Permalänk
Medlem

Konstigt ljud från datorn, hjälp?

Jag har haft min dator i ca 2 veckor och när jag startade den imorse lät den väldigt konstigt svårt att förklara så jag filma med mobilen och slängde upp på youtube. Ljudet försvinner alltså om jag trycker på vissa ställen på chassit?

https://youtu.be/bnxh95qoBGY

i7 6700K
evga gtx 1070
asus z170
corsair rm750x

Nån som har någon aning? :/

Visa signatur

Progamer

Permalänk

Alltså.. va? Ska man höra något på videon? Hör du själv i videon det där ljudet?

Permalänk

Jag hör ett svagt surrande som avtar när chassiet belastas.
Obalans i någon roterande del?

Permalänk
Medlem
Skrivet av babbelfisk:

Alltså.. va? Ska man höra något på videon? Hör du själv i videon det där ljudet?

Jag hör klart och tydligt xD

Visa signatur

Progamer

Permalänk
Moderator
Forumledare

@actiwe: ser ut som ett r5 chassi, stämmer det?

Hade något liknande på mitt men det löstes med att spänna skruvar och se till att inga kablar låg emot chassit på insidan/utsidan. Det kanske hjälper?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

@NordhNet: Yes, får testa det, tack

Visa signatur

Progamer

Permalänk
Medlem

Helt klart vibrationer från en komponent inuti datorn, fläkt, hårddisk, pump osv. Du kan koppla ur saker tills att du hittar boven.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Hade en kompis som hade ett liknande problem en gång. Han gjorde allt möjligt för att försöka lösa det. Lade grejer på chassit och allt vad det nu var. Jag går dit och så frågar han om jag kan komma på vad felet är. Frågar om han har en skiva i datorn men det visste han inte. Öppnar cdn och tar ut den. Ljudet slutar med en gång. Ger mig alltid ett gott skratt när jag påminner honom om hans "problem"

Säger inte att det är samma hos dig, men är säkert något sånt enkelt. Gör som @Coca skrev, testa en sak i taget till du kommer på vilken del som låter.

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk

CD/DVD och mekaniska HDD är hemska...

Permalänk
Medlem

Jag har ingen CD-läsare men har 1 mekanisk hårddisk, men med chassit ingick det gummi saker man satte mellan skruvar och hdd

Visa signatur

Progamer