Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hejsan alla!!
Jag ber om ursäkt för att jag försvann ett tag igen.

Vi ber om ursäkt för förseningarna och är tacksamma för tålamod och förståelse!

//Sofia, cdon.com

Såg inte så bra ut att komma in och sälja och sen försvinna när vi hade viktiga frågor.

Fick åka iväg utan julklapparna och hamnar i en pinsam situation. Inte heller fick jag svar förra året när jag bad om hjälp med en hårddisk, den garantin har gått ut nu.

Att ändra priser när folk har screens från BF låter inte heller speciellt bra.

Man kan inte pissa på kunderna och låtsas att det regnat sen, en ursäkt gör mig ingen nytta alls nu. Men jag ska hälsa från CDON när de andra öppnar sina klappar.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Vi har tagit in extra resurser överallt så era order ska komma fram snart och ni kommer även kunna få snabbare hjälp vid frågor. Vi ber om ursäkt för förseningarna och är tacksamma för tålamod och förståelse!

Detta är något ni borde ha gjort INNAN Black Friday, speciellt då ni som butik vet att folk kommer att köpa mycket hos er när ni väl sänker priset på så många produkter som ni gjort i år. Väldigt konstigt att ni var så "oförberedda" på detta.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Nu tre dagar utan svar från kundtjänst vad som hänt, ingen vara trots betalning, ingen info från CDON och allmänt verkar detta mer som att CDON är oseriösa och börjar gå vägen av bedragare än att "Oj det blev lite mycket under black friday". Det ska inte ta veckor att rätta till och gör det de ska väl kunder direkt informeras om läget och vad som faktiskt händer? Sedan att stänga chatten, visst förstår högt tryck men mindre bra att gömma sig när kunder vill ha svar.

Snart blir det fan avbeställning med krav på ränta på pengarna CDON tagit och nu håller utan att ge något för dem ...

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Tjenare, köpte ett Define S av er på Black Friday som ännu inte kommit. Har sett att ni har dem i lager så det borde väl komma snart? Det är inte kul att ha datorn liggandes på en esd-påse på bordet..

Permalänk
Medlem

Underbart, jag fick ett "omdömes" brev från CDON om mitt köp under BF som ännu inte är levererat och som deras support vägrar svara om hur det ligger till med. Kommer rekommendera alla jag känner att hålla sig undan CDON, detta är under all kritik.

EDIT:
Mailat Tretti nu som är den som CDON "förmedlat" för, hoppas de iaf har lite mer service, annars blir det avbokning.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Verkar som att jag är i minoritet här. För mig har allt gått riktigt bra. Fått allt jag beställde på BF och inom rimlig tid. Hoppas på en rolig mellandagsrea nu med ordentligt nedsatt pris på Xbox One samt denna:

http://cdon.se/hemelektronik/intel-core-i7-6700k-4-0ghz-lga11...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Verkar som att jag är i minoritet här. För mig har allt gått riktigt bra. Fått allt jag beställde på BF och inom rimlig tid. Hoppas på en rolig mellandagsrea nu med ordentligt nedsatt pris på Xbox One samt denna:

http://cdon.se/hemelektronik/intel-core-i7-6700k-4-0ghz-lga11...

Mjo vissa verkar haft tur, problemet ligger ju egentligen inte i att det blivit strul utan att CDON inte ger ut ordentligt med info eller verkar direkt hjälpsamma i ärenden som gått fel. Alla återförsäljare är ju bra när det går rätt, det är ju hur de hanterar när det blir fel som avgör om de är bra eller inte (i min mening) och ja CDON verkar ha gått från "BRA" till "Sämst".

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Fick sms Avisering idag på att Routern anlänt tillslut

Istället för att fortsätta strula med ett returärende och få fakturan makulerad hade jag en köpare som var beredd att köpa den för Black Friday priset.

Så nu äntligen är det löst för min del och sista beställningen från Cdon på ett tag pga hur kundservice hanterat mitt ärendet.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hejsan alla!!
Jag ber om ursäkt för att jag försvann ett tag igen. Jag kan se att många fortfarande är oroliga över sina order och har funderingar kring avbeställningar. Det är ju så att vi fortfarande ligger back på lagret och detta har påverkat svarstiden hos kundtjänst och att våra system inte helt hänger med i statusuppdateringarna. Om ni är osäkra på vad som händer med er order så får vi be er att skicka in ett ärende till vår kundtjänst och ha lite tålamod. Kundtjänst håller på att komma ikapp nu så ni kommer få svar, det kan bara dröja lite. Samma gäller som ni önskar avbeställa en order.
Har ni fått en faktura och inte varorna så ska datumet vara framflyttat men ni får gärna kontakta oss då också, ni behöver inte betala fakturorna!

Vi har tagit in extra resurser överallt så era order ska komma fram snart och ni kommer även kunna få snabbare hjälp vid frågor. Vi ber om ursäkt för förseningarna och är tacksamma för tålamod och förståelse!

//Sofia, cdon.com

Verkligen bra att du ber om ursäkt! Då ändrar nog folk uppfattning om ert företag som är så fantastiskt. Det är väldigt roligt att ni har haft problem på alla plan och legat efter överallt förutom när det kommer till att ta betalt. Jag har nu väntat 13 dagar på mitt paket, men pengarna för det lyckades ni dra inom 5 sekunder.

Som många andra har skrivit så kan jag förstå att det kan bli högt tryck runt jul och black friday, men sättet ni behandlat kunderna på när det kommer till service är fan oacceptabelt!

Jag hoppas ni får sjukt många ARN-anmälningar och enorma mängder dåliga recensioner på prisjakt.

Jag har skött merparten av mina köp på nätet i över 10 år och detta är det sämsta jag någonsin varit med om. T.o.m. när man har handlat från kina och det blivit strul får man bättre service, och då kan dem ofta knappt någon engelska alls.

ALDRIG MER cdon.com!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Du har rätt! På grund av den höga belastningen över Black Friday så har tyvärr våra system haft det jobbigt att hänga med också. Detta innebär att statusen du kan se inte behöver stämma. Så förhoppningsvis stämde detta även för dig och att du mottagit din order nu. Kontakta annars oss via kontaktformuläret så får vi kolla upp statusen närmre.

Det du säger stämmer inte. En vara jag handlade på BF fick statusen "postad/skickad", trots det så var den inte skickad och efter att jag påmint er för några dagar sedan, så strök ni ordern och säger nu att varan aldrig funnits i lager vid beställning. Men packad, skickad har den blivit ändå? Jag tror ni lite godtyckligt sitter och sätter status på vissa varor för att få folk att hålla käften. Ni är rätt låga.

Permalänk
Medlem

Själv beställde jag en lg g3 utan abonnemang under BF, på måndagen får jag ett mail från cdon att "tele2 nekat min förfrågan om att öppna ett abonnemang hos dem" och därför annullerat min order. På supporten får jag till svar att jag är välkommen att lägga en ny order på telefonen men då gäller de vanliga priserna. Glöm det cdon - er handlar jag aldrig av igen!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

Vände mig nu direkt till CDONs "marknadsföringspartner" och fick svar direkt, under en helg att varan inte alls är en lagervara som det var listat på CDON och att de får in den först den 16 dec. Lite underligt då jag vet en här på SWEC som köpte samma och fick sin levererad men det är iaf ett svar, CDON lysar fortfarande med sin frånvaro.

Skrivet av Red Beaver:

Själv beställde jag en lg g3 utan abonnemang under BF, på måndagen får jag ett mail från cdon att "tele2 nekat min förfrågan om att öppna ett abonnemang hos dem" och därför annullerat min order. På supporten får jag till svar att jag är välkommen att lägga en ny order på telefonen men då gäller de vanliga priserna. Glöm det cdon - er handlar jag aldrig av igen!

Skickades från m.sweclockers.com

Vadå så du kan göra beställningen nu så kommer Tele2 då magiskt godkänna dig till fullt pris eller vad?

EDIT:
Nu visade det sig att den andra återförsäljaren ljuger med, de listar produkten själva som i lager (fler än 5st) detta blir bara bättre och bättre.....

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

Vadå så du kan göra beställningen nu så kommer Tele2 då magiskt godkänna dig till fullt pris eller vad?

För ett köp av telefon utan abonnemang har Tele 2 inget med saken att göra så länge det inte är de som säljer telefonen. Fortfarande så borde det inte krävas att man kan få ett abonnemang för att köpa en telefon utan abonnemang. Eftersom telefonen utan abonnemang magiskt blev en telefon med abonnemang kunde den som försökte köpa den få lägga in en ny order till ordinarie pris nu i stället för Black Friday-pris.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

För ett köp av telefon utan abonnemang har Tele 2 inget med saken att göra så länge det inte är de som säljer telefonen. Fortfarande så borde det inte krävas att man kan få ett abonnemang för att köpa en telefon utan abonnemang. Eftersom telefonen utan abonnemang magiskt blev en telefon med abonnemang kunde den som försökte köpa den få lägga in en ny order till ordinarie pris nu i stället för Black Friday-pris.

Aha, ja låter ju i linje med CDONs agerande allmänt med BF erbjudandena ... :/

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakob55:

Tjenare, köpte ett Define S av er på Black Friday som ännu inte kommit. Har sett att ni har dem i lager så det borde väl komma snart? Det är inte kul att ha datorn liggandes på en esd-påse på bordet..

Själv fick jag mitt chassi redan efter två dagar (core 1500). Däremot har jag fortfarande, efter två veckor, inte fått min skärm. Lagom kul att ha en nybyggd dator utan något att se den på. Har visserligen en TV, men det är lagom populärt i hushållet att ockupera den.

Fick svar från cdon idag (igen).
*troligtvis* fanns den inte i lager vid beställning utan att de var tvugna att beställa hem den. Varför det då står "leveranstid 1-3 dagar" är konstigt (står så fortfarande).

Enligt kundtjänst är det vanligt att de inte har datorkomponenter i lager och måste beställa hem, vilket ger längre leveranstid än vad som står. Något att tänka på vid kommande datoruppdatering...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nu börjar det här bara bli komiskt.

Statusen på min order ändrades i fredags från "behandlas" till "postad", jag fick dock inget kolli-nr. Nyss fick jag ett e-mail där det står:
"Tyvärr måste vi meddela att följande leverans makulerades på vårt lager eftersom en eller flera varor saknades när den/de skulle plockas. De produkter som makulerats är:"

Och sen är det tomt i rutan under.

§1.1 /screamin-daemon, moderator
Permalänk

Nu är det dags för mitt första inlägg på forumet efter åratals lurkande.
Jag beställde som många andra från CDON på black friday och idag kom äntligen aviseringen.
Otålig som en 3åring sprang jag till utlämningsstället, men gissa om jag blev lång i nosen när jag öppnade ett paket fullt av en massa sexhjälpmedel istället för en mus och en router. Suck..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det var med andra ord prylar för att fördriva tiden medans du väntar på att cdon får tummen ur och skickar dina prylar som du fick då

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Beställningar lagda fram till Söndag lovar CDON leverera senast Onsdag.
Hur skall det gåt till?
Ni har inte lyckats skicka mig en brödrost på 14 dagar.

Permalänk
Skrivet av grizzly666:

Det var med andra ord prylar för att fördriva tiden medans du väntar på att cdon får tummen ur och skickar dina prylar som du fick då

Hoppas bara det inte tar lika lång tid denna gången också, för då vet jag inte om jag klarar varken gå eller sitta när paketet väl kommer

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det hela slutade med att hela min order blev makulerad, trots att alla produkter fanns i lager. Jag fick sen rådet att lägga min beställning igen, bara att nu var dem flesta sakerna betydligt dyrare...

Men men, får väl handla julklapparna från någon seriös butik istället.

§1.1 /screamin-daemon, moderator
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Creeper6:

Det hela slutade med att hela min order blev makulerad, trots att alla produkter fanns i lager. Jag fick sen rådet att lägga min beställning igen, bara att nu var dem flesta sakerna betydligt dyrare...

Men men, får väl handla julklapparna från någon seriös butik istället.

Man borde kunna anmäla dom för det där...att dom inte kan leverera sakerna för utsatt pris. Right?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Man borde kunna anmäla dom för det där...att dom inte kan leverera sakerna för utsatt pris. Right?

Jag tror dom flesta är less efter denna omgång och släpper butiken.

Men butiken har mist väldigt mycket kunder och fått dåligt rykte pga den enormt dåliga servicen man fått och
att butiken har noll koll, blandar ihop ordrar, skickar ut faktura innan varor, Annulerar ordrar utan information till kund, avbeställningssystemet är enormt dåligt, Att alla på kundtjänst säger olika och lovar att vi skickar varorna idag fast dom egentligen inte vet detta är enligt mig att ljuga till kunderna för att lugna dom men detta slår tillbaka mot butiken när det upptäcks.

1 veckas tid för att få mailsvar och stänger chatten pga tekniskt fel samma dag som dom inser att dom ligger allt för mycket efter och måste göra ett uttalande för att lugna kunderna, 2 veckor efter Black Friday.

Tror butiken vunnit mýcket på att bara varit ärlig hela processen, om leveranstid tex: vi vet inte när din vara skickas men vi uppskattar ca 2 veckor, Vi stänger chatten för att hjälpa er snabbare, Vi har annulerat din order för att varan tog slut och vi kan inte ge dig samma pris pga nästa order från leverantören är mycket mindre och vi är beroende på vilket pris vi får från dom.

Hade även varit bra om dom tagit in extra resurser tidigare istället för att komma på detta 2 veckor senare när kaoset är ett faktum och dom vet inte när dom kommer ikapp.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Prisjakt borde ha ett system för att kraftigare sänka en butiks stjärnstatus när 20 ettor i rad kommer in, med 30k possitiva ser de fortfarande ut som en toppenbutik och de kan köra på som inget hänt.

Skulle samma hänt en säljare på tradera skulle kontot stängts.

Sweclockers borde förbjuda samarbete/reklam från cdon, tills de löst alla våra problem och kompenserat alla i tråden på ett rimligt sätt.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Trist att många verkar ha fått problem. Jag har dock goda erfarenheten faktiskt. Köpte ett chassi under BF och det kom fram efter ett par dagar, köpte även ett ljudkort några dagar efter BF och även det levererades snabbt.

Så för min del är jag nöjd med Cdon men väldigt konstigt/illa att vissa väntar på saker än.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Vi ber om ursäkt för att vi inte kunde leverera din vara! Jag vet ju inte vad anledningen är men du bör ha fått ett mail om det. Kolla gärna i din skräppost eller kontakta oss via kontaktformuläret så kollar vi närmre på det och hjälper dig. Om du har betalat med presentkort så återbetalas beloppet till presentkortet. Du kan alltså använda samma kod som du gjorde vid beställningen.

Nog fick jag ett mail med en anledning, dagen efter detta inlägg. Anledningen var tydligen att ni märkte att det var slut i lager när varan skickades på packning. NIO ARBETSdagar efter beställningen. Vilket skämt!
Ytterligare en dag senare så fick jag ett mail med en leveransbekräftelse på varan som fortfarande stod som annulerad i min orderhistorik, och någon klocka har jag inte heller sett röken av. Nu har jag förvisso fått pengarna tillbaka, men det är juh väldigt kul att leka kreditinstitut åt er.

För övrigt som ren feedback, eran kundservice för tillfället är skrämmande bedrövlig. Att ni sitter och bråkar om att skicka in returer på små skitsummor när ni själva strulat och inte skickat ut retursedlar och dröjer en hel vecka mellan mailsvaren säger en del om hur lite ni värderar oss som kunder.

Visa signatur

Turn left! No, not that left, the other left!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bunz:

Nog fick jag ett mail med en anledning, dagen efter detta inlägg. Anledningen var tydligen att ni märkte att det var slut i lager när varan skickades på packning. NIO ARBETSdagar efter beställningen. Vilket skämt!
Ytterligare en dag senare så fick jag ett mail med en leveransbekräftelse på varan som fortfarande stod som annulerad i min orderhistorik, och någon klocka har jag inte heller sett röken av. Nu har jag förvisso fått pengarna tillbaka, men det är juh väldigt kul att leka kreditinstitut åt er.

För övrigt som ren feedback, eran kundservice för tillfället är skrämmande bedrövlig. Att ni sitter och bråkar om att skicka in returer på små skitsummor när ni själva strulat och inte skickat ut retursedlar och dröjer en hel vecka mellan mailsvaren säger en del om hur lite ni värderar oss som kunder.

Mjo de skickade mig samma mail, dock magiskt nog hade återförsäljaren som CDON var partner med vara i lager på sin hemsida, så någonstans ljuger de.
Misstänker att de har noll koll och helt ärligt verkar de skita i sina kunder just nu.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bunz:

Nog fick jag ett mail med en anledning, dagen efter detta inlägg. Anledningen var tydligen att ni märkte att det var slut i lager när varan skickades på packning. NIO ARBETSdagar efter beställningen. Vilket skämt!

Ger en eloge till Cdon faktiskt, dom var ärliga till dig som kund och ljög inte som tidigare i sin hantering.

Dessutom fick du pengarna tillbaka snabbt på kontot.

Dom kan inte beräkna hur många som beställt varan när deras hemsida ej skriver antalet som finns i lager.

Men tydligen har dom anställt en ny person som ska ta över hemsidan och ordersystem m.m.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

De julklapparna som ni inte kommer klara av att skicka den 21/12 för utlovad leverans innan jul,
kommer ni annullera dem eller skicka dem nästa år?

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av SUMITOMO:

De julklapparna som ni inte kommer klara av att skicka den 21/12 för utlovad leverans innan jul,
kommer ni annullera dem eller skicka dem nästa år?

Just där passar verkligen "nästa år" in.

Ses nästa år! Kommer tillbaka nästa år! CDON: Ni får paketet nästa år!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 