2 ggr nu, låg på klass 9, sen nästa gång låg jag på 7! Andra gången från 9 till 8.. Lite irriterande! Kan det ha men att speldator sparar i molnet (och det strular) istället för på hårddisken? Går det att välja att den ska sparas på hårddisken?

Visa signatur

i7 4770k @ 4.3Mhz
Z87-G45 Gaming
16 Gb DDR3
Gigabyte 980 Ti G1 @ 1500Mhz
Acer XB270HU 1440p

Permalänk
Medlem

@BrottOchStraff Hej körde ca 10 minuter nu. Tog en quick match och var nog en 32player runda conquest på sinai. Mätte aldrig FPS men det var nog under 25 FPS i alla fall. Och när jag kikade på belastning låg CPU på 100% på alla kärnor och mitt GTX 580 låg på 50-65% usage. Så som jag misstänkte så flaskade processorn en hel del. Dock hade du ju en Phenom II x6 som är mer än dubbelt så snabb som en athlon II x3 så jag tycker du ska testa
Körde allt på low förutom upplösning som jag körde i fullhd.

Hårdvara jag testat med.
Athlon II x3 @3,2Ghz
EVGA Classifield gtx 580 3GB
8GB DDR3 1600

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av VinceAkStyle:

Det är fortarande fruktansvärt dåligt. Du borde ha 110-120 FPS i snitt och aldrig gå ned under 80-85 FPS som värst. Har du Windows 10 eller Windows 7? Om du redan har Windows 10, du borde göra en clean install of Windows 10, moderkort senaste drivrutinerna, senaste Nvidia drivrutinerna, installera inget annat än origin och spelet, alltså ingen Geforce experience, fraps ingenting... Gå in och testa några banor och ser om det blir natt och dag...

Också vem monterade datorn? Är du säkert att cpu kylaren inte sitter för tight? Att ram minnena sitter på rätt plats? Har du pillat i biosen? I så fall nollsätta den och aktivera bara XMP.

Har win 7, ska fixa win 10 så fort jag har mer pengar att lägga på min redan (för mig) svindyra dator. Men ska det verkligen vara så avgörande?

Jag monterade datorn. Huruvida kylaren sitter för tight är ett problem jag aldrig stött på tidigare, hur avgör man det? Är "knäpp"-fästen, vet inte hur man skulle kunna sätta fast den lösare om så var fallet.

Ram sitter på de platser som de rekommenderade i instruktionsboken, A2 och B2 om jag inte minns fel.

Det enda jag har gjort i BIOS är att använda asus egna ez-OC (som det så trendigt hette) till 4.1 gHz

XMP vet jag inte vad det är,ty jag är en noob.

Tackar för svar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om det är någon/några som söker folk att spela med är jag gärna på! Dannneee @origin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danne9108:

Om det är någon/några som söker folk att spela med är jag gärna på! Dannneee @origin.

Ailuro här har skickat en vänförfrågan på origin

Jag är ingen super soldat men någon kills ska man väl få haha

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk

@hnkl: Konstigt.

Själv kör jag på en GTX1070 DUAL OC, i7 3770k @ 4.4Ghz, 16GB RAM @ 1600Mhz på en 1080p skärm @ 144hz

Får Aldrig lägre än 80fps med allt på ultra, utom Anti-aliasing, vilket jag stänger av då jag tycker det gör att spelet ser blurrigt ut.

Kör du på DirectX11? Det funkar mycket bättre för mig än om man jämför med DX12.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallepnken:

Har win 7, ska fixa win 10 så fort jag har mer pengar att lägga på min redan (för mig) svindyra dator. Men ska det verkligen vara så avgörande?

Jag monterade datorn. Huruvida kylaren sitter för tight är ett problem jag aldrig stött på tidigare, hur avgör man det? Är "knäpp"-fästen, vet inte hur man skulle kunna sätta fast den lösare om så var fallet.

Ram sitter på de platser som de rekommenderade i instruktionsboken, A2 och B2 om jag inte minns fel.

Det enda jag har gjort i BIOS är att använda asus egna ez-OC (som det så trendigt hette) till 4.1 gHz

XMP vet jag inte vad det är,ty jag är en noob.

Tackar för svar.

Skickades från m.sweclockers.com

Windows 8.1 gjorde en stor skillnad i bf4 jämfört med windows 7. Windows 10 däremot var ingen stor skillnad gentemot windows 8.1. Vissa hävdar att det är 30% höjning i prestanda mellan Windows 7 och 10, och om jag kan inte garantera de siffrona kan jag ändå garantera att du kommer se en tydlig skillnad. Nu går det att köpa en licens för 280 spänn om du letar lite på nätet. Det blir aldrig lättare att lägga ned pengar på sånt man känner sig tvungen att köpa, det förstå jag.

Det jag sa angående cpu kylaren var bara för att när man möter motstånd ska man sluta skruva, för att undvika för mycket tryck på CPUn, vilket kan orsaka märkliga problem. Vissa tror att de kommer få bättre kylning om du skruvar allt de har i armarna...

Du borde använda CMOS knappen på moderkortet för att nollställa hela biosen , och sen du går in i på AI tweaker, eller vad det heter nu, och letar efter profil, och sätter igång XMP, det är en genväg till att ställa max spänning, hastighet och timing dina ram minnen klarar av automatiskt. Kanske din ram minne kör på 1333mhz när den klarar av 1600mhz eller 1866mhz eller ännu högre frekvenser.

Lycka till!

Visa signatur

Ryzen 5 7600- 4070S- Alienware AW2723DF- LCD2C
MacBook Pro M1
Everybody has a plan until they get their mouthgard punched out of the ring in the first round!

Permalänk
Skrivet av VinceAkStyle:

Windows 8.1 gjorde en stor skillnad i bf4 jämfört med windows 7. Windows 10 däremot var ingen stor skillnad gentemot windows 8.1. Vissa hävdar att det är 30% höjning i prestanda mellan Windows 7 och 10, och om jag kan inte garantera de siffrona kan jag ändå garantera att du kommer se en tydlig skillnad. Nu går det att köpa en licens för 280 spänn om du letar lite på nätet. Det blir aldrig lättare att lägga ned pengar på sånt man känner sig tvungen att köpa, det förstå jag.

Det jag sa angående cpu kylaren var bara för att när man möter motstånd ska man sluta skruva, för att undvika för mycket tryck på CPUn, vilket kan orsaka märkliga problem. Vissa tror att de kommer få bättre kylning om du skruvar allt de har i armarna...

Du borde använda CMOS knappen på moderkortet för att nollställa hela biosen , och sen du går in i på AI tweaker, eller vad det heter nu, och letar efter profil, och sätter igång XMP, det är en genväg till att ställa max spänning, hastighet och timing dina ram minnen klarar av automatiskt. Kanske din ram minne kör på 1333mhz när den klarar av 1600mhz eller 1866mhz eller ännu högre frekvenser.

Lycka till!

Okej, jag ska kolla upp det! Märkte även nu när jag spelar Overwatch att jag får "samma" fryslagg, även fast det inte håller i sig lika länge som i BF1. Så jag tar nog tillbaka alla elaka saker jag har sagt om DICE och ska börja slå min dator med skärpet istället.

Alright! Tack för tipsen, ska se om jag får ordning på det.

Permalänk
Avstängd

Stabilt spel.

Mus/Tb fungerar inte ingame.
Men det fungerar i menyn, musen alltså, inte TB.

10/10.
Inga fixes heller om man tittar i forumet.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrQke:

Vad man har för hastighet på sitt fiber spelar ingen roll i ping , samma ping med 10/10 som 1000/1000 mbit. Underlight Trickeh2k om ni har samma isp, restarta din router?

Det stämmer nog. Kan det vara så att BBB har värdelös routing? Inom Svedala verkar det inte vara något problem iaf.

Bredbandskollen:
264,29 Mbit/s
NEDLADDNING
111,54 Mbit/s
UPPLADDNING
Uppkopplingstyp: 150-250 Mbit/s fiber · Svarstid: 1 ms · Leverantör: Bredbandsbolaget AB · Mätserver: Stockholm · Mätningen utfördes: 2016-10-28 19:07:56

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kallepnken:

Har win 7,

som sagts förut
en tråd borde skapas för att informera om att det är en stor skillnad i prestanda mellan win 7 och win10 i BF spel överlag.
fixa win10 och räkna med runt 30% fps boost och troligen inget fryslagg längre
Enjoy

återkom när du har win10 för en kommentar.

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beastosaurus:

@hnkl: Konstigt.

Själv kör jag på en GTX1070 DUAL OC, i7 3770k @ 4.4Ghz, 16GB RAM @ 1600Mhz på en 1080p skärm @ 144hz

Får Aldrig lägre än 80fps med allt på ultra, utom Anti-aliasing, vilket jag stänger av då jag tycker det gör att spelet ser blurrigt ut.

Kör du på DirectX11? Det funkar mycket bättre för mig än om man jämför med DX12.

Okej, har du aldrig varit under 80? För mig händer någon gång då och då varje gång jag kör t.ex. St Quentin.

Kör på ultra med AA på High eller om det är TAA(?).
Kan hålla med om att det är nästan snyggare utan AA, bara lite för kantigt, men mycket snyggare!

Nej, kör endast på DX11. Får sämre resultat med DX12.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

------------------------------------------------------
Gigabyte RTX 4090 Gaming OC # Samsung Odyssey Neo G7 4K 32" Mini-LED # Ryzen 7 7800X3D # Kingston 32GB DDR5 5600MHz CL36 # Gigabyte B650 GAMING X AX # Noctua NH-D15 # Samsung 980 PRO M.2 NVMe 2TB # Samsung 850 EVO 1TB SSD # SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Jahopp då har man blvit mättad tillslut
57 timmar tog det, blir lite annat nu tills suget kommer tillbaka.