Virtualbox Windows Server 2012 problem.

Permalänk

Virtualbox Windows Server 2012 problem.

Tjena!

Jag kör Windows Server 2012 i virtual box, det är inte R2. Jag försöker hitta serverdatorn under Network och den kommer inte upp under Computer. Jag kör den genom en egenskapad domän. Vad kan vara problemet?

Permalänk
Medlem

Under Settings > Network > Adapter - Vad har du valt där?

Permalänk

@kallabaz: Det löste sig, jag fick söka efter den manuellt i sökfältet i utforskaren. Nu har jag dock problemet hur jag ska få mitt min MSI software installation att komma upp på startmenyn hos klientdatorn när jag har user Assignat den via GPO.

Permalänk
Medlem

@Lasse Gocartsson: Hur ser din GPO ut, valde du att pusha ut MSI-filen under "User Configuration" eller "Computer Configuration"?

Permalänk
Skrivet av Pivan:

@Lasse Gocartsson: Hur ser din GPO ut, valde du att pusha ut MSI-filen under "User Configuration" eller "Computer Configuration"?

Detta skulle ske via "User". Det som skulle ske var att vid nästa inloggning av användaren till servern så skulle antingen programmet installeras när en filassosiation med programmet öppnades eller så skulle det finnas en genväg till programmet på skrivbordet eller startmenyn. Genvägen skulle installera programmet när man öppnade den, men inget av det skedde. Vet inte vad som är fel. Fick ändra GPOn så att programmet installerades automatiskt när användaren loggade in.

Skickades från m.sweclockers.com