Permalänk
Medlem

Steam Familj Delning.

Jag har checkat in steams möjlighet till att "låna" ut spel till vänner och familjemedlemmar.

Har bara en fråga som jag inte kunnat hitta ett svar på ;

Om jag och min brorsa delar spel med varandra, och han spelar mitt Skyrim, kan jag då spela t.e.x hans CS : GO samtidigt utan att hans Skyrim stängs ner?

Edit: Vad jag menar är; Kan man använda sina steam konton samtidigt så länge man inte spelar samma spel?

Visa signatur

Målar och gör spel : )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumr1ken:

Jag har checkat in steams möjlighet till att "låna" ut spel till vänner och familjemedlemmar.

Har bara en fråga som jag inte kunnat hitta ett svar på ;

Om jag och min brorsa delar spel med varandra, och han spelar mitt Skyrim, kan jag då spela t.e.x hans CS : GO samtidigt utan att hans Skyrim stängs ner?

Tror inte det... men ni kan ju alltid testa?

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Tror inte det... men ni kan ju alltid testa?

Sant, men smidigare om man får svar här

Visa signatur

Målar och gör spel : )

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig fått någon att dela ut deras spel till mig på Steam (att det ska vara så svårt), men när jag spelar något och den andra som jag har lånat ut mina spel till, börjar spela något (oavsett titel), så kan den personen endast spela i 5 minuter. Eller är det 3 minuter? Äh! Jag vet inte. Jag tror dock inte att ni kommer kunna spela varandras spel samtidigt. Jag menar, varför skulle den funktionaliteten vara annorlunda, om man gör så som du undrar?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

En person spelar åt gången. Spelar ägaren till kontot kan den andra inte spela. Spelar familjemedlemen(eller vad man nu är i verkligheten) så kan du spela själv, men andra som spelar dina spel kommer få en notis om att de bara kan spela 5 minuter till.

Permalänk
Medlem

Så här är det. Du kan spela ett spel ur hans bibliotek (som du inte har i ditt) samtidigt som han spelar ett spel från ditt bibliotek (som han inte har i sitt). Något annat går inte mer än 5 min tror jag. Du kan dock starta i offlinemode och spela ett spel (offline då) och din bror kan då använda ditt bibliotek.

Edit: Mitt och brorsans har tappat "familj kontakt" så jag kan inte låna hans spel just nu och jag orkar inte fixa det

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14