Permalänk
Medlem

Tja!
Börjat röjja i detta spel igen efter någon månad utan. Men nu dyker det fan upp hela tiden "retrying connection to server" i en grå ruta och är världens rubberbanding!? Testat googlat med det handlar bara om portar och dom är öppna för mig redan och att dom inte alls kan spela online.

Tack i förhand?

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av NuZ:

Tja!
Börjat röjja i detta spel igen efter någon månad utan. Men nu dyker det fan upp hela tiden "retrying connection to server" i en grå ruta och är världens rubberbanding!? Testat googlat med det handlar bara om portar och dom är öppna för mig redan och att dom inte alls kan spela online.

Tack i förhand?

Samma här. Försöker gå upp en gen men det är omöjligt att klara sniper challenge så som det är nu.
Synd för spelet har funkat klockrent annars...

Permalänk
Medlem
Skrivet av sterr:

Samma här. Försöker gå upp en gen men det är omöjligt att klara sniper challenge så som det är nu.
Synd för spelet har funkat klockrent annars...

Ja det är sjukt irriterande. Det händer oftast när det är killcam eller rättare sagt när det skall vara en killcam. Då kommer den där j*vla gråa rutan upp och ibland även ingame.

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av sterr:

Samma här. Försöker gå upp en gen men det är omöjligt att klara sniper challenge så som det är nu.
Synd för spelet har funkat klockrent annars...

Hittade en lösning nu! Stängde av "origins i spelet" alltså overlayen och det hjälpte iaf. för mig

mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk

Hej alla spelare.

Jag såg att spegel fanns uppe som game play på origins nu så testade i helgen och spelade nog i 5 timmar iaf. Fastande för det och fick tag i det billigt så nu har jag köpt det. Är det nån som vill teama upp så är det bara att adda mig.

goffemannen

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i7 6700k @ 4.6 ghz | Corsair H100i V2 | Asus Z170 MAXIMUS VIII HERO | Corsair Vengeance 3200MHz 16gb | ASUS GeForce RTX 2080 8GB ROG STRIX GAMING OC| 2x Samsung 850 Pro 256gb | Samsung 850 Pro 512gb | Samsung 860 EVO 500gb |Acer XB271HU | EVGA SuperNova G2 750w

origin/steam: goffemannen

Permalänk
Medlem

Spelar folk fortfarande? Jag har börjat lira igen och tycker det är skitkul! Har dock inte köpt några expansions, är det värt det?

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [LG Ultragear 27GP850 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Medlem

Vet inte hur det är med DLC. Själv har jag inget DLC och spelar bara attrition och då brukar jag alltid hitta matcher.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av bluppblupp:

Spelar folk fortfarande? Jag har börjat lira igen och tycker det är skitkul! Har dock inte köpt några expansions, är det värt det?

Jag spelar, köpte spelet under rean (black friday). Har inget DLC.

Skrivet av fantomsmurfen:

Vet inte hur det är med DLC. Själv har jag inget DLC och spelar bara attrition och då brukar jag alltid hitta matcher.

Spelar mest Hard Point men Attrition går bra det med.

Adda iSTEAMY om ni vill spela med mig.

EDIT: Spelar på PC.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem

Nån mer som fick mail ingame om ranking betan? Jag kör ranked nu och tycker de är as nice!

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk

Seasonpass finns nu på origin för 125kr. Ganska bra erbjudande tycker jag nog ändå

Länk Kostar mer där av någon anledning men jag fick det iaf för 125kr

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av Sweets589:

Seasonpass finns nu på origin för 125kr. Ganska bra erbjudande tycker jag nog ändå

Länk Kostar mer där av någon anledning men jag fick det iaf för 125kr

Du fick alltså bara betala 125 trots att det står 186?

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk
Skrivet av -=Sh/\rK=-:

Du fick alltså bara betala 125 trots att det står 186?

Ja fast det var i origin-appen, inte på hemsidan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Började lira för ett par veckor sedan och tycker att det är fantastiskt kul. Jag har aldrig spelat fps online mot andra tidigare (bortsett från lite unreal tournament-lan för en sådär 15 år sedan) och hade väl inte tänkt att börja heller men köpte Titanfall på black friday och insåg först efter att det inte finns något single player-läge så det var bara att testa och nu är jag fast. Attrition-läget passar mig som casual player väldigt bra, man kan köra några matcher när det finns tid (har tre ungar så man vet aldrig när eller hur länge man får sitta) och även om det givetvis är bäst om man hjälps åt så kan man ändå köra ganska självständigt. Jag har inga direkta gamer-kompisar att lira med och jag vill inte att folk ska vara beroende av att jag finns tillgänglig då jag kan bli tvungen att lämna en match när som helst. Kort och gott ett fartfyllt och roligt spel som inte kräver oceaner med tid för att man ska bli hyfsat rankad.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Permalänk

Vad säger ni här om att starta ett svenskt team? Efter 210 timmar i spelet på ca 2 månader så känns de som joina eller bilda ett team skulle va nästa steg att gå. Är det några som är intresserade att starta ett team?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i7 6700k @ 4.6 ghz | Corsair H100i V2 | Asus Z170 MAXIMUS VIII HERO | Corsair Vengeance 3200MHz 16gb | ASUS GeForce RTX 2080 8GB ROG STRIX GAMING OC| 2x Samsung 850 Pro 256gb | Samsung 850 Pro 512gb | Samsung 860 EVO 500gb |Acer XB271HU | EVGA SuperNova G2 750w

origin/steam: goffemannen

Permalänk
Medlem

Spelar folk fortfarande Titanfall?
Funderar att köpa Deluxe Edition på Origin nu när det bara kostar 133:-

Visa signatur

CPU: i9-10900k @ stock MB: ASUS ROG STRIX Z490-F GAMING GPU:3090 Gigabyte gaming OC RAM: 32GB DDR4 @ 3600mhz HDD: Samsung 970 evo plus

Permalänk
Medlem

Ja det finns de som spelar ännu. Det är i alla fall inte dött.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Hoppa in på Sweclockers Mumble vet jag så kan man spela tillsammans om du inte har någon att spela med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loka04:

Spelar folk fortfarande Titanfall?
Funderar att köpa Deluxe Edition på Origin nu när det bara kostar 133:-

Spelar man attrition brukar det aldrig vara några problem. Hardpoint och Capture the flag brukar också ha rätt mycket spelare. Själv spelar jag några timmar nästan varje kväll sedan i höstas. Tycker fortfarande att det är fantastiskt kul.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loka04:

Spelar folk fortfarande Titanfall?
Funderar att köpa Deluxe Edition på Origin nu när det bara kostar 133:-

Jag har spelat mycket Titanfall på sistone. Och som någon sa ovan mig så är det alltid folk till attrition. Hardpoint brukar inte vara några problem om man inte spelar typ runt 02 på natten. För då har jag haft lite problem att hitta matcher med folk.

Men "vanliga" tider har det inte varit några problem!

Permalänk
Medlem

Jag har en liten fundering. Jag vet ju att ranked play finns redan men det känns ganska random hur det funkar. Vore det inte roligare om det fanns en tabell över alla piloter som spelat 200+ rundor i attrition (flest spelar ändå attrition) som utgick från total snittpoäng, k/d-ratio (pilots) och k/d-ratio total. Typ som världsrankingen i tennis ungefär. Det är ett väldigt enkelt och överskådligt sätt att se hur bra en spelare faktiskt är.

Vad tycker ni?

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk

Har införskaffat Titanfall och måste säga att jag gillar det! Men Smart Pistol alltså... En av spelhistoriens sämsta ideér om man frågar mig.

Hur som helst, är vi fortfarande några stycken här som spelar? Kunde i sådana fall vara roligt att köra lite tillsammans, med randoms blir det lite alla på varsitt håll allt som oftast.

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kompressor:

Har införskaffat Titanfall och måste säga att jag gillar det! Men Smart Pistol alltså... En av spelhistoriens sämsta ideér om man frågar mig.

Hur som helst, är vi fortfarande några stycken här som spelar? Kunde i sådana fall vara roligt att köra lite tillsammans, med randoms blir det lite alla på varsitt håll allt som oftast.

Vad har du för nick på Origin? Kan lägga till dig om du vill. Jag brukar spela någon timme, ibland längre, varje kväll efter 22 (när alla här hemma gått och lagt sig).

Angående smart pistolen tycker jag att den har sin charm också. Man kan spela ett extremt snabbt och rörligt spel med den. Upplever det sällan som ett problem att andra kör med den när jag inte gör det, vid en one-on-one situation förlorar nästan alltid SP eftersom den är så långsam. Själv kör jag mest spitfire nu efter att ha blivit väldigt förtjust i den under Gen 6-challengen.

Edit: Jag heter xXFoWXx på origin...

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk

Spelet dog eftersom innehållet (typ vapen, customization osv.) var väldigt begränsad, när kommer spelutvecklare att lära??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pushead85:

Spelet dog eftersom innehållet (typ vapen, customization osv.) var väldigt begränsad, när kommer spelutvecklare att lära??

Vi är några hundra tappra på western europe servern varje kväll. Själv är jag glad att det inte är mer komplicerat. Som jag upplever det är det inte det som är grejen med titanfall utan tempot i själva spelet och snabb access till matcherna. Känns som att mer valmöjligheter hade sabbat enkelheten. Samtidigt förstår jag inte riktigt problemet. Jag har spelat runt 300 timmar och jag känner mig långt ifrån säker med alla vapen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Skrivet av wounds:

Vi är några hundra tappra på western europe servern varje kväll. Själv är jag glad att det inte är mer komplicerat. Som jag upplever det är det inte det som är grejen med titanfall utan tempot i själva spelet och snabb access till matcherna. Känns som att mer valmöjligheter hade sabbat enkelheten. Samtidigt förstår jag inte riktigt problemet. Jag har spelat runt 300 timmar och jag känner mig långt ifrån säker med alla vapen.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har nästan 1200 spelade timmar och känner likadant ang vapen. Jag håller mig till R-97, Carb eller G2A4...

OffT: Jag har skickat en friendrequest till dig på Origin.

Permalänk
Medlem

Så det är fortfarande folk som spelar alltså? Kanske får tanka ner det igen och köra lite. Hur skulle ni säga att hitreg är t.ex? Kommer man som knappt spelat sedan release bli totalt mosad nu när det är så längesedan det släpptes eller kommer man ha en chans ifall man spelat andra fps spel? Är ingen som bryr mig direkt om KD men samtidigt är det ju inte kul att spela om man får vara slagpåse för andra spelare.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lunaspice:

Jag har nästan 1200 spelade timmar och känner likadant ang vapen. Jag håller mig till R-97, Carb eller G2A4...

OffT: Jag har skickat en friendrequest till dig på Origin.

Kul med respons i tråden, den känns nästan död annars. Ang. vapen kör jag nästan uteslutande spitfire med kikarsikte även om G2A4 också är kul. Sen om jag kör Smugglers cove som militia och har ett adrenaline transfusion-kort måste jag köra SP (folk får tycka vad de vill om det men vissa banor är jäkligt kul att spela med sp).

Har precis gått över från cloak till stim också och det har gjort att jag höjt min snittpoäng i attrition ganska kraftigt.

Kanon, jag acceptar!

Edit: vad heter du?Jag verkar inte fått någon ny förfrågan på ett tag?

Skrivet av kevve1:

Så det är fortfarande folk som spelar alltså? Kanske får tanka ner det igen och köra lite. Hur skulle ni säga att hitreg är t.ex? Kommer man som knappt spelat sedan release bli totalt mosad nu när det är så längesedan det släpptes eller kommer man ha en chans ifall man spelat andra fps spel? Är ingen som bryr mig direkt om KD men samtidigt är det ju inte kul att spela om man får vara slagpåse för andra spelare.

Det är bara att köra, verkar finnas många nya online så det ska nog gå bra.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Skrivet av wounds:

Edit: vad heter du?Jag verkar inte fått någon ny förfrågan på ett tag?

Requesten låg onhold i 2-3 dagar så jag tog bort den. Jag heter Lunaspice78, adda mig istället om du vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lunaspice:

Requesten låg onhold i 2-3 dagar så jag tog bort den. Jag heter Lunaspice78, adda mig istället om du vill.

Aha, ok, jag är lite av en lone wolf. Kollar sällan på Origin utan går bara rakt in i Titanfall. Jag lägger till dig istället då.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.