Har ni fått era GTX 1080?

Permalänk
Medlem

Fick mitt Gigabyte 1080 xtreme från dustin igår, toppenkort (men visst, inte billigt).
Boostar till 2012Mhz stabilt med deras default oc-läge (1936 core), och håller det med 53% fan speed, 67 grader C, lika tyst som chassifläktarna i full load.
94.4% asic quality.

Permalänk
Medlem

Mitt Asus 1080 Strix OC lämnar CDON idag, fick nyss kolli nr osv

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av kinc:

A8G är ROG Strix 1080 DC3 Advanced. Vi har introducerat detta på begäran från framförallt systembyggare, eftersom ROG Strix 1080 DC3 (8G) kommer helt utan överklockning från fabrik. 8G och A8G är alltså från "samma batch" av GPUer och skillnaden mot O8G (ROG Strix 1080 DC3 OC) är att 8G/OC har "handplockad" GPU.

Advanced är klockat till 1809MHz ur kartongen och 1835MHz om man aktiverar OC mode med GPU Tweak II.

Jag vill dock vara tydlig med att OC-modellen inte är en garanti att det klockar högre när man klockar själv eftersom processen som bestämmer om en GPU är kvalificerad ej innefattar ändring av power limit och spänning.

Vad är då frekvenserna för 8G? Sökte på er site men det hittades ingen info om detta.

Permalänk
Medlem

Mina 2 EVGA 1080 FTW har legat som Reserverad (I lager) på Komplett's lager sedan Torsdag utan att de fått för sig att skicka )))

Visa signatur

White Heart i5-6600k@4.8ghz 1.325v ~ EVGA 780TI SC+ @ 1304mhz ~ 2x8 gb Corsair 2166mhz ~ Samsung 840 240gb ~ Crossover 2795 QHD 1440p 120hz

3D-Mania i7-6700k@5.0ghz 1.396 ~ EVGA 1080 FTW @ 2189/11500 ~ 4x4 Corsair Dominator Platinum 3800 mhz ~ Samsung 850 Pro 512gb ~ Acer Predator x34a, 3440x1440 100hz

Permalänk
ASUS Nordic

@Bacchus: 8G kör Nvidia referensfrekvenser, dvs 1733MHz (Boost)

Permalänk
Medlem

Äntligen! Blev till slut ett EVGA GTX 1080 FTW ACX 3.0 som jag lyckades haffa när det ramlade in några exemplar. Har precis installerat kortet och byggkvaliten känns riktigt gedigen. Ska bli kul att testa lite på gamla riggen innan nytt moderkort/processor/minne trillar in imorgon!

Permalänk
Medlem

@Kilrah: Någon kylare du rekommenderar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blubbqw:

@Kilrah: Någon kylare du rekommenderar?

Ursäkta min otydlighet tidigare. Jag syftade på kylarna som sitter på partnertillverkarnas kort, t.ex Asus, Msi, Palit etc.

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk

@Netforce: ¨Var i butiken i Uppsala och de sa att 11 dagar preliminärt... så ja vi kan få vänta länge vi... Ligger 3:a i kön!

Visa signatur

BlackNight

||Intel i7 6700K||

||Asus Z170 Pro||Corsair Vengeance DDR4 3000Mhz||

||ASUS GTX 1080 Strix OC||EVGA SuperNova G2 850W||NZXT Noctis 450||

||NZXT Kraken X61||Windows 10||Asus ROG Swift PG279Q||

Permalänk
Medlem
Skrivet av zAjben:

Äntligen! Blev till slut ett EVGA GTX 1080 FTW ACX 3.0 som jag lyckades haffa när det ramlade in några exemplar. Har precis installerat kortet och byggkvaliten känns riktigt gedigen. Ska bli kul att testa lite på gamla riggen innan nytt moderkort/processor/minne trillar in imorgon!

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1573637/EVGA_GTX_1080_FTW.jpg

Vore kul om du kunde komma med lite benchmarks och info då jag avbeställde mitt ftw för ett MSI gaming x

Permalänk
Medlem
Skrivet av zAjben:

Äntligen! Blev till slut ett EVGA GTX 1080 FTW ACX 3.0 som jag lyckades haffa när det ramlade in några exemplar. Har precis installerat kortet och byggkvaliten känns riktigt gedigen. Ska bli kul att testa lite på gamla riggen innan nytt moderkort/processor/minne trillar in imorgon!

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1573637/EVGA_GTX_1080_FTW.jpg

Var beställde du?

Visa signatur

White Heart i5-6600k@4.8ghz 1.325v ~ EVGA 780TI SC+ @ 1304mhz ~ 2x8 gb Corsair 2166mhz ~ Samsung 840 240gb ~ Crossover 2795 QHD 1440p 120hz

3D-Mania i7-6700k@5.0ghz 1.396 ~ EVGA 1080 FTW @ 2189/11500 ~ 4x4 Corsair Dominator Platinum 3800 mhz ~ Samsung 850 Pro 512gb ~ Acer Predator x34a, 3440x1440 100hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av grimboso:

Var beställde du?

Köpte det från Webhallen. Dök upp ett ströex i en butik så jag beställde och hämtade direkt. Verkar som att det kommer in en ett par exemplar här och där. Tror att köerna framför allt är på de populäraste modellerna och rätt mycket kortare på de andra.

Permalänk
Medlem

Webhallen har nu strix icke oc i lager: http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/246832-asus_s...

Själv är jag fantastiskt nöjd med mitt Palit 1080 premium som jag helt klart rekommenderar om man har plats för det!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem

har en order liggandes på Asus strix 1080 oc hos Inet och börjar bli lite smått otålig och fungerar på om jag kanska ska beställa någon annan modell. Kontaktade Inet angånde de modellerna jag var intresserad av för att få reda på hur många som väntar på dessa kort, fick detta till svar:

"Vi har 60 ordrar på EVGA (FTW) just nu, 27 ordrar på MSI (Gaiming X) samt 232st på ASUS (Strix oc)"

Är lite osäker nu på hur jag ska göra. EVGA FTW verkar vara ett vettigt kort med en vettig kylare. Folk på forumet verkar också hylla EVGA för deras garanti samt möjlighet till vattenkylningsblock.

Gaiming X verkar också vara ett bra kort, där folk främst hyllar kylaren. Ett tyst system är ju alltid trevligt.

Å andra sidan gillar jag kylaren på Strix också, samt deras funktion med styrning av chassifläktarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av six_dice:

har en order liggandes på Asus strix 1080 oc hos Inet och börjar bli lite smått otålig och fungerar på om jag kanska ska beställa någon annan modell. Kontaktade Inet angånde de modellerna jag var intresserad av för att få reda på hur många som väntar på dessa kort, fick detta till svar:

"Vi har 60 ordrar på EVGA (FTW) just nu, 27 ordrar på MSI (Gaiming X) samt 232st på ASUS (Strix oc)"

Är lite osäker nu på hur jag ska göra. EVGA FTW verkar vara ett vettigt kort med en vettig kylare. Folk på forumet verkar också hylla EVGA för deras garanti samt möjlighet till vattenkylningsblock.

Gaiming X verkar också vara ett bra kort, där folk främst hyllar kylaren. Ett tyst system är ju alltid trevligt.

Å andra sidan gillar jag kylaren på Strix också, samt deras funktion med styrning av chassifläktarna.

tror du blir jävligt nöjd oavsett och sen antalet ordrar ska du inte stirra dig blind på. Kan ta en vecka för 230 asus strix kort att gå ut och en månad för 60 evga ftw kort att gå ut, eller tvärtom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av six_dice:

har en order liggandes på Asus strix 1080 oc hos Inet och börjar bli lite smått otålig och fungerar på om jag kanska ska beställa någon annan modell. Kontaktade Inet angånde de modellerna jag var intresserad av för att få reda på hur många som väntar på dessa kort, fick detta till svar:

"Vi har 60 ordrar på EVGA (FTW) just nu, 27 ordrar på MSI (Gaiming X) samt 232st på ASUS (Strix oc)"

Är lite osäker nu på hur jag ska göra. EVGA FTW verkar vara ett vettigt kort med en vettig kylare. Folk på forumet verkar också hylla EVGA för deras garanti samt möjlighet till vattenkylningsblock.

Gaiming X verkar också vara ett bra kort, där folk främst hyllar kylaren. Ett tyst system är ju alltid trevligt.

Å andra sidan gillar jag kylaren på Strix också, samt deras funktion med styrning av chassifläktarna.

Har också en order hos Inet på ett Asus Strix OC.
Beställde 1/6 och hade köplats 50 i Måndags.

Jag har fått för mig, att jag kommer ha hela min beställning denna veckan, men man vet ju inget :/

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

Tjena. Någon som fått EVGA från netonnet? Hör inte ett pip. Undrar hur prioriterade de är av leverantörerna...

Permalänk

Jag beställde mitt MSI GeForce GTX 1080 Gaming X från Elgiganten den 7:e juli och fick kortet idag! Kostade 6921:- med deras rabatt de körde en kort period.

Visa signatur

ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 5 3600 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G | Corsair HX 750W 80+ | Noctua NH-U12A | Fractal Define R5

Permalänk
Medlem

@moddelkaj:
Gratulerar! Min order blev makulerad av oförklarlig anledning och nu finns det inga kort kvar.

Permalänk
Medlem

Finns det någon representant från komplett här på forumet? typ @komplett eller vad ni brukar skriva

Jag la en beställning 16 juni och hoppade verkligen att mitt ASUS GTX 1080 RoG Strix OC kortet skulle komma tills man går på semester nu i mitten av juli.

Men datumen för när kortet ska komma in har varit preliminärt och flyttas fram från det datumet hela tiden och är i dagsläget preliminärt 23 juli, vilket även låter som det kan flyttas fram ytterligare enligt supporten.

Har fått svar från supporten där dem säger att dem inte vet, det kan ändra sig med mera.

Vad är det som gör att ni inte kan ge besked, leveranstider på 5 veckor eller mer för att få in kort verkar otroligt konstigt om det inte är
produktionsproblem.

Det borde inte vara så svårt att ha statistik för när en order läggs och när produkten är skickad, på så sätt så får man fram en ungefärlig väntetid.

Som kund när man får vänta så här länge hoppas man att kan få nån info eller indikation från företaget som kan förklara hur det ser ut och förhoppningsvis en estimerad väntetid.

Kanske @ASUS har något att flika in med?

Jag har aldrig varit med om något liknande under alla år jag beställt produkter/varor.

Att det kan bli fel och att produkter inte fungerar eller att det kanske drar ut lite (typ ett par dagar till max 10 dagar) extra kan jag förstå, men att behöva vänta över en månad, kanske t o m 2,3 är inte hållbart. Varken för företag eller kunder.

Jag är enormt missnöjd med hur det har skötts med lanseringen av denna nya generation grafikkort.

Nu är det inte enbart komplett eller bara ASUS korten, överlag är det riktigt dåligt men det verkar vara som sämst för oss som beställt ASUS OC variant.

Kommer väl info om när Ti ska släppas snart och med denna väntetid så är det väl snart jul också.

Men int ä väl ja bitter int, men tålamodet börjar tryta.

Kanske finns någon vänlig skäl som har svar och lösningar på detta

Visa signatur

Profectus est bonus introductionem scitis quoniam coepit usquam

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flurken:

Tjena. Någon som fått EVGA från netonnet? Hör inte ett pip. Undrar hur prioriterade de är av leverantörerna...

Beställde ett FTW från Netonnet den 30/5, har inte hört ett pip från dem de senaste veckorna.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem

Alla ni som har ett Asus Strix GTX 1080 ICKE OC. Hur bra klockar dem? Vore väldigt uppskattat att få info snarast om detta.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av moddelkaj:

Jag beställde mitt MSI GeForce GTX 1080 Gaming X från Elgiganten den 7:e juli och fick kortet idag! Kostade 6921:- med deras rabatt de körde en kort period.

Vad roligt! Jag beställde från Elgiganten den 5 juli och har inte fått något. Ingen köordning där då antar jag

Permalänk
Avstängd

@Drasteroid:

Köp palit gamerock icke-oc så har du ett kor som lätt gör 2000mhz mitt gjorde 1949 out of box trots det står de ska va clockat till 1785..

Med powerlimit på 120% når jag 2113mhz samt 11010 på minnena

Permalänk
Medlem

Stoppade precis in mitt Asus 1080 Strix OC ifrån CDON. Beställde 27/5

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Beställde mig 2st FTW's den 27e maj precis efter release. Är plats 11 i ordningen och börjar också bli lite otålig, men byter man nu så hamnar man ju längst bak i kön igen :2 (Med lite fantasi blir denna smiley :2 en fågel / dinosaurie som skriker.)

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Stoppade precis in mitt Asus 1080 Strix OC ifrån CDON. Beställde 27/5

Är inte det minsta avis, nej nej. Jag har iaf en ny fin skärm som väntar på min tur!

Visa signatur

CPU: 7950X 5GHz@1.1v | RAM: 32GB 6000MHz CL36 | GPU: KFA² 3090 SG w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3 / Supreme CD-99

Permalänk
Medlem

Detta hämtades precis ut.
får vi se vad asus kan leverera

Permalänk
Medlem

Är det värt att vänta på Strix OC eller köpa ett vanligt strix?

Jag kommer att överklocka kortet och då ska det ju inte skilja någonting(?), men det känns ändå bättre att ha OC varianten för det känns som att korten som inte klarar OC är de som säljs som vanliga strix.

Hur ska jag göra? :s

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad