Permalänk
Medlem

[Köpes] Windows surfplatta

Är på jakt efter en Windows surfplatta. Helst 10 tum. Allt av intresse, ex Surface, transformer book, Kina tablets etc.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Hejsan har en chuwi jag fick av frun i present men råkade somna och vände mig i sömnen på sängen så själva skärmglaset sprack hann bara använda den 3 veckor men den fungerade super då jag hade den kunde inte klaga på batteritiden heller, sen rätt skönt både ha android och windows att switcha mellan går även lägga in linux om man så vill. På banggood finns det att köpa en ny skärm med den där toutch grejjen och har för mig det kostade 280kr. Kollat på en som monterat isär sin som hade fått sprucket glas oxå och det var bara en kabel man ska ta lös så inget fastlött eller nått så han sa att han väntar på det ska komma utbytes skärmar, för min den har bara en liten spricka i hörnet knappt så den syns men det gjorde så toutchen inte går att använda. Hann köpa en Hi 8 pro som ser likadan ut näst intill innan jag hittade att replacement skärm finns på banggood riktigt billigt. Har även ett fodral till den med mouse toutch någonstanns så den blir som en mini bärbar. Har just flyttat så är lite kaotiskt i lådorna o sånt men just var plattan är tror jag frugan vet, Det här är en usb2 modell oxå laddaren är kinesisk den som jag lyckades få men en vanlig 2.0Amphere eller över det är allt du behöver Orginal usb kabeln var dock av sämre kvalite så använder valfri usb 2a kabel oftast mina One plus one laddar kablar samt en sådan där usb 4 portars laddnings sak som matar ut 2.4a per utag som jag har monterat under kuddarna mitt i sängen. Men beroendes vad du kan tänka dig ge för den om du har ork att beställa från banggood en chuwi hi8 skärm replacement att skruva upp den verkade vara lätt finns på youtube hur man gör är 4 eller 8 skruvar på kanterna sen så delar man på den sen kopplar man ur kontakten som ser ut som en liten molex kontakt typ. Vet inte om man kan behöva ha m3 dubbelhägtande tejp för att häfta fast den nya skärmen men borde finnas bättre guider nu då jag kollade på när han monterade lös den och inga reservdelar fanns i januari nu borde det finnas massvis av guider

Iallafall info om den bara snatchat från websidan jag köpte den ifrån, hade ett sandisk 64gb class 10 microsd kort i den funkade perfekt men används tyvär nu i tjejens redmi 3 pro men kostade 110kr från cdon när jag köpte det.

Well info:

Brand: CHUWI
Type: Tablet PC
OS: Android 4.4,Windows 10
CPU Brand: Intel
CPU: Z3736F
GPU: Intel HD Graphic(Gen7)
Core: 2.16GHz,Quad Core

Storage
RAM: 2GB
ROM: 32GB
External Memory: TF card up to 64GB (not included)

Network
Support Network: WiFi
WIFI: 802.11b/g/n wireless internet
Bluetooth: Yes

Display
Screen type: MagicColor Panel
Screen size: 8 inch
IPS: Yes
Screen resolution: 1920 x 1200 (WUXGA)

Camera
Camera type: Dual cameras (one front one back)
Back camera: 2.0MP
Front camera: 0.3MP
Video recording: Yes

Connectivity
TF card slot: Yes
Micro USB Slot: Yes
3.5mm Headphone Jack: Yes

Den var riktigt trevlig att använda som väldigt liten laptop 8tum stor men kändes som perfekt storlek skärmen är faktiskt riktigt bra oxå gillar att den är 16:10

Men du kan ju hojta om det är av intresse så kan jag leta upp den i kaoset bara pma mig då jag har av ect fått nästan demens dåligt närtids o långtids minne så minns inte alltid var jag har skrivit varierar dag till dag Den ligger i ett mjukt fodral skydd och kvitto finns via emailen då den är från asien ^^ Mvh U.M Johansson

Visa signatur

Main:Gammalt x58 system = Mobo: Asus Rampage 3 Ex. CPU: Xeon 5660 2.6@4.4ghz GPU: Asus 290x Matrix Platinum, 1 ssd 120gb 2st wd blue 1tb 1st wd green 1tb 1st backup+ usb3 1tb. Corsair HX 650w. Fractal design R4, 24gb DDr3 1600mhz. Creative sb Z, Marshall major v,2. Phillips brilliance 29". Steambox + controller + 3 xbox 360kontroller. Netgear wndr4200 router. Noname mekaniskt tb + R.A.T 5 mus
Laptop Asus i3 2350 4gb ram o msi i5 450m 8gb 5870m, macbook 13,3 c2d 2,4ghz 4gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sea_man:

Hejsan har en chuwi jag fick av frun i present men råkade somna och vände mig i sömnen på sängen så själva skärmglaset sprack hann bara använda den 3 veckor men den fungerade super då jag hade den kunde inte klaga på batteritiden heller, sen rätt skönt både ha android och windows att switcha mellan går även lägga in linux om man så vill. På banggood finns det att köpa en ny skärm med den där toutch grejjen och har för mig det kostade 280kr. Kollat på en som monterat isär sin som hade fått sprucket glas oxå och det var bara en kabel man ska ta lös så inget fastlött eller nått så han sa att han väntar på det ska komma utbytes skärmar, för min den har bara en liten spricka i hörnet knappt så den syns men det gjorde så toutchen inte går att använda. Hann köpa en Hi 8 pro som ser likadan ut näst intill innan jag hittade att replacement skärm finns på banggood riktigt billigt. Har även ett fodral till den med mouse toutch någonstanns så den blir som en mini bärbar. Har just flyttat så är lite kaotiskt i lådorna o sånt men just var plattan är tror jag frugan vet, Det här är en usb2 modell oxå laddaren är kinesisk den som jag lyckades få men en vanlig 2.0Amphere eller över det är allt du behöver Orginal usb kabeln var dock av sämre kvalite så använder valfri usb 2a kabel oftast mina One plus one laddar kablar samt en sådan där usb 4 portars laddnings sak som matar ut 2.4a per utag som jag har monterat under kuddarna mitt i sängen. Men beroendes vad du kan tänka dig ge för den om du har ork att beställa från banggood en chuwi hi8 skärm replacement att skruva upp den verkade vara lätt finns på youtube hur man gör är 4 eller 8 skruvar på kanterna sen så delar man på den sen kopplar man ur kontakten som ser ut som en liten molex kontakt typ. Vet inte om man kan behöva ha m3 dubbelhägtande tejp för att häfta fast den nya skärmen men borde finnas bättre guider nu då jag kollade på när han monterade lös den och inga reservdelar fanns i januari nu borde det finnas massvis av guider

Iallafall info om den bara snatchat från websidan jag köpte den ifrån, hade ett sandisk 64gb class 10 microsd kort i den funkade perfekt men används tyvär nu i tjejens redmi 3 pro men kostade 110kr från cdon när jag köpte det.

Well info:

Brand: CHUWI
Type: Tablet PC
OS: Android 4.4,Windows 10
CPU Brand: Intel
CPU: Z3736F
GPU: Intel HD Graphic(Gen7)
Core: 2.16GHz,Quad Core

Storage
RAM: 2GB
ROM: 32GB
External Memory: TF card up to 64GB (not included)

Network
Support Network: WiFi
WIFI: 802.11b/g/n wireless internet
Bluetooth: Yes

Display
Screen type: MagicColor Panel
Screen size: 8 inch
IPS: Yes
Screen resolution: 1920 x 1200 (WUXGA)

Camera
Camera type: Dual cameras (one front one back)
Back camera: 2.0MP
Front camera: 0.3MP
Video recording: Yes

Connectivity
TF card slot: Yes
Micro USB Slot: Yes
3.5mm Headphone Jack: Yes

Den var riktigt trevlig att använda som väldigt liten laptop 8tum stor men kändes som perfekt storlek skärmen är faktiskt riktigt bra oxå gillar att den är 16:10

Men du kan ju hojta om det är av intresse så kan jag leta upp den i kaoset bara pma mig då jag har av ect fått nästan demens dåligt närtids o långtids minne så minns inte alltid var jag har skrivit varierar dag till dag Den ligger i ett mjukt fodral skydd och kvitto finns via emailen då den är från asien ^^ Mvh U.M Johansson

Vet inte om jag förstod rätt, men hade du en med sprucken skärm som du ville sälja? Isf är jag nog inte intresserad, orkar inte hålla på och pilla med sånt. Men tack ändå.

Permalänk

Hepp!

Jag har en Acer Iconia w510 som jag inte använder. Den är med det tillhörande tangentbordet för modellen.
Riktigt trevlig surfplatta med fullt windows pro. Ingen nerbantad variant, dvs RT.
Har uppgraderat den till Windows 10 Pro och allt rullar fint på den.
Har haft den för att surfa, skriva dokument och titta på typ Netflix.

Bara söka på den och se om det är något som faller dig i smaken.

Visa signatur

Mitt pågående projekt som jag hoppas aldrig blir riktigt klart...

http://www.sweclockers.com/galleri/13903-4k-vardagsrum-for-fr...

Permalänk
Medlem

dell venue 8

Sitter på en Dell venue 8 pro som är använd under 30h, uppdaterad till windows 10om det är av intresse så släng iväg ett bud