Hur inaktiverar man kontrollen av pin-kod på en Iphone?

Permalänk
Medlem

Hur inaktiverar man kontrollen av pin-kod på en Iphone?

Hej!

Jag har en funderare på om man kan göra så att man inte behöver skriva in sin sim kod varje gång man startar om sin iphone.. Har sett på flera youtube klipp att när dom startar om sin iphone så behöver dom aldrig skriva in sin simkod. Är det möjligt?? någon som vet?

CITERA: Jag vet att man inte behöver skriva in simkoden det om man håller in "hem" och "lås" knappen i 5 sek då man typ tvingar den att stänga av sig om den skulle laggat upp..

Förtydligad rubrik
Permalänk
Medlem
Skrivet av thu3n:

Hej!

Jag har en funderare på om man kan göra så att man inte behöver skriva in sin sim kod varje gång man startar om sin iphone.. Har sett på flera youtube klipp att när dom startar om sin iphone så behöver dom aldrig skriva in sin simkod. Är det möjligt?? någon som vet?

CITERA: Jag vet att man inte behöver skriva in simkoden det om man håller in "hem" och "lås" knappen i 5 sek då man typ tvingar den att stänga av sig om den skulle laggat upp..

http://support.apple.com/kb/ht1316

Permalänk
Medlem

Hittade det själv.. om du går in på inställningar-> telefon -> SIM-PIN och där slår du bara av det

Permalänk
Medlem

Hej,

Gå in i inställningar, rulla ner till Telefon ikonen inne i menyn gå till SIM-PIN och välj deaktivera SIM-PIN

Permalänk
Medlem

startar du om mobilen ofta? har aldrig upplevt det som ett problem att skriva in simkoden de få gångerna man startar om telefonen

Permalänk
Medlem
Skrivet av thu3n:

Hej!

Jag har en funderare på om man kan göra så att man inte behöver skriva in sin sim kod varje gång man startar om sin iphone.. Har sett på flera youtube klipp att när dom startar om sin iphone så behöver dom aldrig skriva in sin simkod. Är det möjligt?? någon som vet?

CITERA: Jag vet att man inte behöver skriva in simkoden det om man håller in "hem" och "lås" knappen i 5 sek då man typ tvingar den att stänga av sig om den skulle laggat upp..

Tycker det är väldigt dumt att ha det så, om du skulle tappa telefonen. Vem som helst kan då komma in och se dina bilder, mail etc.
Jag kör pin-kod + lösenkod.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Tycker det är väldigt dumt att ha det så, om du skulle tappa telefonen. Vem som helst kan då komma in och se dina bilder, mail etc.
Jag kör pin-kod + lösenkod.

Nja simkoden har inget med pin-låset att göra. Simkoden låser bara ditt simkort.

Permalänk
Medlem

Rätt dumt att stänga av för om ngn snor/hittar din telefon som kan de använda ditt simkort att ringa/surfa på. Kan bli dyrt om man inte hinner blocka simkortet hos operatören. Bättre att låta sim-koden vara kvar.
Varför startar du om telefonen så ofta är min fråga?

Permalänk
Medlem

Jag har typ under mina 2 år med iphone 5 startat om kanske 20ggr. Om ens det.
Detta då man antingen bytt telefon eller om det kommit en större uppdatering.

Men om du vill ta bort sim-pin är det givetvis upp till dig och du verkar ju ha löst det.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Hedersmedlem

*Rubrik ändrad*

Tänk på att en beskrivande rubrik ger bättre svar och ett mer lättnavigerat forum, "Hjälp!!! Iphone!!" duger inte. Denna gången har jag justerat rubriken, men kom i fortsättningen ihåg att regeln finns.

Citat:

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Nja simkoden har inget med pin-låset att göra. Simkoden låser bara ditt simkort.

Menar förstås SIM-kod + lösenkod, fel av mig.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"