Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem

FIII FAN va gott.

Fick timvik jobbet

Så nu får man iaf knega 300 dagar utan utbildning, sen får vi se om jag hoppar på tåget till undersköterska eller inom barnomsorg.

Blir å fira med en kebabtallrik, sen på kvällen hallo/lakrits glögg.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Tror jag blivit förkyld såhär lagom till att man ska på fitnessfestivalen i helgen. Skulle också vilja träna ett pass på Gymmet Stockholm men det kanske får ställas in om jag fortsätter ha ont i halsen under dagen Surt, jag blir sällan förkyld annars.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Toivo83:

FIII FAN va gott.

Fick timvik jobbet

Så nu får man iaf knega 300 dagar utan utbildning, sen får vi se om jag hoppar på tåget till undersköterska eller inom barnomsorg.

Blir å fira med en kebabtallrik, sen på kvällen hallo/lakrits glögg.

Grattis! Måste kännas bra. Försöker själv hitta något nu till vårterminen inom skola/fritids men börjar tröttna på att hoppa runt hela tiden och ska nog försöka hitta någon tilltalande högskoleutbildning att söka till när det är dags för sånt i april eller när det nu är. Roligt jobb är det och ungarna är ju oftast helt fantastiska.

Hållit på med det här i snart 10 år nu och känner att en högskoleutbildning skulle sitta helt rätt.

Lycka till inom vården.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Grattis! Måste kännas bra. Försöker själv hitta något nu till vårterminen inom skola/fritids men börjar tröttna på att hoppa runt hela tiden och ska nog försöka hitta någon tilltalande högskoleutbildning att söka till när det är dags för sånt i april eller när det nu är. Roligt jobb är det och ungarna är ju oftast helt fantastiska.

Hållit på med det här i snart 10 år nu och känner att en högskoleutbildning skulle sitta helt rätt.

Lycka till inom vården.

Tackar.
Känns sjukt skönt
ser det som en chans att testa på yrket innan jag gör valet.

Har varit lite meh mot att plugga, men nu till åren har man börjat inse att man vill jobba med människor av olika slag osv.
Så detta blir en bra start

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Inaktiv

Haha, mitt arbete byter arbetsort, ifrån Norra StorStockholm till så söderöver det bara går... Grattis till mig.. Blir nattbussen om man ska åka kommunalt, härligt!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hultman:

Ohms lag kan jag ju i praktiken.
Ström x Resistans = Spänning / Spänning x Ström = Effekt osv. Men det är matten jag har något så förbannat svårt med. Och vill helst bara lära mig att förstå det så jag ev kan bli godkänd i kursen och sedan bara nöta som sagt

All skoltrötthet har försvunnit ur mig då jag känner att gymnasiet är mycket viktigare än högstadiet. Men det är väl lite tack vare det som gjort att jag har svårt för matten idag :/

Kanske lite sent svarat, men när det gäller matte så fick jag snabbt lära mig att det finns mer än ett sätt att räkna. Ibland fungerar det inte bra med en specifik metod och en personstänk. Du behöver hitta någon som kan "börja om" och få dig att tänka i andra banor, för det enda som är skrivit i sten med matte är svaret. Som min bästa mattelärare sa till mig: Hur du kommer fram till det spelar faktiskt mindre roll, bara det är det rätta.

Försök hitta en coach och se om du kan hitta en som lägger upp tänker på lite annat sätt så ska du nog får kläm på det.

Skrivet av chipw00t:

Är på väg till ett vårdställe för att min mamma inte mår bra. Hon har kämpat flera år redan. Ska man bli föräldralös vid 34? Känns konstigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Tyvärr får jag säga att du är inte ensam... är själv föräldralös sedan 2 år tillbaka som 34-åring idag. Är tufft, det kan hålla med om. Men förhoppningsvis så har du annan släkt att få bättre kontakt med, något som skett i mitt fall. Finns alltid någon mer som mister en syster eller ett syskon (då ref till din mor) och dessa nära släktingar får du ta vara på.

Än dock så låter det inte som det är helt över, så spendera så mycket tid du kan med henne och glöm inte säga hur mycket hon betyder för dig... varje gång du får chansen

Skrivet av thorsama:

Folk som tränger sig i köer kan fan dra åt helvete.

Även slöa människor finner jag irriterande.

Folk som är i vägen.

Folk som inte vet vad blinkers är.

Smack-tards som tar med en surfplatta på semestern och använder den som kamera.

Jag antar att jag i allmänhet ogillar människor.

Edit: tillägg & formulering.

Smack-tard: Kan för övrigt jämställas med kioskmongo. Eller i mer vardagliga termer kanske inte någon som vill illa men som man stör sig på för att de uppför sig på ett kraftigt irriterande sätt.

Det jag inte kan begripa är... dessa personer skulle aldrig få för sig att i tex matkön, ställa sig bredvid kön, och sen bara "trycka sig in"... och hade de gjort det så hade folk reagerat.

Men av någon jädra anledning så tycker folk att det är "okej" att göra i biltrafiken. Detta innebär att jag måste ligga ½bil-längd bakom framvarande (vilket jag absolut inte vill), annars så trycker sig nån smarttis in. Är vid sådana tillfällen som man önskar man hade ram förstärkt hummer H1. Hade inte ens bromsat utan bara "plogat" tills deras bil försvunnit ut ur filen.

Låter elakt, vet, men Malmös trafik är rent sagt "kill or be killed" som det är nu.

Skrivet av anon183825:

Därför ska man se till att de inte har möjlighet att tränga sig in precis vid avfarten de ska av på.
Jag har vid ett flertal gånger satt stopp för detta i Göteborg och då har idioterna tutat på mig när det är dem som gjort fel och försöka tränga sig in där dem inte ska tränga sig in.

Då får dem helt enkelt ta och köra fel och ta det som en nyttig lärdom att lägga sig i rätt fil från början.

Håller med helt.

Hade en video som verkligen imho visar vad som kan ske, men hittar inte den. Får se om jag hittar den senare ikväll.

Permalänk
Medlem

Var och klippte mig och köpte då lite hårprodukter, som jag såklart glömde kvar på restaurangen jag åt på efteråt... Är dock lite för krångligt att åka dit bara för att hämta dem då jag var i en annan stad, får väl ta och köpa samma produkter i centrum där jag bor. x)
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Paddanx:

Tyvärr får jag säga att du är inte ensam... är själv föräldralös sedan 2 år tillbaka som 34-åring idag. Är tufft, det kan hålla med om. Men förhoppningsvis så har du annan släkt att få bättre kontakt med, något som skett i mitt fall. Finns alltid någon mer som mister en syster eller ett syskon (då ref till din mor) och dessa nära släktingar får du ta vara på.

Än dock så låter det inte som det är helt över, så spendera så mycket tid du kan med henne och glöm inte säga hur mycket hon betyder för dig... varje gång du får chansen

Ja, det är riktigt konstigt att inte ha några föräldrar. Hade blivit en vana att ringa och prata med morsan varje helg och det är väldigt märkligt att det inte går längre. Har ju i alla fall syskon så man är ju inte helt ensam i det.

Hon gick bort för snart två veckor sen. Var där när det hände och det är bra, tror jag. Kanske lättare att bearbeta och förstå det om man är med. Fick säga det jag ville ha sagt.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

Skulle köpa en dator på blocket. Förde över pengar. Tar ju två dagar att föra över. Under tiden säljer han till sin kompis, ska föra över pengar tillbaka till mig.....känner mig blåst!

Visa signatur

| i5 2500k @4.3GHz | Noctua NH-D14
| Asus p8p67-m PRO| 8gb Corsair Vengance LP
| GTX 780 | Samsung 840 120gb| FD Define mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Ja, det är riktigt konstigt att inte ha några föräldrar. Hade blivit en vana att ringa och prata med morsan varje helg och det är väldigt märkligt att det inte går längre. Har ju i alla fall syskon så man är ju inte helt ensam i det.

Hon gick bort för snart två veckor sen. Var där när det hände och det är bra, tror jag. Kanske lättare att bearbeta och förstå det om man är med. Fick säga det jag ville ha sagt.

Beklagar sorgen.

Men som du säger, det är bra att du var på plats. Själv så hade jag tagit dagen innan och syrran och syskon var på plats när min mor somna in. Du ska dock se man ofta får mer kontakt med sin kringgående släkt, när allt lägger sig. Det svåra är sen att bibehålla den kontakten, men det är det värt att försöka göra.

Hoppas allt reder sig, och vill du prata så är jag ett PM bort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon183825:

Därför ska man se till att de inte har möjlighet att tränga sig in precis vid avfarten de ska av på.
Jag har vid ett flertal gånger satt stopp för detta i Göteborg och då har idioterna tutat på mig när det är dem som gjort fel och försöka tränga sig in där dem inte ska tränga sig in.

Då får dem helt enkelt ta och köra fel och ta det som en nyttig lärdom att lägga sig i rätt fil från början.

Inte för att vara taskig, men det är personer som dig som orsakar olyckor på vägarna. Ja visst, det de gör är fel och kan vara störande men man ska vara hjälpsam i trafiken. Orka bry sig att en eller två bilar tränger sig in i kön. Och just nu är du på samma nivå som de. Det var en person som körde i en buss/taxi fil, han var på väg till sjukhuset med sin gravida fru som skulle föda och en taxi chaufför blev irriterad pga att en personbil körde på buss/taxi fil att han försökte preja ut de.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Var och klippte mig och köpte då lite hårprodukter, som jag såklart glömde kvar på restaurangen jag åt på efteråt... Är dock lite för krångligt att åka dit bara för att hämta dem då jag var i en annan stad, får väl ta och köpa samma produkter i centrum där jag bor. x)
Skickades från m.sweclockers.com

Kan faktiskt rekomendera Nordicfeel.se haft lite reor å kampanjer på diverse å frifrakt

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Började med att träna igen i måndags efter två månaders slackande, körde på som vanligt. Men tog i för mycket och nu har jag världens jävla träningsvärk och kan knappt stå rakt för musklerna gör så förbannat ont. Lär ju inte kunna träna något denna veckan.. att man aldrig lär sig..

Visa signatur

.:[Main System - Chassi: Fractal Design Define R2 XL - Moderkort: TUF Z370-PLUS GAMING - CPU: Intel i5-8600K - RAM: Corsair Vengeance 2133mhz 8GB x2 - GFX: Nvidia GeForce GTX 1080]:.
Citera för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Paddanx:

Beklagar sorgen.

Men som du säger, det är bra att du var på plats. Själv så hade jag tagit dagen innan och syrran och syskon var på plats när min mor somna in. Du ska dock se man ofta får mer kontakt med sin kringgående släkt, när allt lägger sig. Det svåra är sen att bibehålla den kontakten, men det är det värt att försöka göra.

Hoppas allt reder sig, och vill du prata så är jag ett PM bort.

Tackar. Jo, det där med kontakten är ju lite knepigt. Mamma var ju alltid lite av en knutpunkt. Det blir nog bra i slutändan. Det som har hänt är ju en del av livet. Man föds, man lever och sen dör man.

Skrivet av xamber:

Började med att träna igen i måndags efter två månaders slackande, körde på som vanligt. Men tog i för mycket och nu har jag världens jävla träningsvärk och kan knappt stå rakt för musklerna gör så förbannat ont. Lär ju inte kunna träna något denna veckan.. att man aldrig lär sig..

Träningsvärk är ju rätt så skönt men kanske inte så skönt om man inte kan stå för att det gör så ont. Blev styrketräning och promenad för mig idag. Segt bara att det är så kallt att man inte har lust att ge sig ut på löptur men ska satsa mer på styrketräningen istället nu när det är kallt.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Tackar. Jo, det där med kontakten är ju lite knepigt. Mamma var ju alltid lite av en knutpunkt. Det blir nog bra i slutändan. Det som har hänt är ju en del av livet. Man föds, man lever och sen dör man.

Det enda sanna i levet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xamber:

Började med att träna igen i måndags efter två månaders slackande, körde på som vanligt. Men tog i för mycket och nu har jag världens jävla träningsvärk och kan knappt stå rakt för musklerna gör så förbannat ont. Lär ju inte kunna träna något denna veckan.. att man aldrig lär sig..

Känner igen mig mycket väl i utmattningen, dock så tränar jag regelbundet men får ändå världens träningsvärk oberoende av stretching. Är det utgång till klubben på en fredag måste jag träna ben senast tisdag annars kommer jag inte kunna röra mig på dansgolvet. Är mer eller mindre funktionshindrad minst två dagar i veckan tack vare mina benpass, men fina lår har jag!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Fan nervöst, första dagen imorgon på nya kneget.
Skönt att min finska kom till nytta iaf.

ODJBO.....kaffe.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Lego Master

Rent generellt bara...
Varför finns det folk? Varför envisas så jävla många med att vara idioter, och VARFÖR envisas dom här jävlarna med att vara i närheten av mig?

Så. Nu känns det bättre.

Och ja, som så mycket annat i den här tråden handlar det om trafikbeteende.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Rocket Blast stänger ner vid årsslutet.
Tråkigt.

https://www.rocketblast.com/

Permalänk
Skrivet av pung3n:

Skulle köpa en dator på blocket. Förde över pengar. Tar ju två dagar att föra över. Under tiden säljer han till sin kompis, ska föra över pengar tillbaka till mig.....känner mig blåst!

Fick du tillbaka pengarna?

Permalänk
Skäggig legend

Kommer hem, kärringen ska dra på AW med jobbet, skönt... hemma själv utan hennes jävla tjat med en kall och pizza. Awesome.

Hon ringer: KAN DU HÄMTA MIG OCH KÖRA MIN TILL KROGEN?
Jag: Nej, jag dricker en kall.
Hon: Du kan inte kompromissa!!
Jag: Vad menar du? oO
Hon: JA?! Du dricker ju öl?!
Jag: Ja? Jag kom hem och ska chilla framför tvn med en kall?

Hon slänger på luren. -jahapp... då förstörde hon min kväll också. Förstod ingenting av samtalet heller.. kompromiss har ingenting med ämnet att göra. lol.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Kommer hem, kärringen ska dra på AW med jobbet, skönt... hemma själv utan hennes jävla tjat med en kall och pizza. Awesome.

Hon ringer: KAN DU HÄMTA MIG OCH KÖRA MIN TILL KROGEN?
Jag: Nej, jag dricker en kall.
Hon: Du kan inte kompromissa!!
Jag: Vad menar du? oO
Hon: JA?! Du dricker ju öl?!
Jag: Ja? Jag kom hem och ska chilla framför tvn med en kall?

Hon slänger på luren. -jahapp... då förstörde hon min kväll också. Förstod ingenting av samtalet heller.. kompromiss har ingenting med ämnet att göra. lol.

Låter som ni borde gå skilda vägar om ni är så trötta på varandra

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Låter som ni borde gå skilda vägar om ni är så trötta på varandra

Det gjorde de ju.. men hon behövde ändå skjuts

@XHI jag förstår inte exakt heller, men hon tänkte väl att du kunde köra henne + andra till krogen, där hon fick svaret nej för att du själv dricker. Tror inte det framgick att du redan var alkoholpåverkad och därför inte fick köra (lagligt), utan att du medvetet vägrade för att du skulle "...". Förhoppningsvis enkelt missförstånd.

Förklara att du hade gärna kört henne, men du kunde inte köra när hon ringde och att hon får fråga i lite tidigare nästa gång så löser det sig.

Permalänk
Inaktiv

Är skittrött på att varje dag läsa om tiggare och asylsökande.. Har i stort sett lagt ner min rutin med tidningsläsandet på morgonen..

Det bästa av allt är iaf att kaffet smakar lika underbart varje morgon.. Zoegas for life!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

Fick du tillbaka pengarna?

Jupp! Så nu är jag glad igen!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| i5 2500k @4.3GHz | Noctua NH-D14
| Asus p8p67-m PRO| 8gb Corsair Vengance LP
| GTX 780 | Samsung 840 120gb| FD Define mini

Permalänk
Skrivet av pung3n:

Jupp! Så nu är jag glad igen!

Skickades från m.sweclockers.com

Skönt att höra!

Permalänk
Medlem

Känner mig lite kluven just nu, vet inte vad jag ska göra. Jag går andra året på en civilingenjörsutbildning och jag tycker inte det är speciellt kul. Förra året hade jag ingen rolig kurs och det ser inte ut att komma någon rolig kurs nu i tvåan heller. Jag tycker matte och programmering är tråkigt, men ändå pluggar jag medieteknik som verkar vara typ 30% matte och 70% programmering. Jag har aldrig haft någon riktig motivation till att plugga men jag har haft tur att klara mig rätt bra ändå eftersom jag är relativt intelligent och lättlärd. Börjar dock fundera på om detta verkligen är vad jag vill hålla på med? Jag känner att jag borde ha programmerat tillräckligt mycket nu för att veta om jag faktiskt tycker om det eller inte, och jag känner inget direkt intresse för det.

Det jag brinner för här i livet är träningen och senaste året så har den nästan haft högre prioritet än plugget. Jag ser fram emot varje träningspass och jag har alltid kul på gymmet, oavsett hur grisiga och långa passen än är. Jag tror aldrig jag har sett fram emot en skoldag sen jag började plugga på universitet och just nu känns det bara som något jag tragglar mig igenom för att få studiebidrag och billig bostad under tiden som jag ägnar mig åt det jag faktiskt brinner för - träningen.

Men vet inte vad jag skulle göra om jag hoppar av utbildningen. Jag kan ju inte leva på att träna. Träningen kommer inte ge mig mat på bordet eller någonstans att bo. Jag skulle ju kunna flytta hem till föräldrarna, dom har ett rum ledigt i lägenheten, jag är bara 20 år gammal och dom skulle inte ha något emot det förutsatt att jag betalade min egen mat samt hjälpte till lite hemma (vilket jag inte har något emot att göra). Behöver ändå en inkomstkälla förr eller senare för att ha råd med maten och förr eller senare kunna fixa eget boende. Men ska jag då jobba på typ konsum eller på något lager, det är inte heller speciellt kul men jag kan ju åtminstone hålla på med träningen och jag drar in pengar vilket alltid är trevligt.

Eller så skulle jag kunna lägga lite pengar på att utbilda mig till PT, fast gissar på att det är svårt att få jobb som PT, speciellt om man är nyexaminerad och inte har några övriga träningsmeriter.

Det är svårt det här... Får nog ta och fundera lite mer på det samt diskutera med föräldrarna när jag åker hem över jul. Ser inte riktigt hur jag skulle orka ta mig igenom fyra år till av civilingenjörsstudier om jag inte ens är intresserad av det jag pluggar.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XHI:

Kommer hem, kärringen ska dra på AW med jobbet, skönt... hemma själv utan hennes jävla tjat med en kall och pizza. Awesome.

Hon ringer: KAN DU HÄMTA MIG OCH KÖRA MIN TILL KROGEN?
Jag: Nej, jag dricker en kall.
Hon: Du kan inte kompromissa!!
Jag: Vad menar du? oO
Hon: JA?! Du dricker ju öl?!
Jag: Ja? Jag kom hem och ska chilla framför tvn med en kall?

Hon slänger på luren. -jahapp... då förstörde hon min kväll också. Förstod ingenting av samtalet heller.. kompromiss har ingenting med ämnet att göra. lol.

Att hon blev arg på dig kan ha handlat om någonting helt annat. Måste inte ens vara du som var anledningen till att hon blev arg. Dom är konstiga ibland dom där fruntimren.

Skrivet av MickeMM:

Är skittrött på att varje dag läsa om tiggare och asylsökande.. Har i stort sett lagt ner min rutin med tidningsläsandet på morgonen..

Det bästa av allt är iaf att kaffet smakar lika underbart varje morgon.. Zoegas for life!

Ja, kaffe är bra. Körde Zoega själv ett tag men sen så köpte jag Löfbergs lila och kom fram till att det var bättre.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av MickeMM:

Är skittrött på att varje dag läsa om tiggare och asylsökande.. Har i stort sett lagt ner min rutin med tidningsläsandet på morgonen..

Det bästa av allt är iaf att kaffet smakar lika underbart varje morgon.. Zoegas for life!

Jag la ner att läsa nyheterna för ett tag sedan.
Blir bara irriterad av skiten.

Börja dagen med att läsa om samma skit o elände som flyktingar, mord här och där piggar knappast upp en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Jag la ner att läsa nyheterna för ett tag sedan.
Blir bara irriterad av skiten.

Börja dagen med att läsa om samma skit o elände som flyktingar, mord här och där piggar knappast upp en.

Ja verkligen, allt man nånsin hör är hur jäkligt allt är. Ibland har jag funderat på om man inte vore gladare om man bodde i en stuga off grid i typ Alaska och bara skötte sitt men då måste man vuxit upp där för att klara det hehe. Iaf om man ska leva på eget fångat osv. Hårt liv men kanske vore man gladare i själen eller vad man ska säga.

Min världsbild blir bara allt mer negativ med åren dessvärre. Dåligt för ambition och motivation för dom sänks i samma veva..
Tur man har spel och serier så man kan fantisera sig iväg..