Logitech G900 Chaos Spectrum

Permalänk
Melding Plague

Logitech G900 Chaos Spectrum

Efter tre års utveckling lanserar Logitech sitt senaste flaggskepp inom spelmöss, vars uppgift är att bryta fördomarna om trådlösa speldon. Häng med in i testlabbet när G900 Chaos Spectrum får bekänna färg.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Och jag som trodde att min kära G502 va den fulaste musen Logitech kunde göra. Ser dessutom ut som ett helvete att hålla ren.

Scrollen va rätt häftig dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk

Hade varit skönt med en trådlös gaming mus men inte till vilket pris som helst.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Hade varit skönt med en trådlös gaming mus men inte till vilket pris som helst.

Jag har en G700s och den tycker jag är bra.
den tillhör nog kategorin trådlös spelmus, fast själv har jag oftast musen ikopplad med sladd.
Den lär vara betydligt billigare.
många knappar att tillgå också.

Största felet med logitechs produkter är annars mjukvaran, men tycker det fungerar hyffsat bra nu.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Nu börjar prissättningen bli galen, 1900:- ?
Jeessuyus

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

1900 svenska riksdaler för en ruskigt ful mus helt i plast, nja jag avstår men tack ändå Logitech. 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tycker trådlösa musar är så jäkla tunga. Får ont i handlederna efter ett tag.
Men jag är lite konstig, vill ha en stor mus som jag kan vila handen på (inte släpa) som ändå väger lite

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk

Men nu får Logitech ge sig..... vem gillar dom nya designerna ? G400s där var det sista bra musen dom gjorde utseende mässigt/ergonomi.

Gör en ny MX518/g400/g400s men omron 20milj clikcks å samma sensor som g502 tack.

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk
Medlem

Fyfan va ful. Ruskigt dyr. Men det är bra att trådlösa möss förbättras. Till slut kanske man kan hitta lika bra trådlösa möss som trådbundna. Hoppas.

Permalänk
Hedersmedlem

Tänkte hoppa in och klaga på att den var dyr, känns som att folk redan löst detta

men allvarligt, jag fattar att det kanske kostar lite att göra en bra trådlös mus men att kosta över 1000 kr mer än en motsvarande trådad är ju lite galet.

får hoppas på framtiden löser detta problemet

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem

@Dem8n: det är väl klart att den är av plast man vill väl inte ha en 200 grams mus

Visa signatur

Dator: chassi: Fractal Design define r3 CPU: i5 760 @2.8ghz GPU: XFX 6950 2gbNätagg: Corsair cx500 Ram: Corsair 4gb 1600mhz Tillbehör: Skärm: Samsung s24a850dw Mus: Steelseries Rival Tangentbord: CM Storm Quickfire Rapid Red Musmatta: Steelseries qck+ Högtalare: JBL SpyroHörlurar: Sony MDR-XB700 Mic: Logitech desktop microphone

Permalänk
Medlem

Vart å hoppa in på komplett och förboka en direkt!!

Väldigt sällan man ser Swec ge "Toppklass", och jag ÄLSKAR min G502a. Det ENDA jag har att klaga på är hur sjukt dåligt jag måste dra kabeln och att den alltid stör mig.

Ser att de släpper en uppgradering som dessutom är trådlös.. med den recensionen.. de är en total nobrainer!

Edit: Förstår folk som klagar på priset, men att klaga på designen? Wtf.

Kolla på din handflata. Kolla en gång till. Är den verkligen så sjukt symmetrisk och snygg? Inte? Då kanske det är bättre att ha en mus som passar din hand bra jämfört med en mus som är estetiskt snygg att kolla på.

502'an har liknande design och ligger kanonbra i handen, den här ser ut att vara ännu längre vilket är ++++ i mitt fall med stora händer.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Inte speciellt snygg men det som spelar roll är inte utseendet utan hur den ligger i handen så personligen bryr jag mig inte om sånt trams bara den är skön att hålla i.

Priset dock, wow. Men det är ju en trådlös mus, de verkar gå loss för en del mer än normala möss och är inget som tilltalar mig men den verkar ju vara ett riktigt bra alternativ för den som vill ha en trådlös gamingmus. Nice för de individerna :-D.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Hjälpsam
Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Massa ställen för smuts att gömma sig och ett helvete att hålla rent till det priset, nej tack.

@jokklo : Finns ju möss som tex CM Storm Reaper som har inslag av aluminium för att få en lite mer premium känsla. Så klart man inte bara behöver använda plast. Man kan ju få begära lite mer när det är en så pass dyr mus. Även om det så klart är skillnad på plast och plast.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Grymt! Men hur kommer det sig denna kostar nästan 2X deras MX MASTER?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Asså nu får ju folk fan ge sig. Uppenbarligen har logitech lyckats göra en bra trådlös mus, och folk verkar har en tävling i vem som kan gnälla mest på utseendet. Men men är som vanlig på dessa kommentarsfält nuförtiden.

Visa signatur

[I9 10900K][Z490 Auros Master][32gb G.Skill 3600mhz CL16][RTX 3080 Auros Master]
Don't take life to seriously, you'll never escape it alive anyways.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Vart å hoppa in på komplett och förboka en direkt!!

Väldigt sällan man ser Swec ge "Toppklass", och jag ÄLSKAR min G502a. Det ENDA jag har att klaga på är hur sjukt dåligt jag måste dra kabeln och att den alltid stör mig.

Ser att de släpper en uppgradering som dessutom är trådlös.. med den recensionen.. de är en total nobrainer!

Edit: Förstår folk som klagar på priset, men att klaga på designen? Wtf.

Kolla på din handflata. Kolla en gång till. Är den verkligen så sjukt symmetrisk och snygg? Inte? Då kanske det är bättre att ha en mus som passar din hand bra jämfört med en mus som är estetiskt snygg att kolla på.

502'an har liknande design och ligger kanonbra i handen, den här ser ut att vara ännu längre vilket är ++++ i mitt fall med stora händer.

Instämmer, bokat jag med! Inte för att det är ngt fel på min g700s men ändå.

Permalänk
Medlem

Haha alltid detta meningslösa gnäll på pris.

Jag ska köpa den. Bra betyg o jag har fått lön. GG.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad har ni använt för underlag när ni testat musen?
G602 har problem med Icemat (black), hade varit trevligt om man kunnat få se hur G900 hanterar en sån musmatta (eller motsvarande).

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Vem fan förrutom p12or vill ha en såndär? Nä det blir att behålla min G400 ett tag till.

Visa signatur

ASUS PRIME X570, Ryzen 5900x, 32GB 3200MHz, RTX 3080, Corsair SF600, Samsung 980 PRO 2TB

Permalänk
Medlem

Ruskigt praktiskt med flyttbara sidoknappar ... mer sånt , kunde jag bara motivera priset så hadde det blivit köp direkt
Vi vänstermusade är inte bortskämda med sådana finesser

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Medlem

Jag tyckte MX Master var en dyr mus när jag köpte den. Sedan så kostar den här ungefär det dubbla.

Halva priset så skulle jag nog kunnat fundera på saken.

Permalänk

Varför kan dom inte köra vidare på G600 konceptet med en stor tredje knapp för ringfingret? Det är så sjukt händigt och ergonomiskt. Jag har blivit helt beroende av det och funderar på om man kanske ska bunkra upp med fler G600 inför framtiden

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

öuÖuÖgli allt ja tänkte tills ja såg priset.. hahaha (trådlöst inte en chans).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blofeld:

Instämmer, bokat jag med! Inte för att det är ngt fel på min g700s men ändå.

Haha känner desamma själv, min G502 fungerar 100%-igt, men önskat så många gånger att jag kunde slippa den hårda sladden. Ska bli riktigt skönt

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Värst vad många lägger upp om musen idag, Komplett, Inet och Gamereactor.
Är det NDA'n som är idag?
Har aldrig sett en mus vara bestämd att läggas ut på en speciell dag.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Intressant läsning men tycker ni har missat något, hur kan ni inte jämföra den mot G602:an som är deras tidigare trådlösa gaming-mus?
Visst är det intressant att se hur den står sig mot en trådad version men glöm inte föregångaren!

Jag sitter på en G602 och har inga problem med lagg eller fördröjningar när jag spelar, fungerar hur fint som helst.
Helt underbart att slippa kabel!

Permalänk
Medlem

Var precis något sånt här jag var ute efter när jag jagade ny mus för någon månad sedan. Efter mycket letande gav jag upp trådlös och köpte en G502.

Ser det här testet och känner att jag har sämst timing någonsin! Medan jag läser testet funderar jag på hur mycket jag skulle kunna sälja min 502 för...tills jag såg priset. Alla tankar om dålig timing försvann omedelbart, 1899kr för en mus, skulle inte tro det.

Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celphish:

Intressant läsning men tycker ni har missat något, hur kan ni inte jämföra den mot G602:an som är deras tidigare trådlösa gaming-mus?
Visst är det intressant att se hur den står sig mot en trådad version men glöm inte föregångaren!

Jag sitter på en G602 och har inga problem med lagg eller fördröjningar när jag spelar, fungerar hur fint som helst.
Helt underbart att slippa kabel!

Precis, hur står den sig mot G602?
Har aldrig upplevt någon latency eller annat med min G602, som dessutom har en överlägsen batteritid.

Gillar Logitech, har en G502a som main på min PC och en G602 på min gaming laptop. Mycket nöjd med båda