Permalänk
Inaktivt företagskonto

Moddtävling på Birdie 26

Halloj!

Då har jag återigen varit på LAN:et Birdie i Uppsala med min kära vän @Hannes för att hålla i en moddnings-tävling där, vi gjorde det förra året och så även i år.

Jag tog med mig lite fina priser medans Hannes stod för de mesta av snacket, hur som helst så var de överlag en härlig tävling.

Jag hoppas att detta galleri kan inspirera fler att komma nästa år, alla är välkomna. Jag vann själv tävlingen år 2013, fick på så sätt sponsorer för mitt moddande som i sin tur längre fram ledde till att jag fick ett jobb hos Corsair.

Grattis till alla vinnare!

Nog pratat om det, kika in bilderna och kom dit nästa år!

Stort tack till Patrik @Bl00m Blom för fotografering.

Med vänlig hälsningar,
Corsair Johan

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Parvumet är mitt Det var grymt kul och jag fick den kylaren jag var ute efter att ta hem och tjejens dator ska få flytta till 600C

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Allez! Go B2!

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem

Riktigt vackra. En gammal klassiker: https://youtu.be/1TsrEsplOVw

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Riktigt vackra. En gammal klassiker: https://youtu.be/1TsrEsplOVw

Föredrar den här pärlan https://www.youtube.com/watch?v=TB25HnMiN60

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk

Skitskoj! skulle dock vilja se mer bilder på dom tävlandes byggen i nästa album.

Behöver man anmäla sig om man vill medverka nästa år?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av ElinHakman:

Skitskoj! skulle dock vilja se mer bilder på dom tävlandes byggen i nästa album.

Behöver man anmäla sig om man vill medverka nästa år?

Upplägget för nästa år är inte spikat. Men det är inte omöjligt att det kommer att finnas förmåner för dem som anmäler sig på förhand. I år lyckades jag fixa vip för alla utställare, nästa år kanske en föranmälan löser det.
I år var det tillbaka i gamla Allianshallen, och eventet i stort var mycket mindre än det varit de senaste två åren. Nästa år kommer Birdie vara i nya lokaler i Uppsala, och satsningen kommer att vara större. Inte minst på moddningen.

Topp 3 i tävlingen
Iso av Tim "Timpelay
http://www.sweclockers.com/galleri/13771-iso

Patrik "Bl00m"
Silent Shadow, hittar inget album med det.

Parvum J-Reflection av Fabian "DaNuff"
#15693251

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

@Hannes: Låter skoj! Ska berätta det för pojkvännen, @Maaxxen.

Extremt fina datorer! ^_^

Permalänk
Proffsmoddare

Tack!

Kul med mitt första besök på Birdie. Definitivt inte sista gången.
Hoppas just biten med moddning växer till nästa år och fler vågar sig till utställning i alla fall.
Är ju gött att se andras byggen live och snacka lite.

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av timpelay:

Tack!

Kul med mitt första besök på Birdie. Definitivt inte sista gången.
Hoppas just biten med moddning växer till nästa år och fler vågar sig till utställning i alla fall.
Är ju gött att se andras byggen live och snacka lite.

Det var ovanligt få som ställde upp i år, ändå hade jag tjatat rätt friskt om det, vilket var sjukt tråkigt. Men det var riktigt najs att du ställde upp, tillsammans med de två andra som hade riktigt najs grejer.

Nästa år är det en större satsning från Birdies sida, men jag hoppas att det går i Johans och min regi då också. Jag vet att en av de drivande krafterna vill marknadsföra det hårdare mot sponsorer och jag har ingen direkt lust att vara en del utav det.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av ElinHakman:

@Hannes: Låter skoj! Ska berätta det för pojkvännen, @Maaxxen.

Extremt fina datorer! ^_^

Låter bra, han har byggt några riktigt schyssta datorer!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS