Permalänk

Luft på burk blåsa rent dator

När man använder luft på burk så kommer det som någon slags beläggning efteråt(har blåst ut tangentbordet t.ex.) som ser ut som fukt. Kan detta skada hårdvaran om jag ska blåsa ut dammet? Har en kompressor annars men vet inte vad som är bäst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mandapanda:

När man använder luft på burk så kommer det som någon slags beläggning efteråt(har blåst ut tangentbordet t.ex.) som ser ut som fukt. Kan detta skada hårdvaran om jag ska blåsa ut dammet? Har en kompressor annars men vet inte vad som är bäst.

Om det är gjort för elektronik så är det lugnt

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem

nej, dock är jag rädd för att de gör de så jag brukar spruta iaf 10-20cm ifrån varan. då har ämnena oxiderat så känns mer okej då

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk

Se till att hålla flaskan vertikalt.

Visa signatur

7600x | 32GB | RTX 2060S | PSU 750W

Permalänk
Medlem

Ifall det du komma lite fukt på hårdvaran har ja då lärt mej att man ska låta komponenterna ligga å torka i rumstemperatur i några timmar innan du drar igång dom.

Om ja är helt ute å cyklar får någon gärna rätta mej.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Teoretisk Gasen som är i burken 'kan' skada komponenterna fast aldrig hänt till mig. Håll burken vertikalt å om gas kommer låt den svalna lite. Det med timmar är icke sant.

Visa signatur

Cloothing optional!!!