Ingen bild eller ljud från Nintendo Wii

Permalänk

Ingen bild eller ljud från Nintendo Wii

Har köpt ett begagnat nintendo wii. Men jag får inte fram någon bild eller ljud.

Har provat koppla den till TVn (LG Led 47") med både komponent och komposit. Båda ger samma resultat.

När jag väljer Wieets ingång på TVn (komponent) får den nån slags signal. För stänger jag av Wieet säger TVn att den inte får signal.
Wiiet startar och lyser grönt och går att sätta i och ta ut skivor.
Men varken bild eller ljud som sagt.
Har även prova att synka handkontrollerna, och det får jag inte heller att fungera dom blinkar på alla lampor.

Tacksam för tipps, sugen att spela....

Permalänk
Medlem

Google gav detta.

- Power on Wii, give it a few seconds to boot
- Hold DOWN on the directional pad of the Wii remote
- While holding DOWN, press the RESET button on the Wii

The Wii reboots and the screen settings are back to default. All my other settings (wifi, console name, etc.) were intact.

Permalänk

@PalaDain:

Provade det men det hände ingenting. troligen för att jag inte kan synca kontrollerna mot konsollen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flugstark:

@PalaDain:

Provade det men det hände ingenting. troligen för att jag inte kan synca kontrollerna mot konsollen.

Synka kontrollen gör du genom att öppna batteriluckan på kontrollen och trycka på röda knappen där, och öppna luckan på wii-konsollens framsida och göra likadant där. Kommer inte ihåg om det spelar någon roll vilken av dom man trycker först på.

Ska inte behövas någon bild osv för att göra det. Så funkar inte det, så är det något fel.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk

@Kotan: Har provat i båda ordningarna. Men det funkar inte. Ska man rikta kontrollen mot något speciellt?

Permalänk
Medlem

@Flugstark:

Ska inte behövas vad jag vet.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk

@Kotan: Okej, Misstänker den har blivit skadad i frakten.

Permalänk

Har löst problemet. Nu fungerar allt som det ska. skruvade isär konsollen och upptäckte att ett "chip" lossnat. Tror det är för bluetooth.
Inringat på bilden:

Tack för hjälpen

Permalänk
Medlem

Det där borde vara ett rätt så ovanligt fel, men bra att det löste sig.
Bra felsökning av dig också, kanske inte direkt det första man tänker på.
Men nu vet ju vi övriga vad som kan vara problemet om man stöter på det i framtiden

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk

Kan lägga till att man behöver en "Triwing" mejsel för att öppna konsollen. Och det bör vara en långsmal mejsel för att komma åt skruvarna som är djupt försänkta i plasten.

Chippet sitter i en sockel. Så behövde bara trycka fast det igen.