Grand Theft Auto V (PC) Tråden

Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

GTA V är förhoppningsvis ett spel man bra kan betala fullpris för. Köpte mitt på Steam fast det är ju som att köpa grisen i säcken när man inte vet hur PC-versionen är ännu.

Förhoppningsvis :). Har gjort floppar innan.
Som att köpa Total War : ROME för 550 kr och sen spelat totalt 4 timmar ^^.

Visa signatur

"Citera mig gärna så jag hittar tillbaka"
| Phantek Enthoo Luxe | Intel i7 2600k @ 4,43 Ghz Med Corsair H100 | 16 GB 1866 Mhz Corsair Platinum Dominator | EVGA 980TI SC+ | Asus P8Z68 Pro/Gen3-V | Evga SuperNova 750W G2 | SSD Samsung 840 500GB |

Permalänk
Medlem

Fifan va sjukt najs det verkar, en hel vecka till knappt man orkar får ta tag i att överklocka grafikkortet sålänge.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=oKklqz-lgi8 CVG intervjuar en som haft hands-on med pc versionen.
Datorn han provade på hade 2st GTX 980 som körde spelet på max i 4k i 60fps. Tydligen skulle de vara bra optimerat och skala väldigt bra. Han låter dock lite "noob" på PC så ta det med en nypa salt.

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Preview av PC versionen.
http://www.pcgamer.com/why-gta-5-pc-is-the-definitive-version...

Edit: Oggaaaa han före;)

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggaaaa:

https://www.youtube.com/watch?v=oKklqz-lgi8 CVG intervjuar en som haft hands-on med pc versionen.
Datorn han provade på hade 2st GTX 980 som körde spelet på max i 4k i 60fps. Tydligen skulle de vara bra optimerat och skala väldigt bra. Han låter dock lite "noob" på PC så ta det med en nypa salt.

PC Gamer är ju inte direkt kända för att vara experter på PC... någonting man kanske borde förvänta sig.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem

Så om man måste aktivera det på Rockstar Social klub då går det inte få det till steam?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Nu vet vi i alla fall hur många skivor spelet kommer i, bara sju stycken! :D:D:D Snacka om osmidigt.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Så om man måste aktivera det på Rockstar Social klub då går det inte få det till steam?

Bara de som är köpta på Steam är på Steam, alla andra är via Rockstar SC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Nu vet vi i alla fall hur många skivor spelet kommer i, bara sju stycken! :D:D:D Snacka om osmidigt.

https://pp.vk.me/c623721/v623721479/24fee/t8-kOjOD_DY.jpg

Jag är glad över att jag boka via steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Tack för infon, Köpte det nyss och tankar

Är medveten om det, tänkte mer på att de kanske inte fått in några nycklar ännu.

De är legit, köpt andra spel där. Spel är bara mycket billigare via tex Brasilien eller Indien. Kör bara med VPN/proxy tills du kommer till Paypal Login och sen stäng av den. Funkar utan problem.
Du kan läsa mer om sidan om du vill på /r/GameDeals

låter bra tack för tipset!

Visa signatur

|Asus GTX1070 Strix OC 8GB |16GB Veangeance 1600MHz|Intel Core i5 4690K|Corsair 650W|HDD 1TB|Samsung 840 Pro 256Gb|Gigabyte GA-Z97P-D3|Fractal Design R5|Steelseries M800|Steelseries Sensei wired/wirless Pro|Steelseries Elite Prism|Telia Fiber 100/10|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bakgrund:

Nu vet vi i alla fall hur många skivor spelet kommer i, bara sju stycken! :D:D:D Snacka om osmidigt.

https://pp.vk.me/c623721/v623721479/24fee/t8-kOjOD_DY.jpg

Aha... då kommer jag skaffa den fysiska utgåvan istället.

Det ryktades ju tidigare om att inte HELA spelet skulle levereras på skiva. Utan precis som med det senaste Wolfenstein... en del på skiva och en del nedladdning.

Kommer ju givetvis krävas uppdateringar... men ändå.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av n_sandstrom:

Inte?

Du är bitter på rockstar för att någon annan skurkar sig och kanske kommer att kunna använda rockstars produkt innan dig.
Det är precis samma sak.

För en vecka sedan var folk bittra på Rockstar för att dom inte hade nämnt någonting om preload. nu kommer helt plötsligt bitterhet mot Rockstar för att dom har preload. För att det kanske skulle kunna ge någon annan möjlighet att missbruka det till piratande.
Det är preciss om att gå runt och vara bitter på att dom inte stoppar in tillräckligt mycket DRM.

Sen har jag väldigt svårt att tro att detta kan leda till spelbar piratversion innan release. Ni har väl knappats fått hem programfilerna än?
Det bästa detta kan göra för piraterna är nog helt enkelt en preload inför release där också.

Jag syftade såklart på DRM:et som Rockstar valt att använda.

Ett digitalt distribuerat spel kan man ju inte jämföra med någon fysisk produkt.

EDIT: För att förtydliga... de som förköper spelet har det redan nu nedladdat och installerat (de flesta av dem iallafall)... men låst, på grund av detta DRM-skydd.

Ifall din jämförelse ska stämma så måste du få hem bilen till ditt garage t.ex. men inte få nyckeln. Hänger du med på hur jag tänkte?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheyCallMeMoshi:

Köpte mitt på Steam för 59.99€ = Ca 570 Kr
Orkar inte med massa vpn's / sidor med nycklar som är stulna.

OnT. Är det fortfarande den 14: de som gäller?

*Edit*

Behövs nytt grafikkort kanske? Se spec i signaturen. mvh.

Skulle förvåna mig om ditt grafikkort inte fungerar. Jag hade 680 innan och klarade det mesta, dock kunde jag med 970 köra högre inställningar på WatchDogs men ingen hiskelig skillnad.

Hade tänkt spela lite GTA IV nu på påsklovet men vädret har varit för gött. Någon annan här som spelar GTA IV regelbundet fortfarande? Här åker jag bara runt i modden ICE3. Vet inte vad det är med spelet som fasinerar mig när det finns så många nya.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

PC Gamer listar alla grafikalternativ.

http://www.pcgamer.com/gta-5-pc-graphics-options-in-full/

Trevligt!

fan ett av det enda spelet jag verkligen hade velat haft phys x i xD

Permalänk
Skrivet av Verminator:

Jag syftade såklart på DRM:et som Rockstar valt att använda.

Ett digitalt distribuerat spel kan man ju inte jämföra med någon fysisk produkt.

EDIT: För att förtydliga... de som förköper spelet har det redan nu nedladdat och installerat (de flesta av dem iallafall)... men låst, på grund av detta DRM-skydd.

Ifall din jämförelse ska stämma så måste du få hem bilen till ditt garage t.ex. men inte få nyckeln. Hänger du med på hur jag tänkte?

Om volvo sagt "nykeln kommer på måndag, men du kan få ah den hemma över helgen om du vill", hade du blvit sur på dom då?

Lösningen på "klagomålet" du har på rockstar är helt enkelt att dom skulle låtit bli att tillåta preload, och inte låtit er påbörja nedladdningen fören butikerna öppnat på releasedagen.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rillepille:

Tack för tipset. Blev 264 kr.

Permalänk
Medlem

Jag har köpt en fysisk kopia från webhallen, Jag har ingen cdläsare i min dator... Kommer jag kunna installera spelet vida någon form av launcher från rockstar eller hur funkar det? Måste jag avboka min kopia från webhallen och beställa via steam? trist när det är så mycket dyrare på steam.

Och vet någon om servrarna startar så fort klockan slår 00:01 här i sverige eller kommer dom starta mitt på dagen?

Visa signatur

Det är inte jag som är konstig, det är du som är normal!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HerrTech:

Jag har köpt en fysisk kopia från webhallen, Jag har ingen cdläsare i min dator... Kommer jag kunna installera spelet vida någon form av launcher från rockstar eller hur funkar det? Måste jag avboka min kopia från webhallen och beställa via steam? trist när det är så mycket dyrare på steam.

Och vet någon om servrarna startar så fort klockan slår 00:01 här i sverige eller kommer dom starta mitt på dagen?

Antingen får du köpa dig en extern dvd spelare för 200kr eller köra via steam. Tror inte du kan ladda hem det utan att köpa från steam.
Själv har jag köpt den fysiska kopian men äger också en dvd spelare.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HerrTech:

Jag har köpt en fysisk kopia från webhallen, Jag har ingen cdläsare i min dator... Kommer jag kunna installera spelet vida någon form av launcher från rockstar eller hur funkar det? Måste jag avboka min kopia från webhallen och beställa via steam? trist när det är så mycket dyrare på steam.

Och vet någon om servrarna startar så fort klockan slår 00:01 här i sverige eller kommer dom starta mitt på dagen?

Enligt min nerräkning när jag försöker starta spelet nu (4 days and 17 hour) så ska spelet kunna startas kl 00.01 på tisdag.

Kanske om man kör VPN mot Nya Zeeland och ställer om klockan i Windows till deras tid så kan man starta tidigare? Chatham Islands ligger ca: 11 timmar före oss: http://www.timeanddate.com/worldclock/new-zealand/chatham-isl.... Vore kul att kunna börja spela måndag eftermiddag

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrTech:

Jag har köpt en fysisk kopia från webhallen, Jag har ingen cdläsare i min dator... Kommer jag kunna installera spelet vida någon form av launcher från rockstar eller hur funkar det? Måste jag avboka min kopia från webhallen och beställa via steam? trist när det är så mycket dyrare på steam.

Och vet någon om servrarna startar så fort klockan slår 00:01 här i sverige eller kommer dom starta mitt på dagen?

Du bör ju kunna använda cd nyckeln som du får från webhallens kopia, och sedan trycka in den i Social club.

Frågan är dock varför köpa fysisk kopia när du inte har cd läsare? Smidigare med digitalt ju

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Stefflo:

Antingen får du köpa dig en extern dvd spelare för 200kr eller köra via steam. Tror inte du kan ladda hem det utan att köpa från steam.
Själv har jag köpt den fysiska kopian men äger också en dvd spelare.

Fast det borde nog fungera lika som för oss som köpt spelet digitalt. Aktivera koden hos Rockstars för att få ned klienten för spelet och sedan ladda ner spelet så.

Men jag instämmer om att det vore vettigt att skaffa en optisk läsare. De kostar knappt något och vill man ändå inte ha en monterad i datorn så finns det drösvis med externa sådanna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Antingen får du köpa dig en extern dvd spelare för 200kr eller köra via steam. Tror inte du kan ladda hem det utan att köpa från steam.
Själv har jag köpt den fysiska kopian men äger också en dvd spelare.

Men hur gör folk som har köpt från andra hemsidor? g2a och liknande? och man kan köpa det på Rockstars hemsida som pc download Är det så att man kanske bara kan få fram eller komma till deras launcher om man har reggat sin cdkey på deras hemsida? =/ Allting känns väldigt mysko

EDIT:

Hehe, varför köpa fysisk när jag inte har en läsare? Har aldrig behövt en läsare till någon av mina senaste 20 köp så förstår inte varför jag skulle behöva det nu Anledning till att jag inte skaffade en från början var för att där inte fanns plats till det i datorn just då och sen har jag bara aldrig varit riktigt i behovet av en så har inte sätt en anledning till att skaffa en.
Okej så att regga sin key på deras sida borde lösa allt, sweet Och jag gissar att jag kommer kunna spela med mina vänner som har köpt det via steam utan problem. Annars blir det dålig stämning xD

Och jag väljer att köpa en fysik kopia både för det är 100-150kr billigare än på steam och för att den ser bra ut i hyllan med alla dom andra GTA spelen som står där

Visa signatur

Det är inte jag som är konstig, det är du som är normal!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marwelln:

Tack för tipset. Blev 264 kr.

Köpte även här. Kommer man kunna ladda ner först på releasedagen eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klubban:

Köpte även här. Kommer man kunna ladda ner först på releasedagen eller?

Är det garanterat att det är en global key? så den inte är regions låst =/

Visa signatur

Det är inte jag som är konstig, det är du som är normal!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klubban:

Köpte även här. Kommer man kunna ladda ner först på releasedagen eller?

Jag ladda ner det igår redan

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrTech:

Men hur gör folk som har köpt från andra hemsidor? g2a och liknande? och man kan köpa det på Rockstars hemsida som pc download Är det så att man kanske bara kan få fram eller komma till deras launcher om man har reggat sin cdkey på deras hemsida? =/ Allting känns väldigt mysko

Jag köpte via greenmangaming.com och fick ut ett mail med nyckel smat pre-load länk till en hemsida, registrerade koden via Social Club och ladda ner en install agent och sedan fick man logga in i den och sedan pre-loadades det i ett par timmar... Nyckeln var direkt till Rockstar Social Club.

Om man går via steam blir det som med Max Payne 3 - du startar via steam, men måste även logga in i social club. Alla vägar leder till Rom så att säga - men det blir bara fler avstickare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Har själv funderat att köpa där. har du fått en nyckel för pre-load ännu?

Köpte precis. har inte fått någon key än =/
står: Installation / activation key
Pre-order , release on 04.14.2015

kommer jag få min key den 14e ? :S har fått mail från dom om att jag kan starta nerladdningen av mitt spel och att det ligger i min lista av köpta spel.. Dock är det ^ texten som står där där min key ska stå =/ börjar bli lite orolig.. Har aldrig använt mig av någon sådan sida innan och heller inte av proxy för att kunna köpa från en sådan sida.. Sitter som på nålar i väntan med att få reda på att jag blivit scammad eller något :'(

Skrivet av Cyberz:

Jag ladda ner det igår redan

Hur gjorde du det? vart köpte du spelet? har du länk till launcher eller något sådant kanske?

EDIT!!!
Allting är klart. fick min kod precis, var lite orolig där i en timme ca Men nu håller jag på att ladda hem spelet i alla fall 264kr blev det

Visa signatur

Det är inte jag som är konstig, det är du som är normal!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrTech:

Köpte precis. har inte fått någon key än =/

EDIT!!!
Allting är klart. fick min kod precis, var lite orolig där i en timme ca Men nu håller jag på att ladda hem spelet i alla fall 264kr blev det

Asså, jag har liiiite problem att förstå vad som skrivs på den sidan. Kan man översätta på nått sätt?

Nu fick jag: "This product is not available to purchase in your region?" Hur löste ni detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av I Kill:

Asså, jag har liiiite problem att förstå vad som skrivs på den sidan. Kan man översätta på nått sätt?

google translate.. och väl portugisiska bara Annars så tyckte jag att dom flesta sakerna var uppenbara vad man skulle fylla i.
tänk på att ha din proxy/vpn igång när du gör det bara så att du kan genomföra köpet ^^,

Visa signatur

Det är inte jag som är konstig, det är du som är normal!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrTech:

google translate.. och väl portugisiska bara Annars så tyckte jag att dom flesta sakerna var uppenbara vad man skulle fylla i.
tänk på att ha din proxy/vpn igång när du gör det bara så att du kan genomföra köpet ^^,

Hur gör jag det med proxy igång?