Permalänk

@lillking1

Att göra sådana mods är något som jag inte alls har tid med.
Ett skin kanske hade varit möjligt med det du vill ha kräver flera veckors arbete.

Dom jag skulle rekommendera är de modsen som Mattias P länkade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1ck3h:

vet någon varför jag inte får upp några "quick jobs" när jag kör Multi player . ?

Verkar inte vara möjligt för tillfället.
Multiplayer är fortfarande en Work In Progress, där mycket mer kommer läggas till i framtiden om allting går enligt planerna.

Visa signatur

Datorkomponenter || Corsair Carbide 200R || i5 4670k @stock || MSI B85M-E45 || HD7850 2GB || 8 GB RAM 1600 MHz || 1TB WD || Corsair CX 750M ||
Tangentbord & Mus || Razer Blackwidow Ultimate 2014 || Razer Taipan ||

Permalänk
Skrivet av Nicklasmp:

@lillking1

Att göra sådana mods är något som jag inte alls har tid med.
Ett skin kanske hade varit möjligt med det du vill ha kräver flera veckors arbete.

Dom jag skulle rekommendera är de modsen som Mattias P länkade.

Skulle du kunna göra skinet då med mitt företagsnamn (Lillkingen Transport AB)??

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av lillking1:

vilken av betorna, kan du skicka en bild på vilken man ska använda?

1.12 såklart:)

Permalänk
Skrivet av tcntad:

1.12 såklart:)

Får det inte att funka :-(:'(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conglo:

Verkar inte vara möjligt för tillfället.
Multiplayer är fortfarande en Work In Progress, där mycket mer kommer läggas till i framtiden om allting går enligt planerna.

Aha

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk

Någon som kan tro att ETS2 blir ännu billigare nu till vintern?

Visa signatur

<|FD Define Mini|> |CPU: Intel Core I5 4570 |GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 |RAM: 8GB DDR3 |HÅRDDISK: 1000GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ALBiiJONzz:

Någon som kan tro att ETS2 blir ännu billigare nu till vintern?

Billigare än 46 kronor ??

Är du rolig eller ??

https://www.humblebundle.com/

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Skrivet av '[TBOC:

Razor;15027250']Billigare än 46 kronor ??

Är du rolig eller ??

https://www.humblebundle.com/

Nu tänkte inte jag på HB utan på steam, men vad bra att den finns på Hb för så billigt tyty

Visa signatur

<|FD Define Mini|> |CPU: Intel Core I5 4570 |GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 |RAM: 8GB DDR3 |HÅRDDISK: 1000GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ALBiiJONzz:

Nu tänkte inte jag på HB utan på steam, men vad bra att den finns på Hb för så billigt tyty

Man ska aldrig lita/kolla enbart på steam, finns så många (legitima) sidor som säljer steam-nycklar till spel mycket billigare än steam.

Humblebundle och bundlestars är två exempel på såna sidor och när det gäller HB så får man nästan alltid spelen både som direktnerladdning och som steamnyckel vilket jag tycker är perfekt den dagen något händer med steam

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Skrivet av '[TBOC:

Razor;15028489']Man ska aldrig lita/kolla enbart på steam, finns så många (legitima) sidor som säljer steam-nycklar till spel mycket billigare än steam.

Humblebundle och bundlestars är två exempel på såna sidor och när det gäller HB så får man nästan alltid spelen både som direktnerladdning och som steamnyckel vilket jag tycker är perfekt den dagen något händer med steam

Greenmangaming.com är nästan alltid billigare än steam, väldigt bra sida, har inte hört nåt oseriöst om dom. Har typ bara handlat därifrån sista året. Är ofta 75℅ reor på bl.a. ETS2.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk

Nu är det så att jag hade ProMods v152 på ETS2, nu när jag uppdatera ETS2 till nyaste versionen för att installera ProMods v171 så funkar det inte, den säger att spelet inte kunde laddas. Dock så funkar v152 fortfarande om jag laddar in det.

Någon som kan hjälpa? :S

Visa signatur

<|FD Define Mini|> |CPU: Intel Core I5 4570 |GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 |RAM: 8GB DDR3 |HÅRDDISK: 1000GB |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av ALBiiJONzz:

Nu är det så att jag hade ProMods v152 på ETS2, nu när jag uppdatera ETS2 till nyaste versionen för att installera ProMods v171 så funkar det inte, den säger att spelet inte kunde laddas. Dock så funkar v152 fortfarande om jag laddar in det.

Någon som kan hjälpa? :S

Hint: Har Promods stöd för 1.14? Har du även uppdaterat spelet?

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Hint: Har Promods stöd för 1.14? Har du även uppdaterat spelet?

Oh, oh, det kanske de har nt gjort, hahah. Får väl bara vänta på att de uppdaterar moddet.

Visa signatur

<|FD Define Mini|> |CPU: Intel Core I5 4570 |GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 |RAM: 8GB DDR3 |HÅRDDISK: 1000GB |

Permalänk

Hej! Jag försöker lägga in en stream radiokanal men lyckas inte..
Vill ha mix megapol, NRJ och p4 gotland. Fårstår inte hur jag får fram länken man skall lägga i live_streams mappen.
Har kollat guider mm.
Någon som kan hjälpa mig?

Permalänk
Medlem

@HystericalRacing:

Jag har hållt på med denna radio stream i ett par månader. Uppdaterar när någon vill ha en kanal i streamen. Uppdaterar alltid på denna hemsida, så spara den! Varsågod

http://forum.ets2mp.com/index.php?/topic/138-svenska-radiosta...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viradise:

@HystericalRacing:

Jag har hållt på med denna radio stream i ett par månader. Uppdaterar när någon vill ha en kanal i streamen. Uppdaterar alltid på denna hemsida, så spara den! Varsågod

http://forum.ets2mp.com/index.php?/topic/138-svenska-radiosta...

Kanonbra gjort av dig!

Dock så verkar inte NRJ Stockholm, Mix Megapol eller Mix Megapol Göteborg funka för mig...

Permalänk
Skrivet av Viradise:

@HystericalRacing:

Jag har hållt på med denna radio stream i ett par månader. Uppdaterar när någon vill ha en kanal i streamen. Uppdaterar alltid på denna hemsida, så spara den! Varsågod

http://forum.ets2mp.com/index.php?/topic/138-svenska-radiosta...

Underbart! Tack! Vart lägger jag in den? Öppnar jag med notepad så kommer det bara upp massa tecken och symboler.

Permalänk

Permalänk

Någon som vet hur man lägger till hög och sänkbara axlar till "gamla" lastbils-modeller? tänkte framförallt på Kedas Scania. Jag körde DAF ett tag men trillade ganska snabbt tillbaka i Scania träsket.

Permalänk

Bor på Gotland så ser Malmbergs bilar lite då och då, sjukt fina!

Permalänk
Skrivet av HystericalRacing:

Bor på Gotland så ser Malmbergs bilar lite då och då, sjukt fina!

Det är dem verkligen!

Permalänk
Skrivet av TurboTruck:

Det är dem verkligen!

Ljudet från rakrören är inte att tala om.. ojojoj gåshud varje gång!

Permalänk
Skrivet av HystericalRacing:

Ljudet från rakrören är inte att tala om.. ojojoj gåshud varje gång!

Håller helt med dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TurboTruck:

Någon som har koll på en ljudmodd som får Scania V8:orna i spelet att verkligen låta sådär ?

Har någon mod installerad redan men är inte direkt nöjd med "fylligheten" i V8-mullret, lite som att spela basmusik genom högtalaren på en klockradio för 99kr....

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

filen byts ut mot den nuvarande live_stream.sii som finns i dina dokument -> Euro Truck Simulator 2. Ska kolla igenom och Rix FM, NRJ och Mix Megapol fungerar hos mig.

Permalänk
Medlem

Yes, verkar som dessa "ice" länkar håller på att försvinna, förvånar mig inte om Bandit Rock slutar fungera inom kort. Märker ni av att andra kanaler slutar fungera skriv till mig så uppdaterar jag så snabbt som möjligt!

Ny länk finns här:
http://forum.ets2mp.com/index.php?/topic/138-svenska-radiosta...

Permalänk
Skrivet av Viradise:

filen byts ut mot den nuvarande live_stream.sii som finns i dina dokument -> Euro Truck Simulator 2. Ska kolla igenom och Rix FM, NRJ och Mix Megapol fungerar hos mig.

står att det är en 7Z fil men när jag lägger in den i mappen där och tar bort live_stream och går in i spelet för att sedan klicka på knappen "uppdatera från internet" Så kommer alla anda utländska kanaler upp och live_stream filen kommer tillbaka igen.
Vad gör jag fel?

EDIT: Problem fixat. Öppnade med bandzip och då fick jag fram live_stream.sii filen!
tack ändå

Permalänk
Skrivet av ALBiiJONzz:

Nu är det så att jag hade ProMods v152 på ETS2, nu när jag uppdatera ETS2 till nyaste versionen för att installera ProMods v171 så funkar det inte, den säger att spelet inte kunde laddas. Dock så funkar v152 fortfarande om jag laddar in det.

Någon som kan hjälpa? :S

Skrivet av tcntad:

Hint: Har Promods stöd för 1.14? Har du även uppdaterat spelet?

I fall att någon skulle ha missat det så kan jag meddela att ProMods 1.80 är ute nu, uppdaterat för patch 1.14.

http://www.promods.net/setup.php

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM