Permalänk

Jag skulle nog översätta det inlägget till att det är ett skin han är ute efter och vill ha den bilden på bilen.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasHoffa:

@Viradise: Jag får inte mina mods att fundera bara dom som jag har lagt in i mappen mods och sen Promods där är kartor och bilder på broar och sånt men mina lastbils mods funkar inte. Det är det jag vill ha hjälp med i första hand.

Och sen om någon kan hjälpa mig så jag kan få den bilden som jag la ut. Så jag får en fungerade mods så jag kan använda den till min lastbil

Först kollar du:
-Är moddet kompatibelt med din nuvarande version av Euro Truck Simulator 2.
-Har jag extraherat alla mods korrekt i mod mappen
-Saknas det någon del av moddet
-Har jag aktiverat alla mods i spelet
-Finns det några andra mods som kan skapa konflikter mellan ett eller flera mods (dvs, få ett mod att inte fungerar korrekt eller över huvud taget)

Lastbils skinnet är lite med komplex än att bara klistra in. Jag har ingen erfarenhet av att modda över huvud taget så tyvärr kan jag inte hjälpa dig med det.

Väldigt konstig röst i videon, men den visar det du behöver göra för att installera ett mod korrekt:
https://www.youtube.com/watch?v=edETKKiiA7M

Om det är just ProMods som du har problem med, och du inte kan lösa med hjälp utav mina steg som jag skrev ovanför, logga in på ProMods egna forum och skriv ett inlägg där. Jag rekommenderar att du skriver på engelska för då får du flest svar!
http://www.promods.net/

Permalänk
Medlem

Finns det något bra ställe att ladda ner något demo av det här spelet? Hittade några sidor men bara fått ner någon liten fil

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Finns det något bra ställe att ladda ner något demo av det här spelet? Hittade några sidor men bara fått ner någon liten fil

http://www.scssoft.com/eurotrucksimulator2.php

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viradise:

Först kollar du:
-Är moddet kompatibelt med din nuvarande version av Euro Truck Simulator 2.
-Har jag extraherat alla mods korrekt i mod mappen
-Saknas det någon del av moddet
-Har jag aktiverat alla mods i spelet
-Finns det några andra mods som kan skapa konflikter mellan ett eller flera mods (dvs, få ett mod att inte fungerar korrekt eller över huvud taget)

Lastbils skinnet är lite med komplex än att bara klistra in. Jag har ingen erfarenhet av att modda över huvud taget så tyvärr kan jag inte hjälpa dig med det.

Väldigt konstig röst i videon, men den visar det du behöver göra för att installera ett mod korrekt:
https://www.youtube.com/watch?v=edETKKiiA7M

Om det är just ProMods som du har problem med, och du inte kan lösa med hjälp utav mina steg som jag skrev ovanför, logga in på ProMods egna forum och skriv ett inlägg där. Jag rekommenderar att du skriver på engelska för då får du flest svar!
http://www.promods.net/

Är det vår älskade skärmläsare? xD <3

Permalänk
Medlem

Tack då får det bli ett test av detta spel imorgon

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av vrmlnd:

Är det vår älskade skärmläsare? xD <3

Hahah något i den stilen

Permalänk
Medlem

Ohoj alla chaufförer!
Hur fixar man gps texten/siffrorna så de ligger exakt där uppe? har sätt att några har de så, men har aldrig veta hur man gör och sen hur gör man spegeln mindre? Någon som vet?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Skrivet av DJ-SAAB:

Ohoj alla chaufförer!
Hur fixar man gps texten/siffrorna så de ligger exakt där uppe? har sätt att några har de så, men har aldrig veta hur man gör och sen hur gör man spegeln mindre? Någon som vet?

Tror att det är denna modden. http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=34&t=157951

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk

Jag får väl bjuda på några bilder på senaste kreationen.

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt. Vill du så får du gärna fixa en länk till den så man kan ladda hem den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias P:

Tack! Hade hoppas att de funkade till ets2mp trodde inte de skulle spela nån roll. Men ja de funkade iaf till singelplay. Återtack

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Spelar fortfarande bara demoversionen av det här spelet, tyvärr med tangentbord då det verkar minst sagt inte optimalt. Finns det någon inställning man kan göra så man slipper vingla runt som en full ryss efter en törstig morgon? Känns som att om man försöker parera att man kommit lite långt åt en sida så far man ibland iväg åt andra hållet

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Spelar fortfarande bara demoversionen av det här spelet, tyvärr med tangentbord då det verkar minst sagt inte optimalt. Finns det någon inställning man kan göra så man slipper vingla runt som en full ryss efter en törstig morgon? Känns som att om man försöker parera att man kommit lite långt åt en sida så far man ibland iväg åt andra hållet

Du kan testa att köra med musen. Eller en X-box-kontroll om du har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vrmlnd:

Du kan testa att köra med musen. Eller en X-box-kontroll om du har.

Det funkar inte lika bra med en PS3/4 kontroll? Såna har jag, annars får jag prova med musen. Tack för tipset

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Det funkar inte lika bra med en PS3/4 kontroll? Såna har jag, annars får jag prova med musen. Tack för tipset

Jag kör med en PS3-kontroll.
http://forums.pcsx2.net/Thread-XInput-Wrapper-for-DS3-and-Pla...

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Det funkar inte lika bra med en PS3/4 kontroll? Såna har jag, annars får jag prova med musen. Tack för tipset

Jag kör med en PS4 Camo-kontroll och det funkar utmärkt, köpte den ENBART för spel som ETS2 och jag har inte ens ett PS4

Jag installerade inputmapper osv men efter tester på två andra datorer (W8.1/W10) så kan jag bekräfta att en DS4 funkar utan problem med PC även utan extra programvara. Bara plugga i usb-kabeln och ställ in dina kontroller så kan du köra.

Läste dock någonstans om att äldre kontroller inte funkade utan det måste vara en kontroll efter ett visst datum men det kan dels vara skitsnack och dels bara handla om huruvida man behöver inputmapper eller om dom funkar native.

Som sagt, jag har en DS4 Camo inköpt förra veckan och den funkar utan extra program på tre datorer.

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av [TBOC]Razor:

Jag kör med en PS4 Camo-kontroll och det funkar utmärkt, köpte den ENBART för spel som ETS2 och jag har inte ens ett PS4

Jag installerade inputmapper osv men efter tester på två andra datorer (W8.1/W10) så kan jag bekräfta att en DS4 funkar utan problem med PC även utan extra programvara. Bara plugga i usb-kabeln och ställ in dina kontroller så kan du köra.

Läste dock någonstans om att äldre kontroller inte funkade utan det måste vara en kontroll efter ett visst datum men det kan dels vara skitsnack och dels bara handla om huruvida man behöver inputmapper eller om dom funkar native.

Som sagt, jag har en DS4 Camo inköpt förra veckan och den funkar utan extra program på tre datorer.

Pluggade i min DS4 och det verkar ju funka utmärkt. Hur har du mappat knapparna?

Provade även en äldre ratt med pedaler till ps3 och ratten funkade bra men pedalerna verkade döda då inget händer när man trycker på dom, kanske är så enkelt att det saknas drivrutiner men just nu är jag lite nojig över att ladda ner saker då jag idag fick rensa lite adware och annan junk men om någon har koll på drivrutiner så heter den Gamestop steering wheel for ps3

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

Hej alla, tänkte höra om nån här lirar Eastern Express nånting?
Jag körde den mappen förut men dock med en del buggar.
Varken som dom inte uppdaterat den sen oktober förra året eller nått sådant.

Hade gärna sett att den vidareutvecklas och alla buggar åtgärdas men
dom kanske lagt ner den?

Minns att jag körde upp till Murmansk där och fick besöka en hel del
militära anläggningar i underjorden lite här och var runt Ryssland det
var kul faktiskt.

Hade gärna sett lite sånt på andra maps också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pe4r:

Hej alla, tänkte höra om nån här lirar Eastern Express nånting?
Jag körde den mappen förut men dock med en del buggar.
Varken som dom inte uppdaterat den sen oktober förra året eller nått sådant.

Hade gärna sett att den vidareutvecklas och alla buggar åtgärdas men
dom kanske lagt ner den?

Minns att jag körde upp till Murmansk där och fick besöka en hel del
militära anläggningar i underjorden lite här och var runt Ryssland det
var kul faktiskt.

Hade gärna sett lite sånt på andra maps också.

Jag håller med dig. Eastern express - det var tider det. Jag har själv letat efter den, men utan resultat... Jag minns att jag körde vid någon u-båtsanläggning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Pluggade i min DS4 och det verkar ju funka utmärkt. Hur har du mappat knapparna?

Jag kör total vilda västern-mappning på knapparna eftersom jag aldrig har varit någon direkt konsoll-spelare. Jag är alltså inte låst i gamla vanor gällande var gas, broms, styrning etc ska vara utan kan sätta vad jag vill var jag vill, mina val kanske kan verka konstiga för vana "handkontrollslirare" men så här har jag satt det iaf:

Gas på höger trigger.

Broms på vänster trigger, hjälper när man ska bromsa och svänga samtidigt i höga hastigheter eftersom lastbilen helt enkelt välter om man skulle sätta bromsen på en knapp istället för en trigger. Eller får man sänka bromskraften i inställningarna men det minskar ju också bromsprestandan..

Handbroms på höger bumper, används sällan och definitivt inte samtidigt som man gasar så verkar för mig logiskt. Precis som att man lyfter foten från gasen för att bromsa i en riktig bil..

"Ljusvred" på vänster bumper, där man ändrar dom olika ljusinställningarna. Av - positionsljus - halvljus.

Blinkers vänster/höger på vänster/höger d-pad.

Varningsblink d-pad upp.

Helljus d-pad ner.

Kamerakontroll vänster styrspak.

Styrning höger styrspak.

Tuta (vanlig) fyrkant.

Saftblandare på triangel (saftblandarna sitter ju på taket och triangeln pekar upp, verkar logiskt alltså ).

Motorstart på cirkel för elektronisk startknapp i bilar ser ju oftast ut som en cirkel beståande av två pilar, här vinner logiken igen.

Farthållare på x.

That's it, funkar underbart för mig iaf

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av [TBOC]Razor:

Jag kör total vilda västern-mappning på knapparna eftersom jag aldrig har varit någon direkt konsoll-spelare. Jag är alltså inte låst i gamla vanor gällande var gas, broms, styrning etc ska vara utan kan sätta vad jag vill var jag vill, mina val kanske kan verka konstiga för vana "handkontrollslirare" men så här har jag satt det iaf:

Gas på höger trigger.

Broms på vänster trigger, hjälper när man ska bromsa och svänga samtidigt i höga hastigheter eftersom lastbilen helt enkelt välter om man skulle sätta bromsen på en knapp istället för en trigger. Eller får man sänka bromskraften i inställningarna men det minskar ju också bromsprestandan..

Handbroms på höger bumper, används sällan och definitivt inte samtidigt som man gasar så verkar för mig logiskt. Precis som att man lyfter foten från gasen för att bromsa i en riktig bil..

"Ljusvred" på vänster bumper, där man ändrar dom olika ljusinställningarna. Av - positionsljus - halvljus.

Blinkers vänster/höger på vänster/höger d-pad.

Varningsblink d-pad upp.

Helljus d-pad ner.

Kamerakontroll vänster styrspak.

Styrning höger styrspak.

Tuta (vanlig) fyrkant.

Saftblandare på triangel (saftblandarna sitter ju på taket och triangeln pekar upp, verkar logiskt alltså ).

Motorstart på cirkel för elektronisk startknapp i bilar ser ju oftast ut som en cirkel beståande av två pilar, här vinner logiken igen.

Farthållare på x.

That's it, funkar underbart för mig iaf

Verkar ju ganska logiskt

Men saftblandare när används det egentligen

Precis nått nivå 5 så man har väl fortfarande långt kvar innan man är någon kung på det här, tycker fortfarande jag vinglar runt som en gammal ryss ibland men det kanske mest har att göra med att jag har gas, broms och styrning på samma spak och sen verkar det vara skillnad på ekipage också typ att tung last kombinerat med liten motor gör det mera vingligt eller nåt. Mest irriterande är att kameraspaken inte självcentrar om man skulle släppa den utan man måste dra tillbaka den, finns det någon inställning för det?

Hur är det med platser att låsa upp, blir det fler och fler ju längre in i spelet man kommer eller ska man bara ha tur. Har några kvar i England men typ i Tyskland får jag bara två destinationer.

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

Tack vare steams lösning kan man ju alltid nergradera och köra den med det.
Kanske man ska plocka bort scandinavia och testa igen.

Ja jag körde faktiskt en av de senaste versionerna
men det kraschade då jag stod utanför tullen på väg in i Ryssland.
Råd och tips mottages gärna, hade dock Scandinavia aktivt om den är aktiv även efter nergradering.
Going East har jag haft från början då jag köpte spelet.

Skrivet av vrmlnd:

Jag håller med dig. Eastern express - det var tider det. Jag har själv letat efter den, men utan resultat... Jag minns att jag körde vid någon u-båtsanläggning.

Permalänk
Medlem

Tack vare en hel del ADR körningar så har jag snart råd att köpa min första egna lastbil men hur funkar det med egen bil, tjänar man mera per körning så att man snart kommer upp i pengarna man handlat för eller är det värt att frilansa lite till och satsa på att köpa något dyrare på en gång?

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Tack vare en hel del ADR körningar så har jag snart råd att köpa min första egna lastbil men hur funkar det med egen bil, tjänar man mera per körning så att man snart kommer upp i pengarna man handlat för eller är det värt att frilansa lite till och satsa på att köpa något dyrare på en gång?

Du tjänar mycket bättre på att ha egen bil.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FlashTec:

Tack vare en hel del ADR körningar så har jag snart råd att köpa min första egna lastbil men hur funkar det med egen bil, tjänar man mera per körning så att man snart kommer upp i pengarna man handlat för eller är det värt att frilansa lite till och satsa på att köpa något dyrare på en gång?

Hej!

Du tjänar mer på att ha egen lastbil än att köra som anställd, och ett tips är att börja med en lite enklare lastbil (singelaxlad, lite lägre hästkrafter, inte så mycket "lull lull" (extraljus, älgstaket, båge, mm) utan köra en väldigt "basic" lastbil i början, sedan tjäna in till en lastbil till och köpa den och anställa en person (den behöver absolut inge lull lull, utan bara en basic standard lastbil) så kommer intäkterna "rulla på" vartefter.

Det som kostar mest är om man krockar med andra lastbilar, kör i dike, räcke mm så lastbilen skadas och behöver lagas, och då även får mindre för körningen.

Skrivet av Aldric T:

Du tjänar mycket bättre på att ha egen bil.

Beror väl på hur man kör, kör man egen bil så kan reparationer lätt hamna uppåt 1-1.5 Miljoner kronor om man är "vårdslös" (kör med full gas).

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Hej!

Du tjänar mer på att ha egen lastbil än att köra som anställd, och ett tips är att börja med en lite enklare lastbil (singelaxlad, lite lägre hästkrafter, inte så mycket "lull lull" (extraljus, älgstaket, båge, mm) utan köra en väldigt "basic" lastbil i början, sedan tjäna in till en lastbil till och köpa den och anställa en person (den behöver absolut inge lull lull, utan bara en basic standard lastbil) så kommer intäkterna "rulla på" vartefter.

Det som kostar mest är om man krockar med andra lastbilar, kör i dike, räcke mm så lastbilen skadas och behöver lagas, och då även får mindre för körningen.
Beror väl på hur man kör, kör man egen bil så kan reparationer lätt hamna uppåt 1-1.5 Miljoner kronor om man är "vårdslös" (kör med full gas).

Hade jag sett ditt inlägg innan jag köpte något så hade det nog blivit basic, nu blev det Scanias näst minsta modell ganska så full med lull lull, vad är det första som händer jo blev rammad rakt i sidan av en buss vilket orsakade en skada på 10% for upp på trottoaren och fick till en skada på två procent så efter reparation av skadorna så ligger jag nu back typ 60k i ekonomin

Fast jag känner mig lite dum som valde en vänsterstyrd när jag har garaget i England men ska man ut i övriga Europa så kanske det iofs va ett bra val. Största problemet känns som att lyckas använda sidospeglarna på båda sidorna för då måste man ju vrida på huvudet eller finns det någon justering man kan göra för att se båda speglarna samtidigt? Hade på sätt och vis varit smidigt om spegeln på höger sida av bilen var en kamera som projicerade en bild där gps är i mittkonsolen.

Ja man har nog mycket att lära innan man satt sig in i det här spelet till fullo

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FlashTec:

Hade jag sett ditt inlägg innan jag köpte något så hade det nog blivit basic, nu blev det Scanias näst minsta modell ganska så full med lull lull, vad är det första som händer jo blev rammad rakt i sidan av en buss vilket orsakade en skada på 10% for upp på trottoaren och fick till en skada på två procent så efter reparation av skadorna så ligger jag nu back typ 60k i ekonomin

Fast jag känner mig lite dum som valde en vänsterstyrd när jag har garaget i England men ska man ut i övriga Europa så kanske det iofs va ett bra val. Största problemet känns som att lyckas använda sidospeglarna på båda sidorna för då måste man ju vrida på huvudet eller finns det någon justering man kan göra för att se båda speglarna samtidigt? Hade på sätt och vis varit smidigt om spegeln på höger sida av bilen var en kamera som projicerade en bild där gps är i mittkonsolen.

Ja man har nog mycket att lära innan man satt sig in i det här spelet till fullo

Haha, som vanligt

Bäst är som sagt att börja med en mer "basic" bil, med kanske ett par extraljus (om man tycker det behövs) så man snart kan köpa 1 bil till åt en anställd, så det börjar rulla in mer och mer pengar, köpa 1-2 garage till, och bygga på upp mot kanske 3-4 bilar utöver din egna före man börjar med mer "lull lull" (mer extraljus, älgstaket, andra fälgar, sidokjolar mm).

Du kan ju byta vilken sida du ska ha ratten på om du åker in i en verkstad, eller så flyttar du huvudkontoret till en stad med högertrafik i Europa

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Hej!

Du tjänar mer på att ha egen lastbil än att köra som anställd, och ett tips är att börja med en lite enklare lastbil (singelaxlad, lite lägre hästkrafter, inte så mycket "lull lull" (extraljus, älgstaket, båge, mm) utan köra en väldigt "basic" lastbil i början, sedan tjäna in till en lastbil till och köpa den och anställa en person (den behöver absolut inge lull lull, utan bara en basic standard lastbil) så kommer intäkterna "rulla på" vartefter.

Det som kostar mest är om man krockar med andra lastbilar, kör i dike, räcke mm så lastbilen skadas och behöver lagas, och då även får mindre för körningen.
Beror väl på hur man kör, kör man egen bil så kan reparationer lätt hamna uppåt 1-1.5 Miljoner kronor om man är "vårdslös" (kör med full gas).

Kör inte vårdslöst då. Till sådant har man Project Cars 😉

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Haha, som vanligt

Bäst är som sagt att börja med en mer "basic" bil, med kanske ett par extraljus (om man tycker det behövs) så man snart kan köpa 1 bil till åt en anställd, så det börjar rulla in mer och mer pengar, köpa 1-2 garage till, och bygga på upp mot kanske 3-4 bilar utöver din egna före man börjar med mer "lull lull" (mer extraljus, älgstaket, andra fälgar, sidokjolar mm).

Du kan ju byta vilken sida du ska ha ratten på om du åker in i en verkstad, eller så flyttar du huvudkontoret till en stad med högertrafik i Europa

Flytta huvudkontoret, hur gör man det? Har inte sett något sånt alternativ i menyerna, som sagt man har nog en del att lära sig

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB