Permalänk
Medlem

Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-Box"

Välkommen till mitt lite sena galleri för min variant på DH-hylla. Detta projekt gjordes egentligen till DHW14 men jag fick inga bilder från DH den gången.

För dig som vill kika in på projekttråden så kan du hoppa över till den här.

Besök galleriet här

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Helvete, det var ingen dum ide att kunna låsa in sina prylar i en sån låda!
Fantastiskt!

De gånger jag var på dh mellan DHS 2001 och DHW 2008 så hade jag bara en liten hylla som fick upp skärmen 10 cm och fick plats med att skyffa undan lite prylar...

Men problemen med (iaf rapporterade) stölder började runtikring jag slutade åka till DreamHack..

Men detta var ju genialiskt

5 av 5!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvillen:

Helvete, det var ingen dum ide att kunna låsa in sina prylar i en sån låda!
Fantastiskt!

De gånger jag var på dh mellan DHS 2001 och DHW 2008 så hade jag bara en liten hylla som fick upp skärmen 10 cm och fick plats med att skyffa undan lite prylar...

Men problemen med (iaf rapporterade) stölder började runtikring jag slutade åka till DreamHack..

Men detta var ju genialiskt

5 av 5!

Tack som fan, bästa kommentaren jag fått!

Jag måste säga att det kändes väldigt skönt att kunna trycka in sina prylar, låsa och gå och lägga sig i lugn och ro. Tyvärr så verkar stöldbekymret vara konstant numera.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Jag har alltid varit lite skeptisk mot hyllor, men det här är ju skitsmart! Kommer nog stjäla din idé och bygga en egen

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taunka:

Jag har alltid varit lite skeptisk mot hyllor, men det här är ju skitsmart! Kommer nog stjäla din idé och bygga en egen

Tack och klart du skall göra det, piratkopiera helt skamlöst! Delad glädje är ju dubbel glädje.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Helt fantastiskt bra och utförlig byggbeskrivning!!!!!
Jag gör som du skriver och kommer piratkopiera dig, helt skamlöst

En liten sak jag funderar på och som novis på deltagandet i DH. (Sonen skall vara med i år)
Hur får man hyllan att stå kvar om man inte får skruva fast den. Såg att det fanns en lösning som kallades "vinkeljärnslösning". Tyvärr går inte den länken att öppna, så jag ville bara kolla om du kunde förklara denna lite grann. Såg att det var några röda markeringar på framsidan av hyllan, men som sagt, jag fattade inte riktigt hur de funkar.

Tack!!!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaggeJ:

Helt fantastiskt bra och utförlig byggbeskrivning!!!!!
Jag gör som du skriver och kommer piratkopiera dig, helt skamlöst

En liten sak jag funderar på och som novis på deltagandet i DH. (Sonen skall vara med i år)
Hur får man hyllan att stå kvar om man inte får skruva fast den. Såg att det fanns en lösning som kallades "vinkeljärnslösning". Tyvärr går inte den länken att öppna, så jag ville bara kolla om du kunde förklara denna lite grann. Såg att det var några röda markeringar på framsidan av hyllan, men som sagt, jag fattade inte riktigt hur de funkar.

Tack!!!!!

Vad kul att du uppskattar min låda! Jag skall försöka förklara fästet efter bästa förmåga, ledsen att det var en gammal länk.

Den röda pricken du ser i framkant är en plastplugg, där skruvar jag fast ett vinkeljärn så att ena änden är lodrät och andra svänger in under skivan.

Jag har dessutom samma möjlighet på kortändarna och pillar då ned vinkeljärnen mellan skivorna så jag kan skruva fast den delen som sticker upp.

Säg till om det är obegripligt så fixar jag bilder! 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaggeJ:

Helt fantastiskt bra och utförlig byggbeskrivning!!!!!
Jag gör som du skriver och kommer piratkopiera dig, helt skamlöst

En liten sak jag funderar på och som novis på deltagandet i DH. (Sonen skall vara med i år)
Hur får man hyllan att stå kvar om man inte får skruva fast den. Såg att det fanns en lösning som kallades "vinkeljärnslösning". Tyvärr går inte den länken att öppna, så jag ville bara kolla om du kunde förklara denna lite grann. Såg att det var några röda markeringar på framsidan av hyllan, men som sagt, jag fattade inte riktigt hur de funkar.

Tack!!!!!

Mina Paint skills är kanske inte dom bästa men det underlättar förhoppningsvis lite i alla fall.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik-W:

Mina Paint skills är kanske inte dom bästa men det underlättar förhoppningsvis lite i alla fall.

http://i.imgur.com/RvW3COf.png

Okej, då är jag med på funktionen. Tack för beskrivningen.
Då jag själv inte varit på dreamhack är det svårt att få grepp om hur "borden" ser ut. Men om jag fattade det hela på din andra beskrivning av vinkeljärnen på sidorna, antar jag att det är någon form av skarv mellan bordsskivorna som du utnyttjat. Jag hoppas jag får följa med in när lådan skall riggas så kanske jag kan hjälpa grabben när jag ser "problemen"

Många tack för alla smarta lösningar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaggeJ:

Okej, då är jag med på funktionen. Tack för beskrivningen.
Då jag själv inte varit på dreamhack är det svårt att få grepp om hur "borden" ser ut. Men om jag fattade det hela på din andra beskrivning av vinkeljärnen på sidorna, antar jag att det är någon form av skarv mellan bordsskivorna som du utnyttjat. Jag hoppas jag får följa med in när lådan skall riggas så kanske jag kan hjälpa grabben när jag ser "problemen"

Många tack för alla smarta lösningar!

Varsågod, hoppas allt går bra!

Det är tre platser på varje skiva så om du hamnar mitt på en skiva (på seatmap:en kan du räkna fram hur er plats är) så finns bara framkanten att haka fast i. Då kan man använda mattejp (eller annan dubbelhäftande tejp) i bakkanten av lådan också.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik-W:

Varsågod, hoppas allt går bra!

Det är tre platser på varje skiva så om du hamnar mitt på en skiva (på seatmap:en kan du räkna fram hur er plats är) så finns bara framkanten att haka fast i. Då kan man använda mattejp (eller annan dubbelhäftande tejp) i bakkanten av lådan också.

Återigen tack för all nyttig info. Tror att jag börjar få kläm på det nu.
Nu återstår bara att konstruera en "skyddshuv" för själva datorn
Skönt med lite hjärngympa
Tack!!!