Permalänk
Medlem

En Macbook fast inte en Macbook

Hej,

Jag är på jakt efter en bärbar PC som är lika elegant som en Macbook. Hjälp!

Viktigt: SSD, Intel processor och grym batteritid (verklig).

Permalänk
Medlem

Macbook är en bärbar PC. Du kan väl installera Windows på den om du vill.

Permalänk
Medlem

dina krav säger ju i praktiken att det ska vara en mac dator.
installera windows på den bara

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

@m4gnify: hade jag sökt efter en mac hade jag inte ställt frågan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

dina krav säger ju i praktiken att det ska vara en mac dator.
installera windows på den bara

finns det ingen värdig konkurrent?

Permalänk
Medlem

Utveckla din fråga tack. Du vill ha en dator som ser ut som en Macbook. Svaret är då självklart Macbook. Varför skulle inte detta passa dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zakire:

Utveckla din fråga tack. Du vill ha en dator som ser ut som en Macbook. Svaret är då självklart Macbook. Varför skulle inte detta passa dig?

Okej:

Processor: minst i5
Ramminne: 8 GB
HD: 250 GB SSD
Batteritid: minst 4 timmar verkligt

Permalänk
Permalänk
Medlem

Pratas ofta väldigt vilt på de flesta forum om att man får en dator liknande macbook för halva priset
Kanske dessa datorer han söker ...

Detta är nog närmsta du kommer.
Hp spectre
Hp folio 1040
Dell xps infinity

Även Zenbooksen i inlägget ovan är grymt bra!

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Skrivet av DjuDju:

finns det ingen värdig konkurrent?

har aldrig stött på en laptop i samma formfaktor som en mac med så bra batteritid

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjuDju:

finns det ingen värdig konkurrent?

En Razer Blade http://www.razerzone.com/gaming-systems/razer-blade kanske om du är villig att importera då dom inte säljs här
Eller en Asus G501 http://www.asus.com/Notebooks/G501JW/ och G550 http://www.asus.com/Notebooks/G550JX/

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk

Har inget direkt förslag på dator, men min erfarenhet är att man inte får ut riktigt samma batteritid under windows installerat på en mac som man får i OS X. Säg att du får 6h "verklig" tid på en macbook så brukar iaf jag få storleksordningen 4-4.5 eller nåt sånt under windows om jag dualbootar på samma dator och gör ungefär samma saker. Kan bero på att drivrutiner inte är lika bra optimerade, att windows har igång mer tungrodda bakgrundsprocesser eller lite vad som helst. Det går säkert att optimera manuellt, men jag tror inte att man vinner något på att installera window på en mac motför att köpa en PC-laptop om det är batteritiden man vill åt.

Permalänk
Medlem

Valfri ultrabook/ultraportabel?

Ta en titt på bärbara som Asus Zenbook UX305, UX303, Dell XPS 13, HP Elitebook 840, ZBook 14, Lenovo ThinkPad X1 Carbon o.s.v. Tycker det är lite lustig fråga om du inte kan kika efter själv alls, vill du ha en MacBook med OS X köp då det, däremot. Det går i princip att söka efter de kriterier man har på prisjakt.

Skulle däremot rekommendera att vänta tills datorer med 6:e generationen Intel Core (Skylake) kommer ut på marknaden, om det inte är bråttom.

Permalänk

Jag skulle kikat på Zenbook!

Visa signatur

Dator: Mobo: MSI Z390 MPG Cpu: Intel Core i7 9700K --- CoolerMaster Hyper 212 EVO GFX-card: Asus Geforce RTX 2070 8GB Dual PSU: Corsair CV 650W RAM: 32 Gb(8GbX4) @ 2666Mhz.
Telefon: Oneplus 7T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Valfri ultrabook/ultraportabel?

Ta en titt på bärbara som Asus Zenbook UX305, UX303, Dell XPS 13, HP Elitebook 840, ZBook 14, Lenovo ThinkPad X1 Carbon o.s.v. Tycker det är lite lustig fråga om du inte kan kika efter själv alls, vill du ha en MacBook med OS X köp då det, däremot. Det går i princip att söka efter de kriterier man har på prisjakt.

Skulle däremot rekommendera att vänta tills datorer med 6:e generationen Intel Core (Skylake) kommer ut på marknaden, om det inte är bråttom.

Problemet är egentligen batteritiden. De flesta leverantörer höftar väl rätt mycket? Så jag är ute efter erfarenheter kring någon likvärdig dator.

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen kompisar! Ska kolla upp alla datorer och återkomma med vilken det blir:)