code 00 efter avstängning

Permalänk
Administrativ avgift

code 00 efter avstängning

Skulle starta min extra burk idag och låta polaren spela. Moderkortet ger inte ifrån sig ström till ffläktar men det lyser och ger kod 00 har testat allt och eftersom detta kort är från en tävling blir garanti ett problem.

Testat att bara ha mobo + CPU + ram på moderkortslådan.

Testat nätaggregatet

Testat processorn o ram i annan dator.

Så asus kan jag skicka rma direkt till er ? Och kan ni eventuellt skicka ut sockelskydd ?

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 | Vive Focus 3 | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av trisse23:

Skulle starta min extra burk idag och låta polaren spela. Moderkortet ger inte ifrån sig ström till ffläktar men det lyser och ger kod 00 har testat allt och eftersom detta kort är från en tävling blir garanti ett problem.

Testat att bara ha mobo + CPU + ram på moderkortslådan.

Testat nätaggregatet

Testat processorn o ram i annan dator.

Så asus kan jag skicka rma direkt till er ? Och kan ni eventuellt skicka ut sockelskydd ?

Hej,
Vilket moderkort är det? Var har du vunnit det ifrån?

Visa signatur
Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av ASUS_Caroline:

Hej,
Vilket moderkort är det? Var har du vunnit det ifrån?

Maximus vi Gene lokalt lan så inget ni sponsrat tror jag

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 | Vive Focus 3 | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av trisse23:

Maximus vi Gene lokalt lan så inget ni sponsrat tror jag

Prova att flasha in nytt bios m.h.a USB BIOS Flashback.

Visa signatur
Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av ASUS_Caroline:

Prova att flasha in nytt bios m.h.a USB BIOS Flashback.

Testat och fortfarande kod 00 vad jag läst runt på tog forumen verkar detta inte vara ett helt ovanligt problem ? Även användare som mig dom fått 00 efter att de tagit bort strömmen sedan kopplat upp riggen.

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 | Vive Focus 3 | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av trisse23:

Testat och fortfarande kod 00 vad jag läst runt på tog forumen verkar detta inte vara ett helt ovanligt problem ? Även användare som mig dom fått 00 efter att de tagit bort strömmen sedan kopplat upp riggen.

Lyser CPU_LED eller någon av de andra indikatorerna vid 24-pins-kontakten?

Visa signatur
Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av ASUS_Caroline:

Lyser CPU_LED eller någon av de andra indikatorerna vid 24-pins-kontakten?

De lyser inte

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 | Vive Focus 3 | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av trisse23:

De lyser inte

Kan du testa att byta CMOS-batteriet? Det är en "longshot" men kan vara orsaken.

Visa signatur
Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av ASUS_Caroline:

Kan du testa att byta CMOS-batteriet? Det är en "longshot" men kan vara orsaken.

Har testat kört utan och med ett annat men jag har haft strul med att den tappar bios innan om jag har datorn utan ström ett tag .

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 | Vive Focus 3 | Noctua fans | Custom loop