Call of Duty Black Ops 3 tråden

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

har ni kollat om det är samma när ni kör HC? För jag har inga sådana problem, någon gång per dag tappar hela servern connection till alla men som sagt ovanligt.

Har funkat ganska okej nu för mig efter jag gjorde mitt inlägg, men innan var det ospelbart. Kör inte i regel HC, men jag ska försöka komma ihåg att kolla om fenomenet återskapas även imorgon.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem

black ops 1 var och förbli den bästa i serien

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireRed:

@DOGE: Du låser fpsen ingame inga konstigheter.
Skickar en friend request är gärna med och lirar lite
edit: Hoppsan vi var visst redan vänner på steam.

Jo jag insåg detta när jag väl fått ner alla 47GB spel.

Yup, säkert sedan black ops 2 back in the days.

Permalänk
Medlem

Sitter på en i5a. 8gb ram och gtx 960. kan inte starta spelet. Det ända som händer är detta: https://gyazo.com/ed5bb56ef9df755050d7e6c54c4d138b
Sedan står det bara game running i en minut tills jag kan göra om samma process.

Har provat attt verifiera game cache men det fungerade inte. Har provat att köra både steam och cod som admin vilket inte heller fungerade.

Snälla, hjälp mig.

Permalänk
Medlem

Någon som kan berätta hur pass bra SP-läget är? bra story etc? Är helt ointresserad av MP.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

SP ska vara riktigt kort vad jag hört! 6 timmar ryktas det! xD

Skulle nog säga att man köper COD för mp enbart men det är bara jag! xD

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk

Någon som vet om detta cod stödjer 21:9 aspect ratio? Det enda innan som gjort det har varit MW2 i windowed mode..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av waspen123:

Någon som vet om detta cod stödjer 21:9 aspect ratio? Det enda innan som gjort det har varit MW2 i windowed mode..

Skickades från m.sweclockers.com

Fungerar utan problem för mig

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Någon som kan berätta hur pass bra SP-läget är? bra story etc? Är helt ointresserad av MP.

Känns som en action b-rulle där du har huvudrollen. Känns CoD helt enkelt. Prestandan var inget att hurra över.

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qrush:

Känns som en action b-rulle där du har huvudrollen. Känns CoD helt enkelt. Prestandan var inget att hurra över.

Fast känns det som en bra b-rulle eller dålig Kommer ihåg att SP i MW1 och 2 var fantastikt bra, likadant med BLOPS 1.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Blev en refund för mig idag! Spelet är roligt men är så mkt dom kunde göra bättre! Kommer tröttna på detta lir känner jag!

Får spela GTA ett tag till! xD

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Fast känns det som en bra b-rulle eller dålig Kommer ihåg att SP i MW1 och 2 var fantastikt bra, likadant med BLOPS 1.

jag körde SP på min xbox One, måste säga att jag gillar storyn. visst, den är cheesy som varje CoD story är men storyn är invecklad och faktiskt kul. man blir intresserad och undrar vad som kommer hända efter man klarat ett mission. värt att spela SP om du redan äger BO3.

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaktwo:

Blev en refund för mig idag! Spelet är roligt men är så mkt dom kunde göra bättre! Kommer tröttna på detta lir känner jag!

Får spela GTA ett tag till! xD

Så pass, själv tycker jag det är riktigt bra då det känns som att det är det första COD som kan ersätta BO2 som jag annars har som GOTO när jag vill lira lite, det enda problemet är dock att mapsen bara är OK, inte någon som direkt är super tyvärr.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Denwen:

Sitter på en i5a. 8gb ram och gtx 960. kan inte starta spelet. Det ända som händer är detta: https://gyazo.com/ed5bb56ef9df755050d7e6c54c4d138b
Sedan står det bara game running i en minut tills jag kan göra om samma process.

Har provat attt verifiera game cache men det fungerade inte. Har provat att köra både steam och cod som admin vilket inte heller fungerade.

Snälla, hjälp mig.

Tror det kan vara som det var för min kompis. Han saknade mfplat.dll och då uppstod detta problem. Han hittade lösningen via steams diskussionsforum, sök där på mfplat.dll. Hoppas det löser sig.

Visa signatur

Intel core i7 8700k - ASUS Gtx 1080ti 11GB Strix gaming - Corsair 3000MHz DDR4 16 Gb - EVGA Supernova G2 750w - Fractal Design Define S - Samsung 850 evo 500 Gb - Asus TUF Z370 Plus-Gaming - W10 Home - Asus PG279Q - Mionix Naos 8000 - Gigabite Osmium Aivia (MX Red) - Beyerdynamic dt990 250ohm - Philips Fidelio X2 -Massdrop Minimic - Modmic 4.0 - Odac+O2.

Permalänk
Medlem

Måste fråga då det är många som även spelar cs. Hur är er sens i BO3 jämfört med csgo?

Jag kör relativt hög sens i cs (900dpi, 1.0 ingame o 7 i Windows). Men kan inte bestämma mig för vad som är lagom i cod. Jag var riktigt vass på BO2 men hade då galet hög sens om man jämför med dagsläget, det kanske är rätt väg trots allt?

Jag kan panga hyfsat stabilt men så fort det flyger en h8ermaker runt hörnet så känns det som högre sens vore önskvärt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Fast känns det som en bra b-rulle eller dålig Kommer ihåg att SP i MW1 och 2 var fantastikt bra, likadant med BLOPS 1.

Gillade faktiskt Blops1 och MW1/2 bättre än det här. Man kan spela hela kampanjen i COOP, det blir nog mycket roligare då.

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Måste fråga då det är många som även spelar cs. Hur är er sens i BO3 jämfört med csgo?

Jag kör relativt hög sens i cs (900dpi, 1.0 ingame o 7 i Windows). Men kan inte bestämma mig för vad som är lagom i cod. Jag var riktigt vass på BO2 men hade då galet hög sens om man jämför med dagsläget, det kanske är rätt väg trots allt?

Jag kan panga hyfsat stabilt men så fort det flyger en h8ermaker runt hörnet så känns det som högre sens vore önskvärt.

Skickades från m.sweclockers.com

Min sens är lägre än i både BO2 och CS:GO, det är något med sensen, slagit av all acc men mmm något är det så har faktiskt lite samma problem för ibland känns det jätte exakt, andra gånger trögt och sedan vissa blir det extremt känsligt och shiftningarna känns som att de kan komma och gå även under match

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

@Ferrat
Hmm får prova mig fram helt enkelt.

Måste finnas fler än de två som addat mig som spelar BO3 här på sweclockers?
Så adda på så kan vi lira ikväll, inga irl-polare som nappat tyvärr. De lirar Fallout eller håller fast vid cs.
http://steamcommunity.com/id/jonathansvahn

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

@Ferrat
Hmm får prova mig fram helt enkelt.

Måste finnas fler än de två som addat mig som spelar BO3 här på sweclockers?
Så adda på så kan vi lira ikväll, inga irl-polare som nappat tyvärr. De lirar Fallout eller håller fast vid cs.
http://steamcommunity.com/id/jonathansvahn

Tyvärr inte inne kväll men adda mig (länk finns ovan) och som jag nämner där med, planerar gärna in någon zombie run med om folk har lust

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Så pass, själv tycker jag det är riktigt bra då det känns som att det är det första COD som kan ersätta BO2 som jag annars har som GOTO när jag vill lira lite, det enda problemet är dock att mapsen bara är OK, inte någon som direkt är super tyvärr.

Fick tyvärr inte pengarna tillbaka!
Dels för att jag inte spelar detta spel är att jag tyckte jag kunde aima riktigt bra ett tag men dagen efter hade både jag och brodern jättesvårt att aima! Vet ej vad det är!

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk

Det känns som det är väldigt mycket input lag på PC även fast man har stabil 160-180FPS. :/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vangen:

Plattformar: PC, PS4 och Xbox One. (PS3 och 360, fast ej utvecklat av Treyarch och ingen påverkan på current gen)

Releasedatum: 6 November

http://www.hdwallpapers.in/walls/call_of_duty_black_ops_iii-wide.jpg
https://www.youtube.com/watch?v=58Pspqx0XGs

https://www.youtube.com/watch?v=Tpm1yk3enzY

Är det här jag ska skriva för att det ska bli som ett svar i tråden?

Iaf, undrar om någon av er spelar med sli i detta spel?

Visa signatur

Cooler Master Cosmos II - Intel i7 5960X - Cooler Master Nepton 240M - Msi X99 Gaming 9 AC - 2 st Msi Geforce GTX 980 Gaming SLi - BenQ XL2730Z 2560x1440 144hz Freesync - Steelseries Sensie Raw Rubberized - Cooler Master CM Storm QuickFire TK MX Red - Cooler Master CM Storm Swift-RX Extra Large

Permalänk
Medlem
Skrivet av Makaveli1:

Det känns som det är väldigt mycket input lag på PC även fast man har stabil 160-180FPS. :/

Testa låsa fps till skärmrefresh det har funkat för mig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

Testa låsa fps till skärmrefresh det har funkat för mig

Skickades från m.sweclockers.com

Testade det men kände ingen skillnad, Tror det är jag som inbillar mig mest eftersom jag är van med 1280x960 på CS.

Lite olika mot 1920x1080 på cod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Makaveli1:

Testade det men kände ingen skillnad, Tror det är jag som inbillar mig mest eftersom jag är van med 1280x960 på CS.

Lite olika mot 1920x1080 på cod

Haha, mjo testa även sync every frame tillsammans med den inställningen men jo är nog en vanesak med, jag slog även på filtering till medium istället för låg men kan vara pseudo.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

Kul spel so far men när kommer en avskalad variant, allt onödigt bortplockat. Filmer, dösnack. På den gamla tiden kunde man välja bort det vid installation. Red alert t.ex.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

Klarar min dator av att köra Black Ops 3?

http://i.imgur.com/6KMsxXT.png

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benham20:

Klarar min dator av att köra Black Ops 3?

http://i.imgur.com/6KMsxXT.png

Ja, jag har 2500k + 280x o köra medium/low med decent fps. Inget att skryta med men det funkar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Kul spel so far men när kommer en avskalad variant, allt onödigt bortplockat. Filmer, dösnack. På den gamla tiden kunde man välja bort det vid installation. Red alert t.ex.

Du kan göra det nu med, i steam gå in i spelets settings och på nedladdningsbart material kan du välja bort singel player, zombie mm

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Patchnotes, nerfat v mp, haymaker, gorgon o andra vapen samt buffat några.
http://charlieintel.com/2015/11/13/new-game-settings-update-f...