Google lanserar Android 7.0 "Nougat"

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiXeR:

Apple gör förbannat bra jobb med att hålla sina enheter uppdaterade, iOS9 kan du köra på iPhone 4S, en telefon som släpptes 2011, 5år är jävligt bra. En Galaxy S2 från samma år sitter kvar på Android 4.1 som släpptes 2012. Nexus 5 släpptes 2013 och får inte stöd för version 7.0, dåligt Google.

Ja, jag håller med helt. Men de har också några tusen färre modeller av telefoner att hålla reda på. Kan dock tycka att Nexus-telefonerna borde få bättre support då de kör ren Android.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Lär väl dyka upp på min Nexus 6P snart dock men jag vet också att det blir max en uppdatering till som de ger denna sen. Konfigurerar alla jobbets iPhones och de får uppdateringar längre som några nämnt även om Apple bara garanterar att de funkar bra till en viss version. Sugen blir man på att växla till iPhone ändå.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

sonys Z2 och framåt ska få. det är rätt skönt

Visa signatur

Ryzoen 3700x x370 AsusCrosshair, Gskill 16Gb 3600Mhz,27tum 144hz 1440p Freesync, 6700XT
bettan dog i5 2500k 4.3Ghz, 16GBram 1600mhz,
Ibland förstår jag inte hur folk tänker.

Permalänk
Medlem

Det som är ännu tråkigare är att de i många fall hävdar att hårdvaran inte håller för den nya mjukvaran. Vilket kanske stämmer i vissa fall, men knappast alla gånger, vilket moddare visat om och om igen att det går att få in nyare androidversioner på äldre enheter och få det att rulla bra.

Men även om det är tekniska begränsningar så bör man i alla fall kunna förvänta sig säkerhetsuppdateringar för äldre versioner. De bör faktiskt ta lite ansvar för alla miljontals telefoner som är i bruk.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Det som är ännu tråkigare är att de i många fall hävdar att hårdvaran inte håller för den nya mjukvaran. Vilket kanske stämmer i vissa fall, men knappast alla gånger, vilket moddare visat om och om igen att det går att få in nyare androidversioner på äldre enheter och få det att rulla bra.

Men även om det är tekniska begränsningar så bör man i alla fall kunna förvänta sig säkerhetsuppdateringar för äldre versioner. De bör faktiskt ta lite ansvar för alla miljontals telefoner som är i bruk.

Vad jag förstått av Apple så väljer man här att exkludera vissa funktioner i os:et istället vilket känns som en bra lösning om det nu beror på att hårdvaran inte håller måttet.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Daark:

Nexus 5 kommer få många uppdateringar till, gå in på xda och kolla, nexus 4 har senaste och sånt.

Skickades från m.sweclockers.com

Yes. I konw. Jag har haft en galaxy s2 som också fortsätter få stöd för nya androidversioner om man vill trixa själv.
Själv har jag tröttnat på det där pillet sedan länge ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Vad jag förstått av Apple så väljer man här att exkludera vissa funktioner i os:et istället vilket känns som en bra lösning om det nu beror på att hårdvaran inte håller måttet.

Ja, det är sant. Men samtidigt så blir många enheter mycket sagare med nyare iOS i alla fall, iphone 4 tex blev nästan helt förstörd. Men det är ändå bättre än att inte få säkerhetsuppdateringar alls.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Yes. I konw. Jag har haft en galaxy s2 som också fortsätter få stöd för nya androidversioner om man vill trixa själv.
Själv har jag tröttnat på det där pillet sedan länge ;).

Ja, har också tröttnat på det lite, men tycker det är värt det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

Samtidigt får iPhone 4s från 2011 senaste iOS eller?

Har en vän som har kvar sin iPhone 4s och jag tycker den flyter på ganska hyffsat med iOS9 trots sin ålder. Visst den är inte vrålsnabb. Men tycker ändå helt ok flyt i sociala medieappar + spotify.

Är väl snarare dock att batteriet blir rejält slitet efter så lång tid än att övrig hårdvara är dålig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Nexus 5 kommer bara få säkerhetsuppdateringar till Oktober i år efter det kommer den vara en säkerhetsrisk. Min första Nexus var Galaxy Nexus men nu går jag över till iPhone.

Ja, tanken har slagit mig att jag kanske borde skaffa en iPhone nästa gång, omän det tar emot då jag verkligen inte gillar Apple. Men de släpper uppdateringar även till väldigt gamla lurar, och de har en åtminstone till synes bra inställning när det gäller personlig integritet och kryptering. Båda dessa väger tungt för mig...

Fast just det ja. Nu glömmer jag beroendet av iTunes. Fifan, den dyngan vill jag inte ta i med tång.

Och så går det inte att byta batteri. Men så börjar det ju vara med Androidlurar också, tyvär.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Får hoppas det är någon praktikant som har skrivit fel när de gäller Nexus 7 och att de åtgärdar det omedelbart.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_sQuinty:

Har för mej att det är Samsung du ska skylla på i det fallet och inte Android/Google i stort.

Ja det är Samsung som har slutansvaret för att uppdatera sina grejer, men tillverkarna vill ju såklart kränga hårdvara och därefter uppdatera så lite som det bara går så folk köper nytt. Det är inte så lätt att välja "rätt" tillverkare heller eftersom alla är mer eller mindre kassa på att uppdatera till nya Android-versioner.

Google är ju inte dummare än att de förstår detta. Och de är ju de enda som verkligen kan göra något åt det i grunden. De kan börja ställa högre krav på att tillverkarna uppdaterar om hårdvaran stödjer det, implementera de senaste säkerhetspatcharna osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Samtidigt får iPhone 4s från 2011 senaste iOS eller?

Har en vän som har kvar sin iPhone 4s och jag tycker den flyter på ganska hyffsat med iOS9 trots sin ålder. Visst den är inte vrålsnabb. Men tycker ändå helt ok flyt i sociala medieappar + spotify.

Är väl snarare dock att batteriet blir rejält slitet efter så lång tid än att övrig hårdvara är dålig.

iPhone 5 från 2012 får iaf iOS 10 som kommer i höst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr[M]:

sonys Z2 och framåt ska få. det är rätt skönt

Sweet! Jag blev förvånad över att 6:an kom så snabbt till min Z3 (hade Samsung innan och där var det mer "om du har tur")

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Snusfri

Hoppas det inte dröjer allt för länge innan CM14 kommer till min OP3 nu då.

OnePlus har även gått ut med att de satsar betydligt mer på uppdateringar med OP3 än tidigare modeller så vi bör även få se Android N till den under hösten.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Samtidigt får iPhone 4s från 2011 senaste iOS eller?

Har en vän som har kvar sin iPhone 4s och jag tycker den flyter på ganska hyffsat med iOS9 trots sin ålder. Visst den är inte vrålsnabb. Men tycker ändå helt ok flyt i sociala medieappar + spotify.

Är väl snarare dock att batteriet blir rejält slitet efter så lång tid än att övrig hårdvara är dålig.

Den får inte ios 10 vad jag vet. Bara iphone 5 och fram. Iphone 5 släpptes 2012, så inte helt illa heller. Så iphone 5 kommer fortsätta få uppdateringar under hela 2017 förmodligen. Gissar att de slöpper den med iOS 11, för lite ram och inget 64bitars stöd.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Ja det är Samsung som har slutansvaret för att uppdatera sina grejer, men tillverkarna vill ju såklart kränga hårdvara och därefter uppdatera så lite som det bara går så folk köper nytt. Det är inte så lätt att välja "rätt" tillverkare heller eftersom alla är mer eller mindre kassa på att uppdatera till nya Android-versioner.

Google är ju inte dummare än att de förstår detta. Och de är ju de enda som verkligen kan göra något åt det i grunden. De kan börja ställa högre krav på att tillverkarna uppdaterar om hårdvaran stödjer det, implementera de senaste säkerhetspatcharna osv.

Jag vet att google tidigare erkänt att de har problem med versionsfragmentering av android, men de verkar ju inte göra någonting åt det, speciellt inte genom detta när de inte ens uppdaterar sina egna enheter.

Detta är ju bara helt åt skogen (2015 års statistik):

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Ja, tanken har slagit mig att jag kanske borde skaffa en iPhone nästa gång, omän det tar emot då jag verkligen inte gillar Apple. Men de släpper uppdateringar även till väldigt gamla lurar, och de har en åtminstone till synes bra inställning när det gäller personlig integritet och kryptering. Båda dessa väger tungt för mig...

Fast just det ja. Nu glömmer jag beroendet av iTunes. Fifan, den dyngan vill jag inte ta i med tång.

Och så går det inte att byta batteri. Men så börjar det ju vara med Androidlurar också, tyvär.

Vad ska man till iTunes till? Har väl inte varit krav på det sen iPhone 4s?
Dock är iPad Air den enda iOS-enhet jag äger... Men har aldrig behövt använda mig av iTunes. Har aldrig kopplat in iPaden i datorn ens.

Permalänk

Sitter med version 4.4.2 och även fast jag nog skulle kunna sätta upp en miljö och kompilera skiten själv(?) så vet jag inte vad som kan blir "bättre" med detta? Om jag kör mail, media och surf vad mer kan jag göra på v7 mot v4? Finns det appar som bara går att köra på 7an t.ex.? Tacksam för lite insikter där..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Måttligt pepp. Mycket av det "nya" har funnits på Samsungs telefoner ett bra tag. Men det är klart att det är trevligt med nya versioner. Vi samsungägare lär dock få vänta några sekel innan vi får uppdateringen, i vanlig ordning.

Ja, när jag läste kände jag lite "okej men det kan jag ju redan göra".
Tur att Samsung ligger före när vi får dessa uppdateringar sent.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Vad ska man till iTunes till? Har väl inte varit krav på det sen iPhone 4s?
Dock är iPad Air den enda iOS-enhet jag äger... Men har aldrig behövt använda mig av iTunes. Har aldrig kopplat in iPaden i datorn ens.

Ok, tydligen försvann iTunes-kravet (alltså iTunes-applikationen på datorn) från och med iOS 5. Det var ju positivt.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiXeR:

Apple gör förbannat bra jobb med att hålla sina enheter uppdaterade, iOS9 kan du köra på iPhone 4S, en telefon som släpptes 2011, 5år är jävligt bra. En Galaxy S2 från samma år sitter kvar på Android 4.1 som släpptes 2012. Nexus 5 släpptes 2013 och får inte stöd för version 7.0, dåligt Google.

Det är bara för att Apple fortfarande i år, 2016, sålde iPhone 4S i Indien. Så det var bara ett halvår sedan den slutade säljas.

Nexus 5 har inte sålts på länge. Så Apple uppdaterar bara för att kunna sälja gamla enheter till överpriser, inte för att vara snälla mot gamla 4S-ägare. Hade Galaxy S2 fortfarande sålts hade den nog fått uppdateringar också.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Jag vet att google tidigare erkänt att de har problem med versionsfragmentering av android, men de verkar ju inte göra någonting åt det, speciellt inte genom detta när de inte ens uppdaterar sina egna enheter.

Detta är ju bara helt åt skogen (2015 års statistik):

Är det verkligen så helt åt skogen som du framställer det? Det enda egentliga problemet grafen visar är de enheter som ligger kvar på 2.3.3-2.3.7. Det kan ju vara ett problem, men det beror också på vad dessa telefoner används till och var de används.

Efter att ha varit engagerad inom telekom ett par år och "inventerat" bestånd av mobiltelefoner på företag kan jag konstatera några saker:

  • Telefoner med version 2.* används sällan annat än av verkstadspersonal och det är inte ovanligt att de t o m saknar Google-konto. De är med andra ord "pimpade" dumtelefoner, som kanske t o m delas av ett flertal personer.

  • Bland personer som verkligen använder sina telefoner är det extremt ovanligt att hitta så gamla versioner.

Är då skillnaden himmelsvid, så att det alltså skulle vara "helt åt skogen", mellan version 4.* och 5.*? För den stora majoriteten är svaret nej. Det spelar ingen som helst roll och det viktigaste är att säkerhetsuppdateringar görs. Jag har ingen statistik på det, men teoretiskt skulle det kunna vara så att 4.* har fler åtgärdade säkerhetshål än det mindre använda 5.*.

Vidare är det helt omöjligt att jämföra Apple och Google, då Apple helt och hållet kontrollerar hård- och mjukvara. Däremot kan det som referens vara värt att notera att Apple trots detta haft sin beskärda del av problem med uppdateringar. Apples uppdateringar är vanligtvis stora i jämförelse med Android (inte ovanligt att ett +0,1 versionsskifte på en iPhone tickar in på >1GB då motsvarande för Android är >200MB). Att tvinga tillverkarna att supporta gamla enheter då de är beroende av att sälja nya är inte lätt. Att supporta generationer av hårdvara, testa hur uppdateringar slår ut på mängden av enheter, är tidsödande och kostsamt. Häri ligger dilemmat för konsumtionssamhället i stort: långsiktighet innebär i nuläget att den heliga graal BNP krymper, arbetstillfällen går förlorade och lyxvaror måste säljas för lyxpris.

Verkligheten tycks ju dock vara en annan: en stor bred massa är villig att byta upp sig klart tidigare än efter 3 år, än om det ökar på hushållets skulder.

Permalänk
Skrivet av Clint Eastwood:

Finns det appar som bara går att köra på 7an t.ex.? Tacksam för lite insikter där..

Ja. Olika versioner av API:er som stöds, där senare versioner av Android har stöd för nyare API:er. Sedan tillkommer även säkerhetsfixar och nya säkerhetshål

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

Tycker själv ~3 år med uppdateringar känns rimligt. Tre år är ju en evighet i mobilvärlden.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Medlem

Vad är det som är så speciellt med enstaka tillverkares telefoner egentligen? Som gör att det är så jobbigt att porta nya versioner? Är väl inte värr än en vanlig dator. Den har någon form av chipset, en CPU, en GPU och en kamera. Sen en mängd sensorer som knappast kan skilja så mycket mellan märkena. Borde man inte kunna göra ett telefon-OS med drivrutiner precis som Windows, MacOS eller Linux, där OS'et kan uppdateras separat från resten.

Denna "kultur" som finns nu gör ju att tex Project Aria/motsvarande inte heller är så intressant. Visst du kan uppgradera hårdvaran - men mjukvaran kommer bara hänga med i två år typ.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem

Har haft Android 7 sedan första betan, och inatt fick jag riktiga 7.0.
Men funktionen för att hinda en avisering från att smygtittas eller visas när den kommer finns inte. Bara ihop med att man stänger av ljud, ljus, vibration och dylikt.

Jag vill gärna få aviseringen att någon skriver, men vill bara att det står att jag fått ett meddelande. Inte vad som står i det som det gör idag. Ibland sitter ju en kompis och kollar någon bild eller så har man mobilen som GPS i bilen.

Någon som vet varför det togs bort? I 6.0 kunde man välja att apparna inte skulle visa aviseringarna, bara komma upp som en liten ikon.

Har rapporterat avsaknade av detta flera gånger, men ignoreras av Google. Så sur. Ge mig 6.0 tillbaka.

Permalänk
Medlem

Om en telefon uppdateras i två år så har jag inte mycket att klaga på. Varken Google eller Apple kommer med några revolutioner längre och vad gäller säkerhet så är det rätt många säkerhetshål som kommit upp som är helt beroende på att användaren gör något dumt.

Jag skulle inte klaga om de skötte det bättre, men det är i dagsläget inget jag tar i speciellt stor beaktning när jag väljer telefon. Andra uppdateringar kan inte få mig att välja en för mig sämre telefon, eller ett mer begränsat OS, för då är jag garanterad att få något sämre medan en utebliven viktig uppdatering bara är en mindre risk (med mer än en lösning).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast
Skrivet av BrottOchStraff:

Jag vet att google tidigare erkänt att de har problem med versionsfragmentering av android, men de verkar ju inte göra någonting åt det, speciellt inte genom detta när de inte ens uppdaterar sina egna enheter.

Detta är ju bara helt åt skogen (2015 års statistik):
http://thenextweb.com/wp-content/blogs.dir/1/files/2015/08/Screen-Shot-2015-08-04-at-12.09.28-PM.png

De kan faktiskt göra en del åt det och de har fixat en del saker som gör att OS inte spelar lika stor roll längre. Mer och mer funktioner ligger nu i Google Play services som Google kan uppgradera separat. Så en hel del viktiga uppdateringar kan göras utan att för den delen öka versionsnummret på Android.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiXeR:

Apple gör förbannat bra jobb med att hålla sina enheter uppdaterade, iOS9 kan du köra på iPhone 4S, en telefon som släpptes 2011, 5år är jävligt bra. En Galaxy S2 från samma år sitter kvar på Android 4.1 som släpptes 2012. Nexus 5 släpptes 2013 och får inte stöd för version 7.0, dåligt Google.

Blir inte 4S superseg av uppdateringen? Kör nog iOS7 eller nåt på min jobbmobil just för att jag hörde ryktesvägen att den blev slapp med nyare OS. Ett annat rykte är att Apple gör det medvetet så att man ska köpa en nyare iPhone?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9