Permalänk
Medlem

Är det meningen att modsen jag har laddat hem och lagt in i spelet ska försvinna vid varje steam-uppdatering av spelet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3str3ll4:

Är det meningen att modsen jag har laddat hem och lagt in i spelet ska försvinna vid varje steam-uppdatering av spelet?

Dom flesta moddar slutar funka vid uppdatering, speciellt nu kan jag tänka mig då det spelet numera stöder 64-bit.

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

Okej. Det har varit så här vid dom senaste uppdateringarna, 1.14 och framåt men tidigare uppdateringar har det inte varit såhär. Dom tom försvinner ifrån mods mappen i mina dokument.
Är hyfsat roligt att behöva ladda hem nya mods och börja om på 0 hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3str3ll4:

Okej. Det har varit så här vid dom senaste uppdateringarna, 1.14 och framåt men tidigare uppdateringar har det inte varit såhär. Dom tom försvinner ifrån mods mappen i mina dokument.
Är hyfsat roligt att behöva ladda hem nya mods och börja om på 0 hela tiden.

Stäng av automatisk uppdatering i spelets inställningar på steam.

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

Går det att göra så?
Har letat efter det tidigare men det enda jag hittat, och hittar, är hur jag vill att spelet ska uppdateras och där går det inte att stänga av automatiska uppdateringar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3str3ll4:

Går det att göra så?
Har letat efter det tidigare men det enda jag hittat, och hittar, är hur jag vill att spelet ska uppdateras och där går det inte att stänga av automatiska uppdateringar.

Högerklicka -> properties -> updates -> första rutan WHAT?!?! dom har tagit bort det...

Haha skrev efter hand som jag gjorde det och dom har tydligen gjort så att man inte kan stänga av uppdateringar, iaf på det viset

Hmm ja då vette fan hur man ska göra..

EDIT: Du får gå in på betas och välja vilken version du vill köra istället.

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

Hehe, ja dom har ju gjort det.
Jag googlade lite, man kan iof köra steam i offlineläge, då kan det ju inte uppdateras...
Det blev så att jag laddade hem det från ets2.com istället och fyller i aktiveringskoden som jag fick när jag köpte spelet istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3str3ll4:

Hehe, ja dom har ju gjort det.
Jag googlade lite, man kan iof köra steam i offlineläge, då kan det ju inte uppdateras...
Det blev så att jag laddade hem det från ets2.com istället och fyller i aktiveringskoden som jag fick när jag köpte spelet istället

Men om du väljer version i steam under beta så kommer den inte att uppdatera heller. Då blir det låst på den versionen av spelet du har valt så det är ju "typ" samma sak men man gör på ett annat sätt bara..

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[TBOC:

Razor;15186714']Men om du väljer version i steam under beta så kommer den inte att uppdatera heller. Då blir det låst på den versionen av spelet du har valt så det är ju "typ" samma sak men man gör på ett annat sätt bara..

Det visste jag inte att man kunde göra...
Dom hade dock 1.15 versionen på hemsidan, den jag laddade hem. Gör inte så jäkla mycket att det inte är senaste versionen för min del

Permalänk
Skrivet av 3str3ll4:

Är det meningen att modsen jag har laddat hem och lagt in i spelet ska försvinna vid varje steam-uppdatering av spelet?

Har aldrig hört talas om att mods försvinnner när du uppdaterar spelet. Jovisst kan mods sluta fungera men dom ska inte försvinna från din mod mapp. Men att stänga av updateringar känns ju som en tillfällig lösning.

Hur uppdaterar du spelet?
Via steam?
laddar ner från Eurotrucksimulator2.com?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicklasmp:

Har aldrig hört talas om att mods försvinnner när du uppdaterar spelet. Jovisst kan mods sluta fungera men dom ska inte försvinna från din mod mapp. Men att stänga av updateringar känns ju som en tillfällig lösning.

Hur uppdaterar du spelet?
Via steam?
laddar ner från Eurotrucksimulator2.com?

Nej, det är så jäkla konstigt att mods mappen är rensad efter uppdateringarna.
Börjar tro att jag är senil som inte kommer ihåg att man tagit bort dom, men så är alltså inte fallet efter att det hänt dom senaste gångerna.
Någon systemåterställning har jag inte gjort heller, så det kan inte vara därför.

När jag köpte spelet la jag in det i steam så det uppdaterades automatiskt där, men igår kväll laddade jag hem det från eurotrucksimulator2.com istället, version 1.15.1 och skrev i aktiveringsnyckeln i spelet så nu får jag uppdatera manuellt när jag har tid och lust istället.

Permalänk
Medlem

http://blog.scssoft.com/ <3 Nu är det inte långt kvar till Scandinavian DLC! Dom har gjort en karta där man kan se städerna och det blir:
Stockholm
Uppsala
Örebro
Västerås
Linköping
Jönköping
Göteborg
Växjö
Karlskrona
Kalmar
Malmö
Helsingborg
Köpenhamn
Odense
Aalborg
Kristiansand
Stavanger
Oslo
Bergen

Detta kommer bli kul Sedan får vi hoppas ProMods tar tag i nordsverige!

Permalänk
Medlem

Och/eller mellansverige skulle vara kul att köra :). Är inte Finland med? Konstigt isåfall.

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ploppsan:

Och/eller mellansverige skulle vara kul att köra :). Är inte Finland med? Konstigt isåfall.

Finland tillhör inte Skandinavien

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Finland tillhör inte Skandinavien

Inte? Ok då lärde jag mig nåt nytt idag.

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem

**** Det finns fler städer än vad som visas på kartan! ****

Ser helt otroligt ut, jag orkar inte vänta

Permalänk
Medlem

Såg att ni redan har sett nyheten, men lägger in kartan här så att ni kan se den direkt.

Skrivet av Ploppsan:

Inte? Ok då lärde jag mig nåt nytt idag.

Finland tillhör Norden men inte Skandinavien som kommer av att bergskedjan Skanderna ligger mellan Norge och Sverige. Kan säga att du verkligen inte är ensam att inte veta detta. Tror att det är ganska få som har koll på detta.

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ploppsan:

Inte? Ok då lärde jag mig nåt nytt idag.

Skandinaviska halvön är egentligen bara Sverige och Norge, men traditionellt sett brukar man ta med Danmark också.

Permalänk
Medlem

Örebro!

Källa: http://blog.scssoft.com/2015/02/a-quick-visit-to-orebro.html

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja se Gotland.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Då var väl Malmbergs vita R500 äntligen färdigbyggd

Permalänk
Medlem

Hallå, jag har ett problem. Jag kan spela spelet utan problem men så fort jag skall gå in bland jobb så kraschar spelet och det returnerar minnesfel som orsak. Är det någon annan som varit ute för det?
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Hallå, jag har ett problem. Jag kan spela spelet utan problem men så fort jag skall gå in bland jobb så kraschar spelet och det returnerar minnesfel som orsak. Är det någon annan som varit ute för det?
/Lifooz

Har du många mods aktiverade?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Har du många mods aktiverade?

Skickades från m.sweclockers.com

Bara 3 st.
Audi RS4) Den använder jag bara på kul för däckens skull på vissa långtradare, när jag skall köra kortare turer.
Rusmap) <---tvång att ha, annars får man ju bara kaffepengar.
Eastern Express) <--- Jag vill verkligen av hela mitt hjärta ha denna, då den innehåller jättemånga roliga vägar att köra på.
Men det är just Rusmap och Eastern Express som krockar med varandra, när man skall ta jobb.
Och utan Rusmap så fungerar inte Eastern Express, så snacka om hållhake.
Jag vet att Eastern Express inte är besiktigad för det versionsnumret av ETS-2 som jag har nu, men det har fungerat med ALLA tidigare som också varit nyare än den version som Eastern Express är menad till.
Jag nedgraderade mig tillfälligt till den versionen som Eastern Express är besiktigad för, men då blev det krasch så fort jag försökte starta.

Suck, känns som att allt går åt pipan vad man än försöker göra, lite som att hur man än vrider och vänder sig så sitter röven därbak.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Hej!

Nu har allt jag gjort på ETS 2 försvunnit utan att jag gjort något. När jag startade det så ville han att jag skulle göra en ny profil.
Någon som vet vad som har hänt och om jag kan få tillbaka det?

Visa signatur

I7 13700KF - RTX 3070 - ASUS VG27A - Corsair K70 RGB - Logitech G502
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veerz:

Hej!

Nu har allt jag gjort på ETS 2 försvunnit utan att jag gjort något. När jag startade det så ville han att jag skulle göra en ny profil.
Någon som vet vad som har hänt och om jag kan få tillbaka det?

Kolla om du har en auto-kopia av din sparfil i Dokument -> Euro Truck Simulator 2, hittar du en så drar du bara in den i profiles

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viradise:

Kolla om du har en auto-kopia av din sparfil i Dokument -> Euro Truck Simulator 2, hittar du en så drar du bara in den i profiles

http://i60.tinypic.com/jh4f9h.jpg

jag hittar inte mappen "profiles" ens, http://imgur.com/dSO6w6v
Detta är det enda jag ser, hur ska jag göra?

Visa signatur

I7 13700KF - RTX 3070 - ASUS VG27A - Corsair K70 RGB - Logitech G502
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viradise:

Kolla om du har en auto-kopia av din sparfil i Dokument -> Euro Truck Simulator 2, hittar du en så drar du bara in den i profiles

http://i60.tinypic.com/jh4f9h.jpg

Jag hittade mappen, men den mappen är tom.

sorry för att jag skrev den första posten!

MVH

Visa signatur

I7 13700KF - RTX 3070 - ASUS VG27A - Corsair K70 RGB - Logitech G502
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veerz:

jag hittar inte mappen "profiles" ens, http://imgur.com/dSO6w6v
Detta är det enda jag ser, hur ska jag göra?

Du ska in under dokumentmappen o inte installationsmappen för ETS (dvs inte in under steam mappen)

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Bert och Berit krockade

Bert 70 år gjorde en farlig omkörning.

Berit 65 år hade dåliga bromsar.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro