Permalänk

Köpråd ny android

Tja! tänkte skaffa en mobil finns det någon bra med 8mp kamera för 2k ungefär?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoelAndersson:

Tja! tänkte skaffa en mobil finns det någon bra med 8mp kamera för 2k ungefär?

Kom bara ihåg att siffran med MP enbart talar om hur många bildpunkter (pixlar) ett foto innehåller, inte något om hur bra bilden blir eller hur bra kameralinsen är. En vanlig missuppfattning är annars bland väldigt många att högre siffra betyder bättre bilder, men så behöver det inte alls vara alla gånger.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk

@valiant: Jasså det visste jag inte :s

Permalänk
Medlem

Huawei Honor 4x

Mycket bra mobil

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoelAndersson:

Tja! tänkte skaffa en mobil finns det någon bra med 8mp kamera för 2k ungefär?

Ja, det gör det.

Så det lättaste är om du kan säga ytterligare kriterier.
Storlek? Jämförelse
Apple eller Android?
Vattentät?
Stöttålig?
Annat?

Är det bara precis kameran som är viktig och måste det vara en ny telefon?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Definitivt skulle jag valt: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=3207642

Grymt bra telefon för ett grymt bra pris! Stark rekommendation

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scyru:

Definitivt skulle jag valt: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=3207642

Grymt bra telefon för ett grymt bra pris! Stark rekommendation

Den där skulle jag avråda varenda människa för att köpa. 8gb är på tok för lite. Versionen med 16gb däremot är ett bra köp.

Skrivet av JoelAndersson:

@valiant: Jasså det visste jag inte :s

Se bara på iphone som brukar ligga i toppskiktet då det handlar om hur bra bilderna blir. Dessa har haft 8mpx ett bra tag nu. (de nya som släpps inom kort kommer ha 12mpx)

Ska du fota mycket inomhus eller i lite mörkare miljöer är det en nackdel ju fler mpx du har i princip. En fördel däremot är ois som brukar hjälpa till.(optisk bildstabilisering)

Hur som helst så kan det ju vara bra och nämna vad du har för telefon just nu. Av rubriken kan man ju dra slutsatsen att du har en androidtelefon och är ute efter en ny.

Personligen hade jag väntat till den 29:e och spanat i de 2 nya nexustelefonerna.
Nexus = mjukvaran är gjord av google och inte ändrat i efterhand av Samsung, LG o.s.v. Detta innebär att man får uppdateringar i princip då de släpps. Man slipper bloatware. Man slipper en telefon som är seg fast den har hårdvara till att driva ett kärnkraftverk. Man slipper en telefon som segar ner sig efter ett par månader. Man får uppdatering till skillnad från många andra telefoner där du får köpa ny telefon om du vill vara uppdaterad. Man får en rent och snyggt gränssnitt utan massa skit som ockuperar notifieringsmenyn osv. Och så fortsätter listan.

Motorola är rätt likt nexustelefonerna, inte mycket skillnad i mjukvaran och de brukar vara snabba på att uppdatera sina mobiler.

Så listan med rekommenderade telefoner blir som följer:
Kanske kommer den 29:e Nexus 5.7" (tillverkad av Huawei)
Kanske kommer den 29:e Nexus 5.2" (tillverkad av LG)
Motorola X Style
Motorola Play
Motorola Moto G 2015 16gb

Har du inga problem med stora telefoner kan du kika på nuvarande Nexus 6 också.

Permalänk
Medlem

Om du klarar av att sträcka dig till 2500kr så får du en oneplus one 16GB, den har 13mp kamera och bra specs(3gb ram, snapdragon 801) 1080p skärm.

Visa signatur

EVGA RTX 3090 FTW3 | i7 12700K | 32GB DDR5
Laptop: Razer Blade 15 RTX2070MQ
VR: Pimax 8KX, Quest2, Valve Index

Permalänk
Medlem
Skrivet av creativ:

Den där skulle jag avråda varenda människa för att köpa. 8gb är på tok för lite. Versionen med 16gb däremot är ett bra köp.
.
.
Personligen hade jag väntat till den 29:e och spanat i de 2 nya nexustelefonerna.
.
.
Så listan med rekommenderade telefoner blir som följer:
Kanske kommer den 29:e Nexus 5.7" (tillverkad av Huawei)
Kanske kommer den 29:e Nexus 5.2" (tillverkad av LG)
Motorola X Style
Motorola Play
Motorola Moto G 2015 16gb

Har du inga problem med stora telefoner kan du kika på nuvarande Nexus 6 också.

Läste du inte alls önskemålet om kring 2000kr? Allt du pratar om är dyrare eller mycket dyrare än 2000kr

Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4

Permalänk
Medlem

Om budgeten är strikt 2000kr så rekommenderar jag Moto G 3, eller en begagnad telefon. Kan du sträcka dig lite så är Oneplus One ett bra köp.

Permalänk

Ett tips till TS. Detta är vad jag själv gjorde förra veckan.
Jag åkte till Telia och tecknade/förlängde mitt abonnemang.
Jag kunde casha min Z3+ för 2400 kr (som jag anser är max vad jag vill ge för en telefon) så jag slapp förhöjd månadsavgift.
Med tanke på att Z3+ (som för övrigt är en för jäkla bra telefon) kostar i underkant 7000 kr så var det bra rabatt.
Enda nackdelen jag ser är väl att man binder sig på 24 månader.
Dem har säkert andra telefoner som du också får rabatt på så du kommer under 2000 kr sträcket.

Visa signatur

Ta mig i brasan