Permalänk
Medlem

GTX 980TI 550w?

Tjena jag har nu gtx 760, intel i7 4770, 8gb ram, en hdd på 7200rpm och en ssd. Men ska uppgradera till ett 980ti och på deras sida står det att 600w är rekommenderat men jag har bara 550w. Då undrar jag om ni tror att det räcker för ett gigabyte 980TI g1 gaming eller måste jag uppgradera till ett 600 eller uppåt. Jag undrar även om det kan skada något om man kör med för lite watt eller om systemet bara stängs av.
Tacksam för alla svar MVH Marcus

Permalänk
Inaktiv

Så länge det inte är ett skitaggregat så fungerar ditt 550w. Tillverkare tar i som fan i deras rekommendationer.

Hela din dator med 980 ti lär dra runt 400 watt från väggen med överklockning.

Permalänk
Medlem

@TRIQQIFY: Jag körde 980ti EVGA acx 2.0 med ett 550W Gold om det säger något.

Permalänk
Medlem

Det räcker

Permalänk
Medlem

@anon185723: Är ett coolermaster silent pro gold med 80 plus gold. Är inte så säker på om modellen är nått speciellt men 80 plus gold märkningen är väl rätt bra om jag inte mins fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TRIQQIFY:

Tjena jag har nu gtx 760, intel i7 4770, 8gb ram, en hdd på 7200rpm och en ssd. Men ska uppgradera till ett 980ti och på deras sida står det att 600w är rekommenderat men jag har bara 550w. Då undrar jag om ni tror att det räcker för ett gigabyte 980TI g1 gaming eller måste jag uppgradera till ett 600 eller uppåt. Jag undrar även om det kan skada något om man kör med för lite watt eller om systemet bara stängs av.
Tacksam för alla svar MVH Marcus

Jag har ett flera år gammalt 550w och ett 980ti och det fungerar utmärkt.

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Asus Rampage VI Formula, Intel i7 4770k 3,5 ghz, EvGA Geforce GTX 980 Ti, OCZ Vertex4 512 gb, Corsair Vengeance 1600 mhz 8 gb.

Permalänk
Medlem

Enligt Guru3D
Gigabyte GeForce GTX 980 Ti G1 Gaming SOC
Core i7 5960X (Haswell-E) @ 4.4 GHz on all eight cores
Measured power consumption System Wattage with GPU in FULL Stress = 341 Watts

Permalänk
Medlem

@ShaZam92: Tack så mycket. Inte sett denna video men den hjälpte mycket. Det verkar ju inte vara några problem så kör på mitt så länge och uppgradera mer framöver då jag har har mer pengar att lägga på ett modulärt

Permalänk
Medlem

@Hondaxl: Vilket 980ti har du kör du OC?

Permalänk
Medlem

@bosteed: Japp kollade min komponenter och de skulle ligga på ca 400w så det verkar ju lugnt även om man vill OC det lite

Permalänk
Avstängd

Använd denna http://outervision.com/power-supply-calculator bara fylla i vad du tänkt ha så får du en uppskattning

Permalänk
Medlem

@Gustenrocks: Bra då vet jag var osäker innan men verkar va lugnt