Permalänk
Medlem

Nemiia's krypin v2.0

Hejsan!

1,5år sedan mitt tidigare galleri, då jag i början av året flyttat så kände jag att det var dags för en update då mycket har hänt. Om ni sett mitt tidigare galleri så hade jag knökat in väldigt mycket möbler på en väldigt liten yta, så nu känns det mycket härligare med ett extra rum.

Här kommer en "liten" speccs lista:

Skärmar:
Asus 27" PB279Q 4k (den övre i mitten)
2x Asus 27" PB278Q (Båda dom yttre)
Acer 27" Predator XB270HU G-Sync IPS (den undre i mitten)
TVen som är placerad över hörnan är en Philips 55PFL8008S/12
Sitter en Chromecast i den som jag mest kör Plex på om kvällarna när det är dags för sängen

Datorn:
Corsair Carbide 600C
2x Gigabyte GeForce GTX 980 4GB G1 Gaming
Asus X99-E WS
Intel Core i7 Extreme 5960X @4,5GHz
Corsair 16GB (4x4GB) DDR4 2800MHz CL15 DOMIN. PLAT
Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum
5x Noctua NF-A14 iPPC-2000 140mm PWM
Corsair H110 CPU-kylare

Lagring:
2x Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB (Drivs i Raid 0)
2x 6TB WD Green IntelliPower 64MB
2x 4TB WD Green IntelliPower 64MB

Övrigt:
Audio Technica AT2020 - Kondensatormikrofon
Behringer Xenyx X1204 USB - Mixerbord
Sennheiser HD650 - Hörlurar
Razer Taipan Black - Mus
Corsair Gaming K70 RGB MX Red - Tangentbord

Och slutligen har vi mitt nya favoritrum dvs vardagsrummet, jag hade cirka ett halvår innan jag flyttat införskaffat en hemmabioanläggning, men i min gamla lägenhet så var det lite väl trångt för att kunna få ut den optimala upplevelsen.

Här kommer lite speccs på även detta:

Vardagsrums TV:
LG 55EG920V OLED (Blev kär i första ögonkastet på OLED)

Ljudanläggning:
DENON AVR-X2200W Hemmabioreceiver
DALI ZENSOR 7 Golvhögtalare
DALI ZENSOR VOKAL Centerhögtalare
DALI SUB E-12 F Subbas
DALI ZENSOR PICO Surroundhögtalare

Då jag ej har några TV-kanaler så drivs film/serie tittandet utav "SweClockers speldator för vardagsrummet"som styrs utav ett "Logitech K830 Illuminated Living Room" tangentbord/mus.

Sedan är det Plex som är hjärnan bakom allt film/serie tittande, jag kan rekommendera starkt då det har gjort mitt liv så mycket skönare här hemma. Allt material lagras på datorn inne i sovrummet där Plex servern är installerad, sedan streamas full bluray material ut till Plex spelaren i vardagsrumsdatorn som även kan skicka alla dagens olika ljudfortmat som exempelvis DTS-HD/Dolby TrueHD format för bästa filmupplevelse.

Lite bättre kvalité på bilderna denna gången kanske då dom är tagna med en "Canon G16", men fotografen är fortfarande samma paträsk.

Detta blev en lite längre text än vad jag först planerat så tack till alla som orkat ta sig igen allt, nu låter jag bilderna tala för sig!

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Musen på vänster sida? U mad? Oo

Väldigt fint galleri annars. Jäkla maffig skärmuppsättning!

Permalänk
Medlem

'Murica!

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem

@biorrith: Något sämre utbud på möss men det får jag leva med

Permalänk
Medlem

Ta bort blommorna på tv-bänken, annars såg det helt okej ut

Visa signatur

Stationär: Corsair Air 540 | Xigmatek NRP-HC1501 No Rules Power @ 1500W | Intel Core i7 7700K @ 5,0 Ghz | GA-Z270X-Gaming | Corsair Dominator Platinum 16GB DDR4 DRAM 3200MHz | EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 GAMING | ASUS ROG RAIDr Express 240gb SSD | WD Caviar 1TB x3
Laptop: ASUS G55VW | Nvidia GTX 660M 2GB | Intel Core i7 3610QM | Corsair Force GT 120GB SSD | 16GB DDR3 Ram 1600mhz

Permalänk
Medlem

Ser fint ut men rip när det kommer någon annan "along the way".

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Ser fint ut! Måste fråga vilken spidermount har du för din Ath2020?

Visa signatur

3570K | CM Seidon 240M | 16GB | 7950| 240GB SSD 2TB HDD |FD R5 | XL2411T | Zowie ZA-13 | Ducky G2PRO_Black | Ducky Shine 3TKL_RED | Corsair K90_RED | OnePlus X

Permalänk
Medlem

@arnamide: Hmm det såg väldigt tomt ut utan något där på, men jag är ingen inredare så jag kanske har fel, samt att plastblommor är väl inte det mest eleganta heller så jag kanske borde söka efter något annat.

@Equilibrium: Haha den som lever får se

@MrTobbe: Tackar, det är en Samson SP01

Permalänk
Medlem

@Nemiia Nyfiken på tavlorna ovanför sängen, vart kan man hitta sådana? Gillar konceptet med delade motiv.

Snyggt hem!

Visa signatur

3900X | 2080 TI | 64GB RAM | 1TB NVME Pcie4 | C49RG90

Permalänk
Medlem

@Mkcn: Tack du, tavlorna är köpta ifrån canvasbutik.se, kan dessvärre va seg leveranstid på oljemålningar om dom måste målas först men så värt det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nemiia:

@Mkcn: Tack du, tavlorna är köpta ifrån canvasbutik.se, kan dessvärre va seg leveranstid på oljemålningar om dom måste målas först men så värt det!

Tackar så mycket!

Visa signatur

3900X | 2080 TI | 64GB RAM | 1TB NVME Pcie4 | C49RG90

Permalänk

Får man fråga vad han arbetar med?

Permalänk
Medlem

@CptCarrot: Jobbar på en industri, har väldigt varierande arbetsuppgifter då jag ena dagen kan köra truck och andra kanske jag sitter framför en dator och bokar frakter med mera.

Permalänk
Medlem

Satan vad mysigt haha älskar säng ramen!

Visa signatur

Vinden ylar berget tiger

Japanskt Ordspråk!

Permalänk
Medlem

Mysigt hem. Inspirerande. Hur många kvadrat lever du på?

Permalänk
Medlem

@JarlOdin: Tackar, jag är faktiskt själv förvånad att jag ej själv har sätt någon annan irl som kör ljudslinga på sängen, hittade idén på nätet så.

@Hìthae: Tack du, det var själva poängen med galleriet att va inspirerande så då måste jag iaf ha gjort något rätt
Då jag har hittat det mesta utav min egna inspiration på nätet så vill man ju ge något tillbaka.
EDIT: Bor på 60kvadrat, både sovrummet och vardagasrummet är på 17kvadrat vardera.

Permalänk

Vart har du köpt "uppfångaren" för dina kablar under ditt skrivbord?

Visa signatur

[Corsair 400C] [Intel Core i5 6600k] [Corsair H100i v2 ] [EVGA FTW GeForce 1080] [Kingston HyperX 16GB DDR4 2133MHz] [OCZ TR150 240GB]

Permalänk
Medlem

Ruggit snyggt! Var har du köpt tvbänken?

Visa signatur

Don't worry about what people think. They don't do it very often.

Permalänk
Medlem

@Wrosengren: IKEA Galant serien tillhörde den, då "galant-serien" har utgått så förmoddar jag att denna också har försvunnit, kan inte förstå varför då den är tio gånger bättre än deras Signum IMO.

@Wheezymoon: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S69061227/
Kollade runt på nätet väldigt länge när jag var ute efter en tvbänk, men det slutade som vanligt med att man gick till IKEA, kabeldragningshållen var nog det som övervann mig då jag skulle trycka in så mycket grejer

Permalänk

Uush, tror du har felplacerat musen.

Permalänk
Medlem

Denon och Dali blir lik 5 stjärnor från mig. Vänsterhands musen giver såklart 10/10.

Visa signatur

Main: Win 10 Pro, Gigabyte Z97X-SLI, i7-4790K stock, HyperX 4x4 GB PC-12800, GTX 960 2GB, Kingston m.2 128, GB SSD 18TB RAID lager.
HTPC: Win 10 Pro, Gigabyte Z97P-D3 i5-4570s, Crucial 4+4 GB PC-12800, Kingston SATA3 120 GB SSD, Asus Blu-Ray.

Permalänk
Medlem

riktigt nice hem.
Jag undrar dock över setupen i vardagsrummet med receiver osv i de till synes stängda skåpen. Blir det inte risk för överhettning där eller har du några ventilationshål som jag missat?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

@ixthys: Polaren var lite tveksam när jag köpte ljudet men dom överträffade bådas förväntningar väl!

@Nima2001: Kollar du noga så är det hål i baksidan utav bänken, ett på vardera sida för om den skulle hängas på väggen (ikea du vet) samt ett större hål i mitten för kabeldragning. Visst det är inte mycket men det är mer än tillräckligt då jag inte direkt brukar pressa datorn så den brukar knappt behöva jobba, receivern har ju det största hålet så den klarar sig men visst kan den bli lite varm men det blir ju alla tillslut.

Det värsta är nog ändå när man drar igång PS4an som har det minsta facket, den brukar snurra igång fläktarna rejält så det låter något djävulskt så då brukar jag öppna luckan när jag spelar så den får ventilera.

Permalänk
Medlem

@Nemiia: Man går aldrig fel med Danska Dali, och bonus point för att stötta ett Skandinavisk företag.

Jag har svänger mellan att Köpa Dali, System Audio eller B&W när ekonomin tillåter det. Just nu är det NAD och Cerwin Vega combo. Hade en Denon receiver tidigare men den dog något år efter garantins slut.

Visa signatur

Main: Win 10 Pro, Gigabyte Z97X-SLI, i7-4790K stock, HyperX 4x4 GB PC-12800, GTX 960 2GB, Kingston m.2 128, GB SSD 18TB RAID lager.
HTPC: Win 10 Pro, Gigabyte Z97P-D3 i5-4570s, Crucial 4+4 GB PC-12800, Kingston SATA3 120 GB SSD, Asus Blu-Ray.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nemiia:

@Wheezymoon: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S69061227/
Kollade runt på nätet väldigt länge när jag var ute efter en tvbänk, men det slutade som vanligt med att man gick till IKEA, kabeldragningshållen var nog det som övervann mig då jag skulle trycka in så mycket grejer

Jag måste bara fråga men har du kompletterat den tvbänken med dessa?
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80261258/
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70291656/

Visa signatur

Don't worry about what people think. They don't do it very often.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wheezymoon:

Exakt

Permalänk

din lampa i sovrummet i taket,är det ike me eller?ser fantastisk ut ju=)

Visa signatur

MSI MPG Z490 GAMING CARBON WIFI | Intel Core i9 10850K@5.0 Ghz | LIAN-LI GALAHAD AIO 360 | Corsair DDR4 3600MHz CL18 Vengeance RGB PRO 32Gb | MSI Geforce RTX 2080 Super Gaming Trio | Samsung 970 PRO 500GB M.2 | Acer Predator X34P

Permalänk
Medlem
Skrivet av ARAGON_GVD:

din lampa i sovrummet i taket,är det ike me eller?ser fantastisk ut ju=)

Hej!
Nej lampan i sovrummet är faktiskt inte ifrån IKEA, tycker man ser deras lampor i varenda hem nästan så jag var inte alls sugen på något dom hade.

Här hittar du lampan jag har i sovrummet:
http://www.lampan.se/sv/articles/2.66.2260/markslojd-justus-s...

Permalänk
Skrivet av Nemiia:

Hej!
Nej lampan i sovrummet är faktiskt inte ifrån IKEA, tycker man ser deras lampor i varenda hem nästan så jag var inte alls sugen på något dom hade.

Här hittar du lampan jag har i sovrummet:
http://www.lampan.se/sv/articles/2.66.2260/markslojd-justus-s...

nice nice,o lampan i vardagsrumnmet då? lika najs den ju=)

Visa signatur

MSI MPG Z490 GAMING CARBON WIFI | Intel Core i9 10850K@5.0 Ghz | LIAN-LI GALAHAD AIO 360 | Corsair DDR4 3600MHz CL18 Vengeance RGB PRO 32Gb | MSI Geforce RTX 2080 Super Gaming Trio | Samsung 970 PRO 500GB M.2 | Acer Predator X34P

Permalänk
Medlem
Skrivet av ARAGON_GVD:

nice nice,o lampan i vardagsrumnmet då? lika najs den ju=)

Den är inhandlad ifrån Ullared för kanske 2 år sedan om inte mer