Permalänk
Medlem

1440p 144hz asus mg279 problem

Tjenare jag har en asus mg279 2k 1440hz men får inte skärmen att fungera med 2560x1440p vid 144hz. Jag är inne på min 3 Displayport kabel nu och det funkar fortfarande inte. kabeln jag fick med var en minidisplayport vilket ej funkade förutom i rainbow six siege där den uppnår 119.9 hz av någon konstig anledning. Sedan beställde jag en ny kabel (Vanlig dispalyport) den fick jag att funka i 1920x1080 119.9hz men inte i 2k. Någon som vet vad problemet kan vara svar uppskattas? Förövrigt så har jag ett gtx 760 ifall det spelar någon roll. MVH Marcus

Permalänk

Hej

jag hade samma problem som du och gick igenom hela kabelförrådet för att försöka lösa detta men sen fick jag som svar att mitt grafikkort då gtx 670 var för gammalt och klarar inte av 144hz vid den upplösningen. Kolla så ditt grafikkort klarar denna uppdateringsfrekvens vid den upplösningen annars är det bara att bita i det sura och köpa ett fräshare kort

Permalänk
Medlem

@professor-x: Tack så mycket för svar. Misstänkte att det var det som var problem men var inte helt säker får bli att köpa ett nytt när den nya generationen kommer ut

Permalänk
Medlem

Stämmer.
GTX 760 stödjer ej 1440p vid 144hz tyvärr.

Permalänk
Medlem

@JimmieSan: Okej tack för svar

Permalänk
Medlem

@TRIQQIFY: Ett tips, När du ska köpa nytt grafikkort, köp ett från AMD då. För den skärmen stödjer nämligen Freesync vilket är riktigt nice. Men du måste ha ett grafikkort från AMD för att kunna köra Freesync. Har tre stycken av mg279q själv, suverän skärm

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Medlem

@cyzed: A det vet jag men orkar nog inte vänta så länge och vill ju ha den nya generation

Permalänk
Medlem
Skrivet av TRIQQIFY:

@cyzed: A det vet jag men orkar nog inte vänta så länge och vill ju ha den nya generation

Hmm, nya generationen och "vänta så länge". Hur menar du nu? Polaris kommer ju rätt snart eller missförstår jag något?