Permalänk
Medlem

Från 670SLI till 970

Tja!
Är så sugen på att slå till på ett Galax/KFA2 GeForce GTX 970 OC HDMI DP 2xDVI 4GB för 3000kr, speciellt när jag ser sweclockers-marknaden sälja dessa kort närmare 2500kr. Jag vet jag inte får hela 4gb men det är ändå en hel del mer än 2gb vram och har inga planer på 4k-skärm på ett riktigt bra tag - men däremot en 27" 1440p-skärm med lite g-sync och annat kul kan nog finnas i loopen inom de närmaste år.

Jag bör nog kunna sälja mina 670'in för 700kr/styck eller nått (900kr blocket-pris).

Givetvis är 970ti mer intressant men känns än så länge overkill/för dyrt, vill helst uppgradera utan mina 670'in helt tappar i intresse/värde och jag vet dom inte kommer palla 1440p i de spel jag spelar nu/kommande spel (BF4/GTA5)

Några tankar från detta fantastiska community?

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Skrivet av candyraver:

Tja!
Är så sugen på att slå till på ett Galax/KFA2 GeForce GTX 970 OC HDMI DP 2xDVI 4GB för 3000kr, speciellt när jag ser sweclockers-marknaden sälja dessa kort närmare 2500kr. Jag vet jag inte får hela 4gb men det är ändå en hel del mer än 2gb vram och har inga planer på 4k-skärm på ett riktigt bra tag - men däremot en 27" 1440p-skärm med lite g-sync och annat kul kan nog finnas i loopen inom de närmaste år.

Jag bör nog kunna sälja mina 670'in för 700kr/styck eller nått (900kr blocket-pris).

Givetvis är 970ti mer intressant men känns än så länge overkill/för dyrt, vill helst uppgradera utan mina 670'in helt tappar i intresse/värde och jag vet dom inte kommer palla 1440p i de spel jag spelar nu/kommande spel (BF4/GTA5)

Några tankar från detta fantastiska community?

du kanske tänker på ett 980ti, vad jag vet så finns det ingen modell som kallas 970ti, däremot finns 980 som är kort med ordentligt tryck i sig. Varför vänder du dig till ett ITX kort förresten, har du ett litet chassi med ITX moderkort?

Visa signatur

Fractal Design North Mesh (White) | ASUS ROG X570I Strix | AMD Ryzen 9 3900X | ASUS RTX 4080 TUF | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB | Samsung M.2 970 EVO 1TB | Corsair HX850i | EK-Nucleus 240

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispyCustoms:

du kanske tänker på ett 980ti, vad jag vet så finns det ingen modell som kallas 970ti, däremot finns 980 som är kort med ordentligt tryck i sig. Varför vänder du dig till ett ITX kort förresten, har du ett litet chassi med ITX moderkort?

Ups! Mena såklart 980 (ti)

Har ett R4 så det är väl mellanstort. Mitt bekymmer var mer att "investera" i ett nytt kort innan mina 670in helt tappar värde men de kanske lika bra och vänta tills det kommer ordentliga 1440p/4k-skärmar.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det där Tiger kortet har ju en kylare som ser betydligt trevligare ut, och 3k är ju ett trevligt pris.

Permalänk
Medlem

Drog till på det, försökte övertala en kille på blocket att gå ner till 2600kr och när det inte gick så var det lika bra och köpa ett fabriksnytt.

Ska man bara sälja sina 670in...

Visa signatur

Baaahh