Permalänk

Permalänk
Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk
Medlem

Är det någon här som vet varför det är så många bilar som har ett svartlackerat parti i grillen/fronten?

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av TurboTruck:
Skrivet av m1ck3h:

Min nya dragare (byggd efter Laröds Tripel xXx bil)

http://ladda-upp.se/files/2014/b128199.jpg

Jag sa ju att Turbo Trucks Malmbergsbil var nice men alla ni verkar vara väldigt duktiga på att "skinna",Tänk om moddingsidorna höll den standarden....
Hur mycket tid tar det för er att skinna och hur länge var det sedan ni började ?

Jag försökte skinna för typ ett år sedan jag var rät duktig faktiskt. Jag laddade ner gimp och alla dom mallarna sedan var det bara att sätta igång.
Jag skapade mappar som det skulle va. Men sedan kom problemen.... Jag förstod inte ens hur jag skulle använda Gimp

SÅ ALL CRED TILL ER PÅ SWEC SOM ÄR SÅPASS DUKTIGA PÅ DETTA !

Permalänk
Medlem

Tjena . Mitt spel kraschar nu sedan jag la in promods för norra Europa i mod mappen . Jag förstår inte riktigt varför?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Ant3:

Är det någon här som vet varför det är så många bilar som har ett svartlackerat parti i grillen/fronten?

För att det är så fint muhuehuehue xD #SvartGrillMasterRace

Gissningsvis är det väl för att hålla en viss "stil". Sedan vad man tycker om den är ju från person till person och de flesta av oss vet ju vad Ant3 tycker

Skrivet av Njov Jork:

Jag sa ju att Turbo Trucks Malmbergsbil var nice men alla ni verkar vara väldigt duktiga på att "skinna",Tänk om moddingsidorna höll den standarden....
Hur mycket tid tar det för er att skinna och hur länge var det sedan ni började ?

Jag försökte skinna för typ ett år sedan jag var rät duktig faktiskt. Jag laddade ner gimp och alla dom mallarna sedan var det bara att sätta igång.
Jag skapade mappar som det skulle va. Men sedan kom problemen.... Jag förstod inte ens hur jag skulle använda Gimp

SÅ ALL CRED TILL ER PÅ SWEC SOM ÄR SÅPASS DUKTIGA PÅ DETTA !

Slut med tramsandet.
För egen del så har jag skinnat i 6-7 år och jag lägger väl en dag på att få ner själva basen på skinnet sedan så kan jag spendera allt från ett par timmar till flera veckor att pilla med detaljer.

Mitt Lars M. Klemmensen skin är något jag har suttit med till och från i ett år.

En guide jag skrev ihop till 50Kedas Scania för ett tag sedan: http://www.trucksims.se/forum/index.php?/topic/126-skinning-t...

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk
Skrivet av Njov Jork:

Tackar man tackar .

Jag började skinna lite lätt till ETS och sedan när ETS2 släpptes så satte jag igång och skinna mer seriöst och lag ner mer och mer tid.
Skinnandet tar allt från en dag till en vecka. Sedan så händer det alltid att man gör lite ändringar på skinnet då och då. Så det finns ingen riktig bestämd tid.

Vill du veta en hemlis? Det är faktiskt jag som har byggt Turbos Malmbergs bil.^^
Jag byggde själva modellen förutom hytten, den är ifrån 50kedas R2008.

Här är "originalet som jag gjorde:

Sen fick Turbo ta del av bilen och skinna den vita fjärrbilen av Malmbergs åkeri.

Som Mattias sa Trucksims.se håller hög standard

Permalänk
Medlem

Ja jag får ta och kolla in det
ets2.lt är faktiskt rätt mycket skit :/

Permalänk
Skrivet av vrmlnd:

Ja jag får ta och kolla in det
ets2.lt är faktiskt rätt mycket skit :/

Mycket snodda grejer och sånt som är olovligt taget från andra sidor. Tycker sidan är bra och lätt att leta på men hittar jag nåt bra där så brukar jag googla efter en originallänk/sida/tråd innan jag drar ner det.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

Sugen på att dra igång lite lätt igen. Jag är lite rädd att jag kommer totalt sabba min karriär då det var så länge sen. Senaste gången så hade jag going east dlct installerat samt poland rebuild. 1.6.2 versionerna är de jag har installerat. Laddade ner pro mod 1.8.1 men kan inte se dem bland moddarna kanske inte kan va i mod foldern utan direkt i ets 2 foldern?

ska jag avinstallera 1.62 eller installerar jag 1.8.1 över? Vilka filer ska man ta backup på innan man joxar?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

ProMods filerna (3 stycken) ska ligga i mods foldern. Ta bort version 1.62.

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem

Var tvungen att posta det här, tänkte att ni skulle uppskatta det

Edit: för att förtydliga så är det inte jag som har gjort filmen.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ploppsan:

ProMods filerna (3 stycken) ska ligga i mods foldern. Ta bort version 1.62.

Tydligen i my documents inte i själva spelfoldern :). Jo det gick igång. Orleans är ny trodde jag vart i alla städer men har lite gråa nu i alla fall Jaja väntar nog till rebuild poland uppdateringen till 1.8.2 är klar. Men då släpps väl holiday patchen så man är rökt igen

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Permalänk
Medlem

Svestab kjolar till min RJL Scania T730 6x4 v1.5 Midwinter hade varit något de.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

https://www.youtube.com/watch?v=5wp5p-B-hhw

Var tvungen att posta det här, tänkte att ni skulle uppskatta det

Klockrent
Du gjorde min dag xD "Med mig har ja ju lite viltkött va"
Gw 4 life !

Permalänk
Medlem

Det var som fan Checkerna har visst skaffat sig humor också
http://www.scsblog.com/
Ett jul evenemang : Dom har lagt till släp motivlackade i julmotiv. Dessa släp inehåller "tomtens julklappar" (Xmas presents)Dom här släpen ska man sedan köra totalt 3000km (man kan dela upp det i olika körningar) Du som klarar att hjälpa tomten kommer bli belönad med Raven Truck Design DLC. Kom igen nu ni fixar detta ! Tänk på alla barn som inte får sina julklappar för att ni sitter och dricker glögg

Permalänk
Medlem
Skrivet av vrmlnd:

Det var som fan Checkerna har visst skaffat sig humor också
http://www.scsblog.com/
Ett jul evenemang : Dom har lagt till släp motivlackade i julmotiv. Dessa släp inehåller "tomtens julklappar" (Xmas presents)Dom här släpen ska man sedan köra totalt 3000km (man kan dela upp det i olika körningar) Du som klarar att hjälpa tomten kommer bli belönad med Raven Truck Design DLC. Kom igen nu ni fixar detta ! Tänk på alla barn som inte får sina julklappar för att ni sitter och dricker glögg

Så man måste hitta just DOM släpen ?

Och jag som precis gjorde en långkörning för att förhoppningsvis få en bit på vägen av den där grejen...

Och borde det inte vara längre än 300 mil ?

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

Varför längre än 300 mil??? Är du grindval eller något

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Varför längre än 300 mil??? Är du grindval eller något

Det stod ju iaf att det skulle motsvara avståndet mellan deras kontor och nordpolen, borde det inte vara längre än 300 mil menar du ??

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

Nej 300 mil motsvarar inte den längden
Men det är väl typ den längsta körningen man kan göra i spelet utan mod map ?
Och ja det måste va just dom släpen

Permalänk
Medlem

Jag hittar inga jobb efter senaste uppdateringen, är det nåt som går att lösa?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Jag hittar inga jobb efter senaste uppdateringen, är det nåt som går att lösa?

Kollat om det vanliga sovandet hjälper ?

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

Ursäkta jag skrev fel Man behöver köra 4500km som jag förstå det :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[TBOC:

Razor;15078426']Kollat om det vanliga sovandet hjälper ?

Provade att sova nu men fanns inga jobb efteråt ändå

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Provade att sova nu men fanns inga jobb efteråt ändå

Använder du mods ? För det där låter som en klassisk mod konflikt

Permalänk
Medlem
Skrivet av vrmlnd:

Ursäkta jag skrev fel Man behöver köra 4500km som jag förstå det :/

Mätte faktiskt på google Earth direkt jag läste nyheten och ja, runt 4436km var det väl jag kom fram till från Prag till nordpolen.

Därför jag tyckte att det saknades lite om det bara var 3000km

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[TBOC:

Razor;15078356']Det stod ju iaf att det skulle motsvara avståndet mellan deras kontor och nordpolen, borde det inte vara längre än 300 mil menar du ??

300 mil kändes ju alldeles tillräckligt att harva. Det är ju närmare 20h om du ska köra lagligt :p. Fast när jag tänker efter inser jag ju att milen är komprimerade i ETS 2

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

300 mil kändes ju alldeles tillräckligt att harva. Det är ju närmare 20h om du ska köra lagligt

Haha vem fan kör lagligt ?

Ligger oftast runt 130-150km/h med min Scania Streamline V8

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk

En liten uppdatering på Malmbergs 620 är väl aldrig fel