Sälja laptop köpa stationär, värdering,

Permalänk
Medlem

Sälja laptop köpa stationär, värdering,

Slängde upp min laptop/desktop-replacement på nätet och fått bud på rimliga nivåer.
Tänkte kolla innan jag slår fast dealen så man inte missar något.

Det är en Alienware som snart är 2 år.
Skärmen är 18,4 '' vilket dom har slutat sälja numera och verkar vara ganska ovanligt? vilket jag tycker är konstigt för den storleken är underbar om man ska vara portabel och bekväm.

innehålll:
CPU: Intel(R) Core(TM) i7-4800MQ CPU @ 2.70GHz
RAM : 16gb 1600mhz
GPU: gtx 770m SLI (x2)
SSD: samsung 256gb pro + 80gb ssd
HDD: 1tb toshiba 5400rpm

Finns en blue-ray läsare , sjukt bra ljudsystem samt nätverkskort som också levererar.

Vad är ett rimligt pris att sälja den på utan att någon part blir *lurad*.

MVH spg

Permalänk
Medlem
Skrivet av spg:

Slängde upp min laptop/desktop-replacement på nätet och fått bud på rimliga nivåer.
Tänkte kolla innan jag slår fast dealen så man inte missar något.

Det är en Alienware som snart är 2 år.
Skärmen är 18,4 '' vilket dom har slutat sälja numera och verkar vara ganska ovanligt? vilket jag tycker är konstigt för den storleken är underbar om man ska vara portabel och bekväm.

innehålll:
CPU: Intel(R) Core(TM) i7-4800MQ CPU @ 2.70GHz
RAM : 16gb 1600mhz
GPU: gtx 770m SLI (x2)
SSD: samsung 256gb pro + 80gb ssd
HDD: 1tb toshiba 5400rpm

Finns en blue-ray läsare , sjukt bra ljudsystem samt nätverkskort som också levererar.

Vad är ett rimligt pris att sälja den på utan att någon part blir *lurad*.

MVH spg

Vad var inköpspriset?
Då datorn är använd i två år kommer det att sänka priset en del. Att skärmstorleken inte säljs längre bör inte påverka priset enligt mig, men vem vet. Kanske finns någon som letar efter just den modellen och kan tänka sig att lägga lite extra eftersom den inte tillverkas längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svampmux:

Vad var inköpspriset?
Då datorn är använd i två år kommer det att sänka priset en del. Att skärmstorleken inte säljs längre bör inte påverka priset enligt mig, men vem vet. Kanske finns någon som letar efter just den modellen och kan tänka sig att lägga lite extra eftersom den inte tillverkas längre.

Jag fick sållt den för 10500 samt behålla min ssd som satt i kände att det var en helt ok deal.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av spg:

Jag fick sållt den för 10500 samt behålla min ssd som satt i kände att det var en helt ok deal.

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med dig. Det var inget fel på den affären!