Xbox One låter förjävligt

Permalänk
Medlem

Xbox One låter förjävligt

Hej,
Fick precis hem min Xbox One som jag har längtat så hårt för. Nu när jag startade den så trodde jag att någon klant hade tappat hårddisken i marken hos Xbox, men det visar sig vara ett rätt vanligt för konsoller utan Kinect (hm?).

Så här låter det:

Jag har hört från någon att en firmware uppdatering räcker, andra säger att man ska returnera konsollen till Microsoft så får man en ny, och här även läst att Microsoft inte byter ut konsoller i Sverige. Vad ska jag göra? Håller på att köra den första uppdateringen just nu.

Edit: Oj herregud, nu låter den 10x högre >.<

Edit: Fick en ny som är närtill knäpptyst. 10/10 would buy again

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Klaga direkt.
Ju snabbare du gör det ju bättre.
Och har du beställt den online så har du ju 2 veckor på dig att ångra köpet helt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Klaga direkt.
Ju snabbare du gör det ju bättre.
Och har du beställt den online så har du ju 2 veckor på dig att ångra köpet helt.

Jo får göra det. Så jäkla tråkigt att behöva skicka tillbaka den direkt.. Kommer säkert få samma fel på nästa också.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk

Hade detta problem när jag hade min xbox på standby inställningen.

Visa signatur

Dator: i5 7600k@5ghz | EVGA 1060 | 16gb Corsair 2666mhz | MSI Z270-A
Laptop: Lenovo Thinkpad T430s | i7-3520M | 8 GB &&
Laptop 2: HP Probook 6470B | Intel i5-3210M | 8 GB
Mobil: iPhone 7 128gb | Konsoler: XboxOne | PS4 | Wii

Permalänk
Medlem

Hur högljutt är det?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Entusiast

Hade samma problem med min, fick en ny direkt av Gamestop. Typ iallafall, fick klaga lite först samt ringa Xbox supporten.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Hur högljutt är det?

Går ju inte att beskriva hur högt det är, men det är högre än acceptabelt, tro mig.

Skrivet av Kriddezor:

Hade detta problem när jag hade min xbox på standby inställningen.

Hmm är samma på standby och energisparläget. Det finns bara de två att välja mellan, borde det inte finnas något "prestandaläge"?

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Står även och tickar lite smått när den är av.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Sådär låter min när hårddisken? jobbar vid tex en installation. Dock inte lika intensivt! Sen är den tyst vid spelande.

Tickar väldigt lågt dock! Men om det är sådär mycket tickande borde det vara en kabel som ligger och skrapar mot en fläkt?

Visa signatur

MSI Leopard GP66 liquid metal | 11800H @4.5GHz all-c | 3070m @1470MHz/0.7v | 32GB DDR4 3200MHz cl19
Bild: LG C2 42"
Ljud: Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Står även och tickar lite smått när den är av.

Frågan är om dom kommer att tro att du förstört den

Visa signatur

I5-4460, R9:280X OC, B600W, 8gb HyperX och 120gb SSD/500GB WDBLUE

X5460@3.8ghz, GTX660, CMb600W, 4gb ddr2, XFX nForce 780i sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontooz:

Sådär låter min när hårddisken? jobbar vid tex en installation. Sen är den tyst.

Tickar väldigt lågt dock! Men om det är sådär mycket tickande borde det vara en kabel som ligger och skrapar mot en fläkt?

Jo det är så du beskriver, bara att den låter konstant (ibland tystnar den i ett par sekunder) och mer än vad som borde vara normalt för en hårddisk även när den arbetar. Det är ingen kabel + fläkt heller, definitivt en hårddisk.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Jo det är så du beskriver, bara att den låter konstant (ibland tystnar den i ett par sekunder) och mer än vad som borde vara normalt för en hårddisk även när den arbetar. Det är ingen kabel + fläkt heller, definitivt en hårddisk.

Helt klart fel på den då! Oacceptabelt att en ny konsol ska låta så illa.

Visa signatur

MSI Leopard GP66 liquid metal | 11800H @4.5GHz all-c | 3070m @1470MHz/0.7v | 32GB DDR4 3200MHz cl19
Bild: LG C2 42"
Ljud: Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontooz:

Helt klart fel på den då! Oacceptabelt att en ny konsol ska låta så illa.

Ja, helt sjukt att detta händer ett år efter release.. Trodde det mesta skulle vara fixat vid detta laget. Jag mejlade affären jag köpte konsollen av och ska returnera den. Sitter just nu i livechat med Microsoft också och diskuterar.

Edit: Det är tydligen ett fel på förra månadens batcher och ska i de nytillverkade konsollerna vara fixat. Antar att det tar minst ett halvår innan de bra batcherna kommer till norden.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

WTF trodde PS4 lätt med skiva i med detta tar rekord!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Går ju inte att beskriva hur högt det är, men det är högre än acceptabelt, tro mig.

Hmm är samma på standby och energisparläget. Det finns bara de två att välja mellan, borde det inte finnas något "prestandaläge"?

På vilket avstånd kan du höra det? Undrar då jag också har en ny xbox. Kan höra ljud från den om jag är typ max 50 cm ifrån.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

På vilket avstånd kan du höra det? Undrar då jag också har en ny xbox. Kan höra ljud från den om jag är typ max 50 cm ifrån.

Man kan höra det 5 meter bort, dock sitter jag knappt en meter från boxen och datorn. Xboxens hårddisk när den inte ens arbetar överröstar min speldator med 11 fläktar. Hmmmmm.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Sjukt hur dom lyckas med detta 1år efter släppet. Jag slapp ljudet fick istället en i batchen som brickades vid uppdatering så var bara och byta ut direkt tack inet för att jag slapp skicka tillbaka den dock och vänta 3-4 veckor efter att man lagt 4500:- <3

Permalänk

Prövat 4 konsoler och alla lät så här. Ingen mening med att byta ut den mot en ny.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

läste att ljudet kommer från ström adaptern, PSU, finns en funktion som heter faststart som är igång?

Permalänk
Medlem

Känns som jag har haft tur då. Beställde min från webhallen (om det spelar nån roll) och är lite överraskad hur tyst den är

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

När man installerade sin Xbox One så fick man ju välja om power off skulle vara standby eller off. Jag valde stand by, o då kan man höra ett mjukt surr från den o lite hårddisk tick någon gång då o då. Väljer man däremot off läget, så är den off på riktigt o tyst

Min TiVo box från ComHem låter värre

// Lazze

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malekg:

läste att ljudet kommer från ström adaptern, PSU, finns en funktion som heter faststart som är igång?

Nej det är helt klart hårddisken. Microsoft sa själva att det var ett stort problem från förra månadens enheter.

Skrivet av Kajlie:

Känns som jag har haft tur då. Beställde min från webhallen (om det spelar nån roll) och är lite överraskad hur tyst den är

Ja, jag tyckte också att den var tyst och trevlig när hårddisken inte skrek.

Skrivet av Tea42BBS:

När man installerade sin Xbox One så fick man ju välja om power off skulle vara standby eller off. Jag valde stand by, o då kan man höra ett mjukt surr från den o lite hårddisk tick någon gång då o då. Väljer man däremot off läget, så är den off på riktigt o tyst

Min TiVo box från ComHem låter värre

// Lazze

Jo har testat standby och det andra läget två gånger var. Det gör ingen skillnad tyvärr. Ska skicka tillbaka den idag.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500