Byta sladd på ett Headset?

Permalänk

Byta sladd på ett Headset?

Hej, mitt Hyperx cloud gick söder igår då sladden gick av och då undrade jag om man kan byta sladd för allt annat på headsetet funkade perfekt. Tacksam för svar

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har sladden lossnat från kåpan? Då är det bara att öppna upp headsetet och löda tillbaka trådarna. Lite detektivarbete för att ta reda på vilken tråd som ska var men det är inget avancerat.

Permalänk
Skrivet av Micke323:

Har sladden lossnat från kåpan? Då är det bara att öppna upp headsetet och löda tillbaka trådarna. Lite detektivarbete för att ta reda på vilken tråd som ska var men det är inget avancerat.

Nej sladden hade trasslat I hop sig väldigt mycket så att man började se wiren så när jag skulle försöka otrassla sladden så gick den av på typ mitten

Visa signatur
Permalänk

finns det sladd att köpa?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@DennisMine:
Det var ju sämre. Eftersom sladden är bortom räddning men headsetet fortfarande är bra och antagligen fungerar hade jag bytt sladden. Att försöka hitta en färdig sladd hade jag nog inte lagt någon större tid på (möjligtvis på EBay), istället hade jag gått till Elgiganten, Biltema, Kjell eller liknande och köpt billigast möjliga stereoheadset och slaktat det i jakt på sladden. Sedan är det bara att ta fram multimetern för att ta reda på viken tråd som ska vart.

Permalänk
Medlem

Löda eller köpa en ny sladd! Om det är förlängningssladden du menar så finns dem på EBay!

Permalänk
Medlem

Företag brukar vara ganska snälla med RMAs nuförtiden, så hör av dig till HyperX först och se om dom kan göra något.

Permalänk

@tudz @ktmmax @Micke323

Jag har hört att grunden till Hyperx cloud och Qpad qh-90 är Takstar Pro 80 så skulle man inte då kunna göra ett sånt här mod (http://www.head-fi.org/t/715176/diy-takstar-pro-80-removable-...) eller blir mikrofonen ett problem?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Går att löda ihop kablarna och täcka med krympslang, men det kan vara rätt marigt.