DP eller DVI-D vilken är bäst för min MG248Q?

Permalänk

DP eller DVI-D vilken är bäst för min MG248Q?

Hej! Behöver köpa längre bild kabel till min nya skärm.
Är det någon skillnad på att köra en DP och en Dual link DVI? Har ett 1070 så freesynk är inget jag använder just nu men vega kanske förändrar det i framtiden.

Lättare och billigare att hitta en lång DVI-D än DP.

Mvh

Permalänk
Rekordmedlem

Nej de klarar båda av att överföra de signaler som behövs och bildkvaliten blir identisk så du kan välja vilken som.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Nej de klarar båda av att överföra de signaler som behövs och bildkvaliten blir identisk så du kan välja vilken som.

Ahh fan va bra då Funkar freesynk över DVI åxå?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punkorama:

Ahh fan va bra då Funkar freesynk över DVI åxå?

Nej, det gör det inte. Både Freesync och G-Sync kräver DP.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Nu är jag dryg, men vem använder DVI frivilligt idag?
Horribla sladdar, tjocka till tusen, och så ska man skruva fast fanskapet med skruvar som alltid fastnar i saker och ting annars.

Tillägg: här kan du fynda http://www.tradera.com/item/120311/264034406/displayport-disp...

Skrivet av LemonIllusion:

Nej, det gör det inte. Både Freesync och G-Sync kräver DP.

Funkar det över HDMI?

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Skrivet av GilbertG:

Nu är jag dryg, men vem använder DVI frivilligt idag?
Horribla sladdar, tjocka till tusen, och så ska man skruva fast fanskapet med skruvar som alltid fastnar i saker och ting annars.

Tillägg: här kan du fynda http://www.tradera.com/item/120311/264034406/displayport-disp...
Funkar det över HDMI?

För att DP är apdyrt i lokal butik tyvärr..
Funderar över nu om DVI blir för tjock för att dras i mitt iiglo skärm stativ så blir nog tvungen med DP iaf!

Nä funkar inte över HDMI vad jag vet så lär ju inte funka med DVI iof!

Den där var kortare än den jag redan har så den blir jätte för kort måste ha minst 3m

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast
Skrivet av GilbertG:

Nu är jag dryg, men vem använder DVI frivilligt idag?
Horribla sladdar, tjocka till tusen, och så ska man skruva fast fanskapet med skruvar som alltid fastnar i saker och ting annars.

Tillägg: här kan du fynda http://www.tradera.com/item/120311/264034406/displayport-disp...
Funkar det över HDMI?

Skrivet av Punkorama:

För att DP är apdyrt i lokal butik tyvärr..
Funderar över nu om DVI blir för tjock för att dras i mitt iiglo skärm stativ så blir nog tvungen med DP iaf!

Nä funkar inte över HDMI vad jag vet så lär ju inte funka med DVI iof!

Den där var kortare än den jag redan har så den blir jätte för kort måste ha minst 3m

Skickades från m.sweclockers.com

FreeSync ska fungera över HDMI, men frågan är vilka skärmar som har stöd för det.
I övrigt så borde du ha fått med en Displayport kabel med skärmen, kolla igenom kartongen igen.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punkorama:

För att DP är apdyrt i lokal butik tyvärr..
Funderar över nu om DVI blir för tjock för att dras i mitt iiglo skärm stativ så blir nog tvungen med DP iaf!

Nä funkar inte över HDMI vad jag vet så lär ju inte funka med DVI iof!

Den där var kortare än den jag redan har så den blir jätte för kort måste ha minst 3m

Skickades från m.sweclockers.com

Efter mycket letande hittade jag till sist detta: http://www.tradera.com/item/301845/254386905/displayport-kabe...
Kanske kan du pruta på fraktkostnaden med en tia genom att be att trycka ihop den så den blir max 3cm tjock och inte räknas som skrymmande, men det är ett företag som säljer så det är tveksamt de tar sig den tiden.

Skrivet av Jonssown:

FreeSync ska fungera över HDMI, men frågan är vilka skärmar som har stöd för det.
I övrigt så borde du ha fått med en Displayport kabel med skärmen, kolla igenom kartongen igen.

Det fanns en lista över kompatibla monitorer i länken du gav, och det var ändå en del

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Skrivet av Jonssown:

FreeSync ska fungera över HDMI, men frågan är vilka skärmar som har stöd för det.
I övrigt så borde du ha fått med en Displayport kabel med skärmen, kolla igenom kartongen igen.

HDMI stödjer väll inte 144hz iaf jo men den var typ 20cm för kort för att göra den osynlig :'(

Skrivet av GilbertG:

Efter mycket letande hittade jag till sist detta: http://www.tradera.com/item/301845/254386905/displayport-kabe...
Kanske kan du pruta på fraktkostnaden med en tia genom att be att trycka ihop den så den blir max 3cm tjock och inte räknas som skrymmande, men det är ett företag som säljer så det är tveksamt de tar sig den tiden.

Det fanns en lista över kompatibla monitorer i länken du gav, och det var ändå en del

Fick bli en för 250kr på Kjell å kompany iaf men tack för all hjälp

Skickades från m.sweclockers.com