Philips BDM4350UC - 43 tums IPS 4k skärm (ersätter BDM4065UC)

Permalänk

@backspace: Crap, nu står det preliminärt 29:e hos Komplett...

Permalänk
Medlem

@EuroMartin: Kan väl inte direkt påstå att jag blev förvånad, det verkar vara väldigt vanligt förekommande att det skjuts på saker.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av EuroMartin:

@backspace: Crap, nu står det preliminärt 29:e hos Komplett...

Samma på Dustin...

Typiskt!
Jag som var mer eller mindre redo för en order nu!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Livsnjutare 😎

Nu har jag också lagt en förhandsbokning på Komplett.

Hoppas på bättre upplevelse än med BDM4065UC då jag störde mig lite på vissa saker den hade... bland annat färgskiftningarna.
Läs mer om "problemen" här: #15449760
Läs min lilla "recension" utav BDM4065UC här: #15397120

Citerar supporten när jag ringde dem och frågade just om det uppskjutna datumet och hur säkert den 29'e April nu är...

"Vi har kollat med leverantören nu, och det är tyvärr endast preliminärt och kan komma att ändras. Hur säkert det är vet jag inte."

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Man skulle ju kunna hoppas på att recensenter får tillgång till den lite tidigare än vi vanligt dödliga, men jag skulle tro att @Laxpudding tyvärr får vänta lika tålmodigt som vi andra dödliga.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av backspace:

Man skulle ju kunna hoppas på att recensenter får tillgång till den lite tidigare än vi vanligt dödliga, men jag skulle tro att @Laxpudding tyvärr får vänta lika tålmodigt som vi andra dödliga.

Jag kan ändå tycka det är lite utav charmen i detta fall.

Det här är ju ändå lite utav en speciell skärm, med tanke på storleken, spec'sen och priset.
Därav är det nästan så det pirrar lite i magen när man gör en förhandsbokning och skall få den mer eller mindre först eller samtidigt som andra användare !

Jag är taggad på att ta foton, skriva en "mini recension" osv!
Brukar göra det med saker från tid till tid, och nu när Swec nyligen lanserade "medlems recensioner" kanske budskapet dels når fler men även man höjder kvaliteten några snäpp.

Dock så vill jag inte, och kommer inte, lägga timvis och åter timvis på att ta foton med rätt utrustning, rätt ljussättning, mäta gamma och färgnivåer osv.
Blir isåfall en recension utav en glad amatör - för andra glada amatörer.

Skall bli kul!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av backspace:

Man skulle ju kunna hoppas på att recensenter får tillgång till den lite tidigare än vi vanligt dödliga, men jag skulle tro att @Laxpudding tyvärr får vänta lika tålmodigt som vi andra dödliga.

På gott och ont. Har råkat ut för pre-samples och "golden samples" förut och där är risken att man får en enhet som inte har exakt samma innehåll som de exemplar som säljs. Man kan observera och kritisera fel (eller berömma finesser) som sedan inte finns på de färdiga enheter som säljs i butik.

Permalänk
Medlem

Här är ett par reviews (använd Google Translate): http://review.kakaku.com/review/K0000867165/#tab

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av j1ggly:

Här är ett par reviews (använd Google Translate): http://review.kakaku.com/review/K0000867165/#tab

Gick inte från mobilen iaf... Blev mer som en klottrig och oförståelig PriceRunner...

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Gick inte från mobilen iaf... Blev mer som en klottrig och oförståelig PriceRunner...

Ja, sidan ser verkligen inte bra ut, men tänkte om det var intressant för någon..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

På Komplett står det nu att datumet är bekräftat!
Fast det står också att datumet är den 30/4, dvs på lördag så man vet ju inte riktigt vad man ska tro...

"Tillgänglighet: 35 st på väg in 30.apr.2016. Datumet är bekräftat."

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av EuroMartin:

På Komplett står det nu att datumet är bekräftat!
Fast det står också att datumet är den 30/4, dvs på lördag så man vet ju inte riktigt vad man ska tro...

"Tillgänglighet: 35 st på väg in 30.apr.2016. Datumet är bekräftat."

Såg precis detta!, hype hype!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Livsnjutare 😎

Tänkte uppdatera lite med att jag precis beställde en VESA-omvandlare.

Detta gör att jag kan använda min monitor-arm jag kör med idag (som jag glömt namnet på just nu) men det finns i den stora tråden om BDM4065UC.

Hur som helst, stativet, även om skärmen är 43" - borde klara denna massiva pjäs.
Borde inte skilja så mycket i faktiskt vikt på panel/själva monitorn mellan 40" och 43" -modellerna.

Sist så köpte jag omvandlaren ifrån Dustin, men de har inte dem i lager längre.
Dessutom tar de frakt på 59kr så det känns väldigt ovärt.
Kollade med andra favoriter till butiker, och Webbhallen har dem för ynka 55kr, vilket är ett bra pris sett till vad du får (lite skruvar har jag för mig osv förutom själva plattan) men de tar en frakt på 99kr. Men för er som har nära till en Webbhallen -butik - go for it om ni tänker vägg/stativ-montera.

Kollade runt på andra ÅF såsom Misco och Alina - men de har inte dem i lager, plockar nog från samma dist som Dustin gör iom att de i princip har samma leveranstid..

Jag har aldrig köpt från suspekta butiker såsom Pixmania osv innan, men tänkte jag provar med denna produkt från Intropris.
De säljer nämligen omvandlaren för 37kr på kampanj (nedsatt från 149kr).
Frakt tar de 35kr och det hela landar på 72kr med andra ord, hem i lådan.

Det är OK, sett till vad det är.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

För kännedom, så verkar Dell ha en skärm på gång med motsvarande panel!
http://accessories.us.dell.com/sna/productdetail.aspx?c=us&l=...
1349 dollar är ju dock rejält mycket pengar när man väl lägger på momsen!
(Den verkar mer byggd för att kunna koppla in flera olika burkar samtidigt mm)

Vi får se om den kanske droppar i pris, eller ifall Dell släpper nån annan billigare skärm på samma panel.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Back to topic

Off topic /screamin-daemon, moderator
Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Min skickades idag från DustinHome, kommer bli kul att få hem den
Återkommer med lite feedback och bilder när jag väl får den.

Permalänk
Medlem

Webhallen fick precis in 6st (5 kvar nu) skärmar. Jag avbokade min på Komplett och la en beställning därifrån istället. Gött!

Permalänk
Medlem

@andreas_dock:
Ser att du fick hem din skärm.
Hur upplevs den?
Vad tycker du om den än så länge?

Visa signatur

Kan din dator göra det här?

Permalänk
Medlem

Jag skulle så gärna vilja köpa den men mitt gamla GTX 670 kanske får lite svårigheter att orka med när det ska till att bli lite tyngre uppgifter... Får känna efter lite.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av remru218:

@andreas_dock:
Ser att du fick hem din skärm.
Hur upplevs den?
Vad tycker du om den än så länge?

Det är inte min skärm, väntar fortfarande på min från Komplett.

Bilden i fråga är lånad

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tog bort en off topic-diskussion/urspårning. Vill man diskutera avbetalning o.l. är man välkommen att skapa en tråd i konsumenträtt.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

mitt gamla GTX 670 kanske får lite svårigheter att orka med

Vilka problem kan det bli om man använder denna skärm ett GTX 670? Det finns ju displayport 1.2 som klarar 4K (3840X2160).
Om man inte spelar spel, finns det någon anledning att skaffa ett modernare kort än GTX 670 om man köper denna monitor? Vore intressant med synpunkter.

Permalänk
Medlem

@Balint: För egen del så kan jag bli spelsugen lite då och då och då vill jag åtminstone ha lite nöje utav det jag ser på skärmen.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Nu är den påväg från Dustin, skall levereras under morgondagen!
KABAM!

Bort med de 3x27" som tar upp hela skrivbordet, Nvidia surround var skoj i vissa spel. Dock lite bökigt iom Steam Link och äldre spel. Bara invänta nya nvidia generationen och köpa på sig ett TI så man kan driva denna!

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Balint:

Vilka problem kan det bli om man använder denna skärm ett GTX 670? Det finns ju displayport 1.2 som klarar 4K (3840X2160).
Om man inte spelar spel, finns det någon anledning att skaffa ett modernare kort än GTX 670 om man köper denna monitor? Vore intressant med synpunkter.

Det beror ju såklart på vilka spel du spelar!
Jag är lite allt i allo, men om man gör äldre titlar som hl2 / spel baserade på source -motorn kommer det fungera helt ok.

Samma gäller för nyare spel om man kan tänka sig kör på low-medium -settings för att få upp frame-rate'n.

Så rent tekniskt behöver man inte uppgradera, nej.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Det beror ju såklart på vilka spel du spelar!
Jag är lite allt i allo, men om man gör äldre titlar som hl2 / spel baserade på source -motorn kommer det fungera helt ok.

Samma gäller för nyare spel om man kan tänka sig kör på low-medium -settings för att få upp frame-rate'n.

Så rent tekniskt behöver man inte uppgradera, nej.

Jag behövde dock uppgradera för jag sitter på ett gammalt GTX 560 Ti som inte klarar 4K-upplösning..

Permalänk

Fick precis hem mitt exemplar! Hinner dock inte testa den fullt ut förens ikväll...

Galet stor skärm som skall ersätta mina tidigare 3x27" skärmar, en 27" till vänster på bilden.

Hoppas att mitt GTX 980 Ti Strix ska hålla tills Pascal kommer...

Sweclockers utan skalning i 4K på 43", alldeles lagom!

Ändrat bilden
Permalänk
Medlem
Skrivet av Luddanton:

Fick precis hem mitt exemplar! Hinner dock inte testa den fullt ut förens ikväll...

Galet stor skärm som skall ersätta mina tidigare 3x27" skärmar, en 27" till vänster på bilden.

Hoppas att mitt GTX 980 Ti Strix ska hålla tills Pascal kommer...

Sweclockers utan skalning i 4K på 43", alldeles lagom!

http://forumbilder.se/F9IML/philips-4k-43.jpg

Gah!! Mer info!

Är sugen som tusan på den här skärmen så all "hands-on" info uppskattas enormt!

Visa signatur

[Msi Krait x370] [Amd Ryzen 7 1700X@4ghz] [16gb ddr4 Corsair Vengeance LPX@3066mhz] [Custom loop med dubbla 420 rad] [2x Gigabyte GTX 970 G1 Gaming med EK fullcover block] [OCZ Vertex 460 120gb SSD] [1x 1TB 7200rpm Samsung F1, 3TB 5400rpm WD Green] [Corsair 750w] [Corsair 750D med bort moddad front]

Permalänk

Kan bekräfta att Ergotron Neo-Flex® Widescreen Lift Stand 33-329-085 passar 120% till även denna.
Man får skärmen längre ner, ca 2-3 cm från bordet vilket ger en bra vinkel och står mycket stabilt!.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av j1ggly:

Jag behövde dock uppgradera för jag sitter på ett gammalt GTX 560 Ti som inte klarar 4K-upplösning..

Jo men nu pratade ju killen i inlägget först om ett GTX 670, och 600-serien har stöd för 4K som jag förstått det.
Att GTX 5xx inte har stöd för 4K - annan sak.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •